Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Win 7 clean install

Pagina: 1
Acties:
  • 470 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

sinds kort heb ik een XPS15. Windows 7 is hier al op geinstalleerd, maar hier wil ik eigenlijk wat dingen aan veranderen. Ik heb namelijk alleen masar een C: schijf en ik wil deze eigenlijk wel opdelen. En ook zijn er allerlij programma's geinstalleerd die ik er niet op wil hebben en niet gebruik.

Nu is mijn vraag hoe kan ik windows opnieuw installeren? heb wel een cd bijgeleverd maar kom er niet echt helemaal uit.. kan iemand mij hiermee helpen? of is hier al een goede site voor?

al vast bedankt!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:00
Stop de dvd in de speler en stel de bios zo in dat je hiervan opstart, de windows setup is verder vanzelfsprekend en anders zijn hier genoeg tutorials op internet over te vinden. Mocht dat te ingewikkeld zijn kun je ook http://www.pcdecrapifier.com/ gebruiken om de meeste voorgeinstalleerde rommel te verwijderen en windows drive management of een andere partitie tool (gebruik géén partition magic) om je huidige partitie te verkleinen en een extra partitie aan te maken.

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19:07
Herinstalleren is niet nodig.
Windows 7 kan zelf een partitie verkleinen.
Dus doe dit even en maak daarna een nieuwe partitie aan.

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:20
tlpeter schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 16:58:
Herinstalleren is niet nodig.
Windows 7 kan zelf een partitie verkleinen.
Dus doe dit even en maak daarna een nieuwe partitie aan.
Ja maar hij wil ook alle crap ervanaf. Zorg gewoon dat je een microsoft iso te pakken krijgt met de versie die op je laptop zit (home premium, enterprise etc.)

Stop die in je laptop en zorg dat ie daar vanaf boot. Bedenk van te voren welke schijfindeling je wil, ik hanteer voor mijn computer installaties altijd:

C:\ 80 Gb
D:\ ander rond getal
E:\ hidden partitie voor ghost file eventueel

Partities maak ik altijd "rond" dus 80 Gb is ook 80 Gb dit doe je door het aantal Gb wat je wil te vermenigvuldigen met 1024 en nog plus 3 of 6 mb om de ene of andere manier rond het partitie programma van Windows altijd naar beneden af (en dan zit je dan met je 79,9 Gb, ziet gewoon amateuristisch uit).

Daarnaast tel ik bij de partitie waar Windows op geïnstalleert wordt ook nog eens 100 mb erbij vanwege de disaster / boot partitie die wordt aangemaakt. Dus: 80*1024+3+100=82023 en dan komt het wat het installatie gedeelte betreft helemaal goed, W7 installeerd zich toch met minimale inspanning van de gebruiker haast volautomatisch.

Succes

discogs

Verwijderd

Topicstarter
Oke bedankt. Maar wanneer ik dus windows start van de dvd, en aan kom bij zeg maar het partities overzicht kan ik er geen bij maken (knopje uitbreiden kan ik niet op klikken). Er staan 3 schijven, een OEM schijf van 30MB, recovery 14,6 GB en de rest op de C schijf.

Moet ik deze eerst formatteren? kan ik niks verkeerds doen? :]

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:20
Je moet custom of advanced kiezen, er verschijnt dan een menu waarbij je alle partities kan verwijderen en nieuwe zelf kan aanmaken. Standaard zie je dit niet maar dit zit dus onder die custom installation knop.

discogs

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

En niet te vergeten: zorg dat je een backup van je spullen hebt inclusief de benodigde drivers voordat je aan een herinstall begint want een format betekent data weg.

Maar dat had je met iets meer uitzoekwerk en nadenken ook zelf kunnen verzinnen.
Ik begrijp best dat het voor een eerste keer allemaal heel ingewikkeld lijkt, maar één groot voordeel is dat je nu niet bepaald de allereerste persoon op deze aardkloot bent die zoiets wil doen.

Dat betekent dan ook dat je met een beetje moeite doen die informatie die je nodig hebt ook kan vinden met wat creatief zoekwerk.

[ Voor 54% gewijzigd door alt-92 op 05-12-2010 21:55 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.