Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Office bestand in gebruik terwijl dit niet is

Pagina: 1
Acties:

• jeroenr90
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-02-2022
Ik heb een probleem met het gebruik van office 2007/2010.
Wij werken met Sage CRM 2011 hierin heb je de mogelijkheid op documenten te koppelen aan een klant. Deze bestanden worden dan opgeslagen in een gedeelde folder.
Nu is het zo dat als ik deze bestanden met Office 2007/2010 open Office zegt dat het bestand in gebruik is en deze dus niet kan opslaan (Heel soms lukt het wel). Als ik dezelfde bestanden open met OpenOffice heb ik geen probleem.
Ook als ik als ik documenten op een andere netwerk schijf open en probeer op te slaan met Office 2007/2010 heb ik geen problemen.

Wat ik heb gedaan om het op te lossen:
  • Iedereen alle rechten gegeven
  • Autoherstel uit gezet in Office
  • Computer en Office opnieuw geïnstalleerd
  • Shadow copies uitgezet
Als het bestand niet kan worden opgeslagen creëert Office wel een een .tmp bestand.

[ Voor 5% gewijzigd door jeroenr90 op 04-12-2010 16:07 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Kijk even (bijv. met http://windowsxp.mvps.org/processlock.htm) welk proces het bestand open laat. Is Sage misschien wat te actief aan het kijken of er wat verandert, of is er een virusscanner die meekijkt.

offtopic:
Vergeet niet rechten, autoherstel en shadow copies tzt weer aan te zetten ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• jeroenr90
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-02-2022
Het probleem is opgelost. Er zit blijkbaar een soort van bug in Office 2007/2010 hierdoor werkt het bewerken van documenten alleen goed als je op IP-adres of volledige dns naam naar de share gaat. Het werkt ook als je een mapping maakt naar een share.