Asus ENGTX460 stuurprogramma crash

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Sinds gister krijg ik iedere keer wanneer ik een youtube video bekijk of een film van mijn PC wil afspelen een zwaar flikkerend beeld. Na een tijdje krijg ik een zwart scherm en staat er rechts onderin in beeld:

"Beeldschermstuurprogramma reageert niet meer en is hersteld
Beeldschermstuurprogramma NVIDIA Windows Kernel Mode Driver version 260.99 reageert niet meer en is hersteld."

Zoals je uit de foutmelding op kunt maken heb ik momenteel het meest recente stuurprogramma. Na het installeren hiervan is er geen verbetering.

Ik heb een Asus ENGTX460 DirectCU TOP/2DI/1GD5 videokaart op een Asus P6T V2 Deluxe moederbord met een I7 970 CPU.

Kan iemand mij helpen? Ik heb geen zin om Windows weer helemaal opnieuw te installeren... de kaart heeft het 2 maanden perfect gedaan en nu krijg ik dit soort meldingen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef42
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 20:17
Heb je al eens naar de temps van je videokaart gekeken? Is de kaart 'overclocked'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pesu
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08-07 08:24
Heb je je drivers opnieuw geinstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Pesu schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 19:17:
Heb je je drivers opnieuw geinstalleerd?
Ik heb de meest recente drivers zojuist van de site gedownload en geinstalleerd. Daarvoor runde hij volgens mij op de digitale drivers van Windows zelf...

Dit komt van de site:
260.99_desktop_win7_winvista_64bit_english_whql.exe

Verder heb ik niet aan de kaart lopen tweaken, zit er geen crossfire op en zit hij netjes in het blauwe slot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Stef42 schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 19:16:
Heb je al eens naar de temps van je videokaart gekeken? Is de kaart 'overclocked'?
Asus Probe II geeft alleen CPU en MB temps... die zijn beide 41 graden en bij 100% CPU na een kwartier zo'n 75 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:56
Doen games het wel normaal? dat is namelijk de enige "echte" belasting voor zo'n videokaart. De laatste keer dat ik dat soort recovery berichten kreeg lag het trouwens aan m'n ram.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
haarbal schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 19:34:
Doen games het wel normaal? dat is namelijk de enige "echte" belasting voor zo'n videokaart. De laatste keer dat ik dat soort recovery berichten kreeg lag het trouwens aan m'n ram.
Wow... ik ben geen echte gamer dus snel Sniper: Ghost Warrior erop gezet met alle instellingen nog wel redelijk normaal... alles crashte en vervolgens weer dezelfde melding van de beeldschermstuurprogramma.

Wat kan ik nog testen? Welke maatregelen moet ik treffen? Ik kan op zich veel doen met de PC maar wanneer ik een video aan heb dan gaat het direct helemaal fout...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:56
Ik zou proberen onderdelen uit te sluiten, kan je de videokaart in een andere pc testen? Of kan je een ander kaartje aansluiten? Als je je geheugen uit wil sluiten kan je gaan stresstesten met memtest of prime95 of occt (en dan de large data set). Je voeding zou ook gaar kunnen zijn, enige manier om dat te testen is om een andere (sterke) goed werkende voeding aan te sluiten.

edit http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/705492 de hangen en opstartprobs troubleshooter al doorgenomen?

[ Voor 14% gewijzigd door haarbal op 04-12-2010 20:39 ]

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef42
Verwijderd schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 19:29:
[...]

Asus Probe II geeft alleen CPU en MB temps... die zijn beide 41 graden en bij 100% CPU na een kwartier zo'n 75 graden.
Das nu de CPU waarover je het hebt. Terwijl je problemen hebt met de GPU. Hierboven is niet relevant.
Download even MSI afterburner, dit programma kan de clocks, temperatuur en voltage meten van je GTX460.

Om te kijken of het stabiel werkt, download Furmark en draai het voor een tijdje >15min.
Als de temperatuur veels te hoog oploopt >90-100C dan is het foute boel.
Post dus als het kan de temps tijdens FurMark...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Stef42 schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 21:12:
[...]

Das nu de CPU waarover je het hebt. Terwijl je problemen hebt met de GPU. Hierboven is niet relevant.
Download even MSI afterburner, dit programma kan de clocks, temperatuur en voltage meten van je GTX460.

Om te kijken of het stabiel werkt, download Furmark en draai het voor een tijdje >15min.
Als de temperatuur veels te hoog oploopt >90-100C dan is het foute boel.
Post dus als het kan de temps tijdens FurMark...
Dat het dat geen relevante info was snapte ik ook wel, maar anders had ik vrij weinig te melden. De MSI Afterburner geeft een constante temp van 33 graden op mijn GPU.

Wanneer ik met Furmark een run doe van 60000ms (om te testen) op benchmarking dan krijg ik die animatie heel kort te zien, die begint te haperen en KLAP! beeld zwart... programma in taakbeheer afgesloten en de piek in Afterburner geeft een max van 44 graden aan.

Er zijn geen schokkende pieken of rare wisselingen in de grafieken... De temperatuur is het laatste waar ik nu aan denk, ik wil de voltage controleren maar dat kan ik in Afterburner niet vinden.

Maar tot zover is het iedere keer dat het stuurprogramma crasht, moet ik het niet gewoon softwarematig opzoeken?

Edit: Ik heb in de settings de Unlock Voltage Monitoring ingeschakelt meer nergens in de lijst van grafieken komt deze omhoog...

Edit 2: Bij het kijken van een youtube video, waarvan ik weet dat hij gaat crashen, krijg ik een memory clock van 2000 MHz, Shader clock van 1550 MHz, Fan Speed trok in één keer door van 20 naar 35%, de temperatuur een max van 41 graden en tot slot de GPU usage van 7 naar 35%.

Dit zijn de eerste abnormale pieken die ik zie in Afterburner.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2010 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Inmiddels de Corsair TX 750WATT besteld, ik ga het dan toch even bij de voeding zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pesu
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08-07 08:24
Wowow, wacht even.

Welke voeding heb je nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Een waardeloos ding: pricewatch: Eminent EM3900 Power Supply 550W V2.0

In werkelijkheid volgens mij nog geen 350W, hij kan alleen die pieken van 550W opvangen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef42
De voeding zou het probleem kunnen zijn, dan is het aantal Ampere wat het kan leveren niet voldoende voor de vereiste van de videokaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Stef42 schreef op zondag 05 december 2010 @ 20:35:
De voeding zou het probleem kunnen zijn, dan is het aantal Ampere wat het kan leveren niet voldoende voor de vereiste van de videokaart.
Vind ik het nog steeds een apart verhaal dat het 2 maanden goed gaat en nu een enorme serie aan crashes voorbij komen.

Die voeding had ik in ieder geval nodig, nu afwachten of dat iets op gaat lossen... Dinsdag komt de voeding binnen en zal hier wel posten wanneer ik alles ingebouwd en getest heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mensen,

Vandaag mijn nieuwe voeding binnen gekregen en alles netjes ingebouwd. Na het opstarten had ik mijn twijfels maar alles werkt!!

Ik heb een kwartier op 100% GPU Sniper: Ghost Warrior aan gehad en de temperatuur kwam niet verder dan 68 graden. De fanspeed was 52% op dat moment dus ik ben er wel van overtuigd dat de koeling wel goed zit.

Ik ben echt super blij dat ik de oorzaak heb gevonden! Er viel simpelweg niet op te werken met al die storingen.

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sticx
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-08 19:29
Hmm vreemd, ik heb nu precies hetzelfde probleem, alleen zijn de crashes wat minder ernstig, hij blijft af en toe 2-4 secs hangen. En daarna gaat hij vrolijk weer door, gebeurd misschien 1 - 3 keer per avond, en soms ook helemaal niet. Ik heb echter geen gtx 460, maar nog een oud beestje, namelijk een 8800 GT. Nu zijn de problemen begonnen toen ik mijn moederbord / werkgeheugen heb verwisselt. Draai nu een Q9450 op een Striker II NSE, met 4 gig 1333 mhz werkgeheugen, en dus een 8800 GT. Voeding is een 500 Watt Antec Earthwatt. Zou het bij mij dan ook aan de voeding kunnen liggen? :S (heb uiteraard ook laatste drivers)

(edit: heb nog geen overclock draaien, ivm het hangen dat af en toe plaatsvind. Leek me geen goed idee om daarbovenop nog is te gaan overclocken :P)

edit2: vandaag ff nieuwe Need for Speed gespeeld, deed het wel maar moest 2 cores disablen 8)7. Werkte 30 minuten prima, daarna kreeg ik een bsod..
Probleemhandtekening:
Gebeurtenisnaam van probleem: BlueScreen
Versie van besturingssysteem: 6.1.7600.2.0.0.256.1
Landinstelling-id: 1043

Aanvullende informatie over dit probleem:
BCCode: 116
BCP1: FFFFFA80048344E0
BCP2: FFFFF88005F7C028
BCP3: FFFFFFFFC000009A
BCP4: 0000000000000004
OS Version: 6_1_7600
Service Pack: 0_0
Product: 256_1
Bugcheck 116 is an attempt to restart your video card after a fail. It could be the driver, heat, video card itself, etc.
In de dumpfile staan ook de gecrashte drivers, (nvlddmkm.sys, dxgmms1.sys en dxgkrnl.sys) Deze duiden er ook op dat er iets niet helemaal lekker gaat met de 260.99 drivers van Nvidia.

Kga dus maar ff beginnen met drivers herinstalleren, hitte is het sowieso niet, kaart wordt max 55 graden. Kan dus ook wellicht de voeding zijn, aangezien dat bij Tsolutions de oplossing was.. Zal het dump bestand ook ff uploaden, iemand nog andere suggesties? {dump bestand}

[ Voor 59% gewijzigd door sticx op 10-12-2010 19:32 . Reden: bsod ]

Pagina: 1