Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb foto's vanaf een digitale camera op de pc gezet. Alles leek goed gegaan te zijn (geen stekkers uit de camera getrokken toen de overdracht nog bezig was) maar de foto's zijn voor de helft niet zichtbaar, er zit een bruin vlak overheen. De thumbnails zijn wel volledig. Ik vermoed dat er toch wat fout is gegaan bij de overdracht maar ik kan ze niet opnieuw op de pc zetten omdat de geheugenkaart geformateerd is. Weet iemand of de foto's nog te repareren zijn?

• Mr.Qips
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-01 21:50
Tja, je zal toch wat meer info moeten geven. Wat voor camera? Wat voor geheugenkaart? Wat voor verbinding? Zijn alle foto's half zichtbaar? In welk programma? Kan je een voorbeeld plaatsen?

Je geheugenkaartje moet je even wegleggen, wellicht kan je de foto's er nog afhalen met een speciaal programma. Zoek maar eens op 'data recovery'.

Verwijderd

Volgens mij is dat gewoon een teken dat het kaartje an sich al niet goed was?

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-01 21:10

Deathchant

Don't intend. Do!

het kan zijn dat je harde schijf kuren heeft. Ik heb dit ook gehad een tijdje terug. Ik kreeg niet alleen halve foto's, maar ook artefacts e.d. terwijl de foto's op de geheugenkaart zelf prima waren.

ik had corrupte sectoren op mijn harde schijf en UDMA fouten, doordat een kabel niet goed vast zat aan het moederbord. Probeer met HDTune eens te kijken of je harde schijf (waar je de foto's op zet) in orde is.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar