Kut blue ORB!!

Pagina: 1
Acties:

• jellyshock
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-08 08:56

jellyshock

ik weet het niet hoor, maarrrr

Topicstarter
Ik heb een asus V6600 deluxe en mijn coolertje was aan vervanging toe ( maakte beetje herrie) Ik denk: ik koop een blu orb, er zitten ook twee van die gaatjes, dat past wel. :( niet dus. Niet getreurd, er zat een plakker bij voor als je blu orb niet paste. Mooi!..... not. werd 92 graden.. heb em toen maar uit gezet. Wat anders geprobeerd, pasta ertussen en door de gaatjes een ijzerdraadje, we zijn tweakers niet waar? :)
goed aangedraaid> vast als een huis. hop, Kaart erin en draaien. 73 graden :(.
einde verhaal: de oude koeler zit erop met een beetje kogelagervet ertussen, geen herrie meer, 63 graden ( zoals altijd) en 50 gulden armer. kut blu orb

aAarGhh

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Het hele verhaal komt ook wel een beetje prutserig over. Een ijzerdraadje kan misschien wel voor het gevoel vastzetten, maar het gaat er om dat er druk op de koeler wordt uitgeoefend zodat ie echt tegen de core aan wordt gedrukt. Moet met een clip of iets dergelijks gedaan worden. Iets met veerkracht in ieder geval.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Die blue orb is SUPERKUT gemaakt maar met een beetje modden is ie super, check dit maar eens:
http://www.hardforum.com/showthread.php?threadid=97539

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Op Wednesday 14 March 2001 18:47 schreef iefje het volgende:
Die blue orb is SUPERKUT gemaakt maar met een beetje modden is ie super, check dit maar eens:
http://www.hardforum.com/showthread.php?threadid=97539
Jezus, echt schandalig slechte constructie zeg :r Meer voor de show dan voor de koeling lijkt het.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• jellyshock

jellyshock

Topicstarter
Op Wednesday 14 March 2001 18:43 schreef Exirion het volgende:
Het hele verhaal komt ook wel een beetje prutserig over. Een ijzerdraadje kan misschien wel voor het gevoel vastzetten, maar het gaat er om dat er druk op de koeler wordt uitgeoefend zodat ie echt tegen de core aan wordt gedrukt. Moet met een clip of iets dergelijks gedaan worden. Iets met veerkracht in ieder geval.
hehehe natuurlijk is het prutserig, maar ja het was het proberen waard en het koelde beter als dat suffige plakkertje,dat plakkertje noem ik pas prutserig je mag er toch van uit gaan dat zoiets gewoon werkt?
het lullige van dat modden is dat de gaten op de V6600 niet gelijk zitten met de orb gaten, de afstand tussen de gaten van de orb is kleiner dan die van de asus. Dus hoe zou ik dit nu wel moeten oplossen?

inderdaad schandalig slecht in elkaar gezet.. als ik dat eerder had geweten...

aAarGhh

Verwijderd

Er was ergens ook een guide: je moet de gaten inslaan met een schroevendraaier (zodat het niet meer een gat is maar een inhammetje naar de buitenkant) en dan kun je hem met bouten vastmaken.

• shardphoenix
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-03 12:05
Tie-Raps
Werkt perfect
V6800 DELUXE DDR 32 MB
50 graden 55 stressed.!
Nodig: 4 tie-raps

er is ooit een topic geweest over tie-raps en een blue orb ff search en dan succes

• jellyshock

jellyshock

Topicstarter
Je vergeet ff dat de gaten echt te ver uit elkaar zitten om met een boutje vast te zetten. Of ik moet de gaten op de vidkaart groter maken... maar dat lijkt me geen goed plan....

aAarGhh

Verwijderd

Klinkt me bekend in de oren. Ik heb precies hetzelfde met die smeer Blue Orb. Ook op mijn V6600 past dat ding voor geen meter.

• frennek
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-12-2025
mm, ik ga binnenkort ook een Blue Orb aanschaffen met misschien een tube gelijdende lijm. Dan kan ik dat daar tussen smeren.

• shardphoenix
TIE-RAPS !!!

WERKT PERFECT !

Sorry dat ik schreeuw maar het hoeft allemaal niet zo moeilijk
:z

• jellyshock

jellyshock

Topicstarter
Helaas denk ik dat dat ook niet zal werken, volgens mij is of de chip niet recht of de orb is krom, of allebei. Toen ik de orb eraf haalde na de mislukte poging met ijzerdraad, zag ik dat maar een derde van het oppervlak de chip geraakt had. Ik kan me niet voorstellen dat dat anders is met tie wraps

aAarGhh

Verwijderd

Blue orb op de V5 die ook niet zou passen

Kijk goed hoe ze met de Tie raps hebben gewerkt. Dus zo zou het moeten lukken ;)

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-08 15:15
als je die orb niet meer wilt, wil ik hem wel overkopen :)

Verwijderd

Ik heb ook een Blue Orb en een V6600.

Ik heb gewoon een klein beugeltje gemaakt en hem er zo opgezet. Past perfect met 52 graden stressed.

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-07 14:29
Die blue orbs zijn zo krom als een h03r, eers demonteren, onderkant recht rammen met hamer, dan weer in elkaar en met ty wraps monteren omdat de gaten idd nooit goed zitten :(

• shardphoenix
ZUCHT :Z
Tie-Raps passen wel ! zonder van alles te verbuigen. gewoon coolerpasta erop, blorbje erop tieraps er doorheen en goed strak trekken. doe handschoenen aan (plastic) dan kun je je kaart vastpakken waar je maar wil dus meer kracht zetten bij het aantrekken van de tieraps
mijne werkt nu prima en op 47 graden idle
stressed 55 !
oh ja ik heb de draadjes van de orb afgeknipt en aan het connectortje vastgemaakt. krimpkousjes eromheen en klaar is kees. dit heb ik gedaan omdat smartdocter dan tenminste mijn rpm laat zien
Pagina: 1