Ik had hier lang geleden al eens een topic over gemaakt dacht ik,
maar ik heb een:
Asrock G31M-GS(waarmee de vcore niet in te stellen is)
E4500, D stepping, revision M0 ( welke dus goed moet overklocken op normale Vcore]
2GB swissbit PC2-5300U (wat niet zo'n geweldig geheugen is, want volgens mij heb ik er één DIMM poort mee doorgebrand, aangezien ik eerst 3Gb had, maar de pc start niet op als ik alleen geheugen in dat slot duuw dus dat is vergaan denk ik.).
Maar goed, nu krijg ik hem dus niet verder dan 2,63 Ghz.
Als ik dan prime draai gaat hij in de soep, of windows start nog geen eens op
.
Tevens heb ik een andere Vcore dan hun, maar die van mij is automatisch dus die veranderd af en toe.
(clickable)

Denken jullie dat mij werkgeheugen de bottleneck is?
Want deze staat nu op 358MHz, maar de pc crasht ook op de lagere snelheid die ik in kan stellen.(Ik kan geen divider instellen, alleen deze 2 of auto)
DRAM voltage heb ik ook al eens flink verhoogd, daarmee heb ik toen die poort volgens mij opgeblazen, maar toen crashte hij alsnog.
Dus als ik mijn FSB op 240+ en de divider zegmaar laag zet, dan kan het RAM nooits het probleem zijn. Lijkt mij.
De temps zijn ook goed, 45 stressed en mijn kamertemperatuur is 24C denk ik.
Wat wel heet worden zijn de north en south bridge, niet langer dan 5 seconden je vingers er op. Maar die kunnen er wel tegen denk ik...
Kunnen jullie asltublieft helpen mij wat verder te krijgen, 2900Mhz ongeveer als dit mogelijk is!
http://xtreview.com/addco...tepping-overclocking.html
maar ik heb een:
Asrock G31M-GS(waarmee de vcore niet in te stellen is)
E4500, D stepping, revision M0 ( welke dus goed moet overklocken op normale Vcore]
2GB swissbit PC2-5300U (wat niet zo'n geweldig geheugen is, want volgens mij heb ik er één DIMM poort mee doorgebrand, aangezien ik eerst 3Gb had, maar de pc start niet op als ik alleen geheugen in dat slot duuw dus dat is vergaan denk ik.).
Maar goed, nu krijg ik hem dus niet verder dan 2,63 Ghz.
Als ik dan prime draai gaat hij in de soep, of windows start nog geen eens op
Tevens heb ik een andere Vcore dan hun, maar die van mij is automatisch dus die veranderd af en toe.
(clickable)

Denken jullie dat mij werkgeheugen de bottleneck is?
Want deze staat nu op 358MHz, maar de pc crasht ook op de lagere snelheid die ik in kan stellen.(Ik kan geen divider instellen, alleen deze 2 of auto)
DRAM voltage heb ik ook al eens flink verhoogd, daarmee heb ik toen die poort volgens mij opgeblazen, maar toen crashte hij alsnog.
Dus als ik mijn FSB op 240+ en de divider zegmaar laag zet, dan kan het RAM nooits het probleem zijn. Lijkt mij.
De temps zijn ook goed, 45 stressed en mijn kamertemperatuur is 24C denk ik.
Wat wel heet worden zijn de north en south bridge, niet langer dan 5 seconden je vingers er op. Maar die kunnen er wel tegen denk ik...
Kunnen jullie asltublieft helpen mij wat verder te krijgen, 2900Mhz ongeveer als dit mogelijk is!
http://xtreview.com/addco...tepping-overclocking.html
offtopic:
Binnenkort bestel ik waarschijn de 1075T(black) AM3 socket +Corsair Vengeance1600Mhz
, moet alleen nog uitzoeken welk moederbord goede overclock opties heeft
Binnenkort bestel ik waarschijn de 1075T(black) AM3 socket +Corsair Vengeance1600Mhz
, moet alleen nog uitzoeken welk moederbord goede overclock opties heeft
[ Voor 1% gewijzigd door alaintje op 04-12-2010 20:23 . Reden: foto geresized :9 ]
Absoluut relatief, relatief absoluut.