Ik wil graag een externe flitser kopen, maar aangezien ik er niet superveel mee ga doen, is het niet zo dat hij honderden euro's moet gaan kosten.
Ik heb hier en daar het één en ander gelezen over externe flitsers en blijf met een aantal vragen zitten, waar hier vast bepaalde meningen over komen.
De prijs moet uit het beginnerssegment zijn.
Op dit moment denk ik dat ik 'm vooral voor binnenfoto's en portretten zal willen gebruiken. Maar je weet het niet en het zou zonde zijn als ik om een paar tientjes te besparen, de 'verkeerde' keuze maak.
Wat kan ik het beste doen? Een Canon flitser nemen (bv. de Speedlite 270EX) of toch één van een ander merk (Metz? Mecablitz 36?).
En welk richtgetal? Ik wil geen extremiteiten.
Wie kan mij hierover adviseren (of wellicht verwijzen naar een goede informatiewebsite over flitsers).
(en welke accessoires zijn ontontbeerlijk, omnibounce oid).
Ik heb hier en daar het één en ander gelezen over externe flitsers en blijf met een aantal vragen zitten, waar hier vast bepaalde meningen over komen.
De prijs moet uit het beginnerssegment zijn.
Op dit moment denk ik dat ik 'm vooral voor binnenfoto's en portretten zal willen gebruiken. Maar je weet het niet en het zou zonde zijn als ik om een paar tientjes te besparen, de 'verkeerde' keuze maak.
Wat kan ik het beste doen? Een Canon flitser nemen (bv. de Speedlite 270EX) of toch één van een ander merk (Metz? Mecablitz 36?).
En welk richtgetal? Ik wil geen extremiteiten.
Wie kan mij hierover adviseren (of wellicht verwijzen naar een goede informatiewebsite over flitsers).
(en welke accessoires zijn ontontbeerlijk, omnibounce oid).
[ Voor 4% gewijzigd door Galois op 04-12-2010 17:26 ]
1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.