Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Graka op mATX

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een tijdje geleden bij Paradigit een PC gekocht voor een mooie prijs. Vergeleken met andere "kant en klare" systemen vond ik althans 499 euro voor een pc met Athlon II x4 930, 4GB Ram, 2 TB HDD en een G210.

Ik had de pc gekocht met het vooruitzicht om, wanneer ik wat meer vrije tijd i.v.m. studie en sport had, een nieuwe videokaart te laten plaatsen waar ik dan een beetje mee zou kunnen gamen.

Nu weet ik dus eerlijk gezegd helemaal niet zo veel van pc's af en kom ik er achter dat ik een mATX board heb en wel de M2N68-LA i.c.m met een 300W voeding.

Dat ik de voeding moet vervangen weet ik sowieso, maar nu vroeg ik me dus af.. Past bv. een 4870 of 5770 wel op mijn boardje, aangezien dat dualslot - fullsize kaarten zijn? Want voor zo ver ik kan zien heeft het board in de lengte wel genoeg ruimte, maar wordt de hoogte misschien lastig omdat er net boven de G210 de CMOS batterij zit en tevens de southbridge

Afbeeldingslocatie: http://bizsupport1.austin.hp.com/bc/docs/support/SupportDocument/c01237548/c01237554.jpg

• Spaiker
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-11 13:28
Zou moeten passen lijkt me, ik kan niet zien hoe hoog die heatsink komt, maar het lijkt me als je een singleslot grafische kaart erin zou steken, dat die dan ook over de heatsink komt. De CMOS batterij komt normaal gezien niet boven je slot uit, dus dat vormt op zich helemaal geen probleem.
Gewoon doen! :)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

En anders zaag je een stukje uit de heatsink zodat een dualslot wel past :)

Verwijderd

Topicstarter
Mkay, dat is goed nieuws! Zie nu wel pas dat het moederbord ondersteboven in de behuizing zit.. Of de letters staan er ondersteboven op.

• naarden 4ever
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 28-11 20:40
Terw_Dan schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 15:26:
En anders zaag je een stukje uit de heatsink zodat een dualslot wel past :)
heatsink... zucht...

gaat pssen, die batterij is toch niet meer de 1cm hoger dan de pcie slot? anders gewoon met een mesje o.i.d. een stuk plastic uit de cover snijden.

Verwijderd

Topicstarter
De g210 (die echt miniscuul is) raakt alles net niet.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

• __1337__
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-11 12:51
Afbeeldingslocatie: http://www.ascendtech.us/mmASC/Images/51888908001.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakpc.de/gallery/data/533/gigabyte5770.jpg

Als ik zo kijk gaat dat net wel of net niet passen. Ik denk dat het nét past :). Volgens mij gaat het zwarte stuk boven de gele aansluiting van de kaart er namelijk niet in. Dan zou je ruimte overhouden lijkt me en dan moet het passen.

En anders is TERW_DAN's advies prima :).

[ Voor 29% gewijzigd door __1337__ op 04-12-2010 15:50 ]

• aap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 28-11 18:30

aap

Als ik zo naar de foto's kijk, zou ik me nog het meeste zorgen maken of de videokaart niet botst met de klemmetjes van de geheugenbankjes. Die lijken me zo hoger te staan dan die heatsink.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Geheugensloten bedoel je (banken zijn compleet andere dingen). Maar dat gaat gewoon passen hoor, alleen wordt het lastig om je geheugen los te halen als er een videokaart inzit, maar dat is ook weer niet iets dat je dagelijks doet.

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk ook wel dat dat net gaat passen, de onderkant van de g210 raakt de geheugensloten(klemmetjes) niet, met ong. 0.8mm ruimte over. Als de nieuwe videokaart niet nog een of ander gezwel aan de onderkant heeft zou die dus ook vergelijkbare ruimte over moeten hebben t.o.v. de klemmetjes.

Ik heb even een prachtig paint ontwerp gemaakt van hoe het er ongeveer uit komt te zien:

Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/o0w26h.jpg

Genomen dat mijn moederboard 24,5cm diep is en een 5770 21,6cm diep is zou een 5770 dus niet de geheugensloten raken, maar wel de heatsink/northbridge/southbridge whatever dat mag heten waar hij overheen gaat.

• Sandertje03
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-11 21:24
gewoon kopen.

dit zou anders het eerste moederbord zijn die ik ken wat geen rekening houd met lange en dikke graka's.

en aan de foto's te zien moet het gaan.

| Asus Rampage III Gene | Intel i7 930 | Corsair Dominator GT 6GB PC3-14900 | Asus GTX580 Matrix | Intel 510 SSD 120GB | Cooler Master Silent Pro M850 | Cooler Master CM-690 II Advanced | Corsair H50 | Logitech G15 Red |

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 28-11 18:31

FeaR

In GoT we trust

Wat is daar mis mee inderdaad? Enige wat het zou kunnen zijn is dat het ook "heat sink" kan zijn. Maar neem aan dat je daar niet over kan vallen aangezien je zelf ook de hoofdletters vergeet...

[ Voor 31% gewijzigd door FeaR op 05-12-2010 01:31 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan goedkoop aan zowel een GTX260 als een 5770 komen, welke raden jullie me op dit bordje aan, kwa afmetingen etc?

Ik game trouwens alleen op 1280x1024, heb zo'n mooie vierkante LDC monitor :')

• __1337__
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-11 12:51
Als je op google zoekt dan zie je dat het beide niet zo heel veel uitmaakt. Persoonlijk zou ik voor de 5770 gaan mede de DX11 support. Qua prijs zijn beide ongeveer gelijk.

[ Voor 3% gewijzigd door __1337__ op 05-12-2010 16:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
Update:

heb vandaag een 500W voeding gekocht i.c.m. een GTS 450 i.p.v. een 5770. Bevalt me erg goed en past precies op het bordje !
Pagina: 1