Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amas
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-09 15:59

amas

Law of Nature: Chaos

Topicstarter
Systeem:
CPU: Intel E2160
MB: ASUS P5B-Deluxe
RAM: Kington ValueRAM PC-6400 800 MHz

Omdat ik wat sneller geheugen heb ingebouwd, dacht ik, kom laat ik de CPU eens wat hoger klokken. Hij heeft altijd al gedraaid met een FSB van 333MHz. Nu ging ik steeds in stappen van 5-10 MHz. Toen ik aankwam bij 375MHz sloot ie zichzelf af. Mijn gedachte: "Vcore verhogen". Geen goed idee, ik kwam ook niet meer in de BIOS, dus resetten maar.
Na de reset was het een willekeurige situatie: Óf er was geen beeld en de CPU fan ging op 100% draaien. Óf hij startte op en kwam niet verder dan de hardware check, met met bericht:
"Overclock failed, please enter setup to return to default settings. Chassis Intruded!
Fatal Error, System Halted!"

"Chassis Intruded"? goed de kast was open, maar ook met de kast dicht kwam hetzelfde bericht.
Ook als ik naar de setup probeer te gaan, weigert hij dit en er wordt wederom hetzelfde bericht weergegeven.
Wanneer er wel beeld is, wordt wel weergegeven dat alles op standaard snelheden draait :/
Dus, ik kan niks meer. Iemand een idee wat het zou kunnen zijn?

Optimist: The glass is half full; Pessimist: The glass is half empty; Physicist: The glass is full of liquid and air.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Singular1ty
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-09 10:37

Singular1ty

EV Evangelist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Is er geen jumpertje op het moederbord waarbij "Chassis Instrusion Enabled" staat of iets dergelijks? Eventueel sluit je gewoon de pinnetjes waarop de schakelaar naar je kast zit kort.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

Welke bios heb je? Staat er iets van load optimized defaults? Probeer die als eerste eens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
beatboxx schreef op zondag 05 december 2010 @ 15:46:
Welke bios heb je? Staat er iets van load optimized defaults? Probeer die als eerste eens...
amas-sama schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 18:58:
Ook als ik naar de setup probeer te gaan, weigert hij dit en er wordt wederom hetzelfde bericht weergegeven.

[ Voor 12% gewijzigd door Petervanakelyen op 05-12-2010 16:08 ]

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.