Hallo allemaal!
Ik ben bezig met mijn netwerk te upgraden naar een 1Gbps netwerk.
Alle apparatuur enzo heb ik al, alles behalve de juiste kabels.
Ik zoek een 3 meter kabel en een 20 meter kabel.
Als ik ga zoeken in webshops zie ik verschillende termen voorbij komen, ik hoopte dat jullie me verder konden helpen:
-UTP, wat is dit en is dit aangeraden? (Ik heb ergens gelezen dat dit een unschielded kabel is, klopt dat?)
-Patchkabel, is dit hetzelfde als een netwerkkabel?
-Netwerkkabel, is dit hetzelfde als een Patchkabel?
-Interconnect Crosscable, wat is dit?
-POE Cable, wat is dit?
-UTP 568B Patch Cable, 568B??
-Data Distribution Cable, wat is dit?
Ik heb ook bij één of twee kabels zien staan dat ie maar 100Mbps ondersteunt, ik wil dus 1Gbps. Het erge is dat het er bij de meeste kabels niet bij staat, hoe kan ik de snelheid van een kabel herkennen? (Bijv. UTP is altijd 1Gbps).
Ook, hoe kan ik bij kabels die ik al heb liggen checken welke snelheid ze ondersteunen? En hoe als er geen nummer of wat dan ook opstaat?
Verder, Ik weet dat CatX staat voor de schielding. Soms zie ik cat5, soms Cat5e en soms Cat5/FTP.
Wat betekenen die laatste twee, en welke kan ik het beste nemen?
Kabels tot 50 meter hebben toch geen verlies? Dus Cat5 is voldoende, toch?
Welk soort kabel kan ik het beste nemen?
Je hoeft niet alle vragen te beantwoorden maar elk antwoord wordt zeer gewardeerd!
Alvast heel erg bedankt!
Ik ben bezig met mijn netwerk te upgraden naar een 1Gbps netwerk.
Alle apparatuur enzo heb ik al, alles behalve de juiste kabels.
Ik zoek een 3 meter kabel en een 20 meter kabel.
Als ik ga zoeken in webshops zie ik verschillende termen voorbij komen, ik hoopte dat jullie me verder konden helpen:
-UTP, wat is dit en is dit aangeraden? (Ik heb ergens gelezen dat dit een unschielded kabel is, klopt dat?)
-Patchkabel, is dit hetzelfde als een netwerkkabel?
-Netwerkkabel, is dit hetzelfde als een Patchkabel?
-Interconnect Crosscable, wat is dit?
-POE Cable, wat is dit?
-UTP 568B Patch Cable, 568B??
-Data Distribution Cable, wat is dit?
Ik heb ook bij één of twee kabels zien staan dat ie maar 100Mbps ondersteunt, ik wil dus 1Gbps. Het erge is dat het er bij de meeste kabels niet bij staat, hoe kan ik de snelheid van een kabel herkennen? (Bijv. UTP is altijd 1Gbps).
Ook, hoe kan ik bij kabels die ik al heb liggen checken welke snelheid ze ondersteunen? En hoe als er geen nummer of wat dan ook opstaat?
Verder, Ik weet dat CatX staat voor de schielding. Soms zie ik cat5, soms Cat5e en soms Cat5/FTP.
Wat betekenen die laatste twee, en welke kan ik het beste nemen?
Kabels tot 50 meter hebben toch geen verlies? Dus Cat5 is voldoende, toch?
Welk soort kabel kan ik het beste nemen?
Je hoeft niet alle vragen te beantwoorden maar elk antwoord wordt zeer gewardeerd!
Alvast heel erg bedankt!
[ Voor 9% gewijzigd door Mastermind-- op 04-12-2010 16:44 ]
There is no real life, there is just AFK.