Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Beste (hosting) control panel voor Ubuntu

Pagina: 1
Acties:
  • 726 views

• Alexxxxxxxxxx
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online

Alexxxxxxxxxx

Hier had uw tekst kunnen staan

Topicstarter
Hoi, wat is het beste hosting control panel en het beste control panel in het algemeen voor Ubuntu 10.04 server editie?

Graag even erbij vermelden:
- Waarom deze goed is
- Of hij gratis is (en eventueel onder GPL)
- Of het een hosting panel is of een control panel (control panel is voor de server zelf)

[ Voor 44% gewijzigd door Alexxxxxxxxxx op 04-12-2010 19:28 ]

• Razwer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-11 20:46
cpanel

Newton's 3rd law of motion. Amateur moraalridder.

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
directadmin

• hhoekstra
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 27-11 12:57
plesk ?

• Hoite
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 25-11 19:21

Hoite

Goed verhaal

En welke heb je zelf al geprobeerd?

Lekker kort.

• Alexxxxxxxxxx
  • Niet online

Alexxxxxxxxxx

Topicstarter
Ik wil er graag eentje die veel functies heeft, en er goed uit ziet.
Zelf draai ik nu EHCP. De standaard layout bevalt me wel, alleen het bedient lastig.
Ook is het nadeel van EHCP dat 'domain owners' gewoon de knopjes die de administrator heeft ook zien.

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Hoeveel geld wil je eraan kwijt? Licentie voor cpanel en plesk is aardig aan de prijs, DA wat minder. Host je de boel bij een hostingprovider? Mogelijk dat je via hen een licentie kunt krijgen op het pakket dat zij gebruiken, scheelt in de kosten.

D'r zijn ook wat gratis projecten: Kloxo (maar of die inmiddels al bugvrijer is dan vorig jaar weet ik niet), ISPconfig en ispCP... en ongetwijfeld vind Google er nog wel meer.

Maar vertel... welke heb je verder al bekeken en eventueel geprobeerd? CPanel is in mijn ogen een van de beste maar ook de duurste. DirectAdmin is een stuk goedkoper maar in gebruikersgemak komt deze er bij mij niet beter uit. Maar da's persoonlijk.

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

• Alexxxxxxxxxx
  • Niet online

Alexxxxxxxxxx

Topicstarter
Het liefst gratis

• GraveR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08 19:26
Froxlor en ISPConfig

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18:35
Bash, is 't meest flexibel.

Without kidding, paar jaar terug heb ik ze "allemaal" vergeleken, en uiteindelijk - zonder op de prijs te letten - voor DirectAdmin gekozen. Met name omdat deze veel completer (voor doorsnee klanten meer dan genoeg) is qua functionaliteit dan alle gratis panels, en veel meer lichtgewicht is dan Plesk of Cpanel. Daarnaast is 't makkelijk te beheren en verandert 't relatief weinig aan je systeem.

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

• Alexxxxxxxxxx
  • Niet online

Alexxxxxxxxxx

Topicstarter
Bash ?

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18:35
Ja, is heel flexibel, kan je alles mee instellen. Door sommigen zal dit wel als iets minder flexibel worden ervaren.

offtopic:
Het 'without kidding' duidde er op dat het gedeelte daarboven niet heel serieus bedoeld was

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

• Alexxxxxxxxxx
  • Niet online

Alexxxxxxxxxx

Topicstarter
De commandline is toch iets te lastig voor mij en me klanten.

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:09

BHQ

Dat Virtualmin nog niet genoemd is :)

• Alexxxxxxxxxx
  • Niet online

Alexxxxxxxxxx

Topicstarter
Gratis:
EHCP
Kloxo
ISPConfig
ispCP
Froxlor
Virtualmin

Betaald:
cPanel
Directadmin
Plesk

Zijn er ook nog control panels voor de server zelf?

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Webmin

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Alexxxxxxxxxx,

Het wordt tijd dat je zelf ook wat inzet gaat tonen. Welke pakketten heb je zelf al geprobeerd, wat waren je ervaringen daarmee? Het topic in z'n huidige vorm is nogal een opsomtopic, iets wat we zelf liever niet zien op GoT. Ik zou je dan ook eens willen adviseren om Het algemeen beleid en Serversoftware en Windows Servers - Beleid nog eens door te lezen, met name over het gedeelte eigen inzet voor je een eigen topic opent.

Dit topic gaat iig op slot, hier valt niets meer mee te beginnen. Je mag van mij best een nieuw topic openen, maar zorg dan dat je duidelijk aangeeft welke pakketten je al gevonden/geprobeerd hebt en wat je daar wel/niet aan waardeerde. Stel ook een duidelijke lijst met eisen op, dat helpt jezelf en ons zodat we niet hoeven te gokken wat je nou eigenlijk precies zoekt. ;)

Signature

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.