Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Directe wireless toegang guest via VMWare workstation

Pagina: 1
Acties:

• chronoz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10-2022
Ik wil als systeembeheerder graag meer begrijpen van netwerken en ik wil hiervoor een Linux virtual machine gebruiken in combinatie met netwerktools. Deze hebben echter toegang nodig tot de wireless internetkaart.

In Linux wordt echter de wifi-internetverbinding gezien als eth0, aldus een fysieke internetverbinding.

Op de laptop staat Windows en dat wil ik bij voorkeur zou houden. Hoe groot is de kans dat ik een virtuele omgeving kan opzetten waarbij de guest direct toegang heeft tot de wireless netwerkkaart? Het zou er inderdaad op neerkomen dat de guest en host tegelijkertijd met verschillende wireless netwerken verbonden zouden zijn. Met bedraad is dat normaal geen probleem.

• Kuhlie
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Met 1 wireless netwerkkaart op meerdere access-points tegelijk verbinden? Ik weet niet of dat gaat.

Is een extra usb wireless netwerkkaart geen optie? Dat je die als usb-device op je guest-systeem aanbiedt?

• chronoz
Ik hou er niet van om investeringen te maken, omdat het slechts om een paar uur testen zou gaan.

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:43
chronoz schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 14:32:
Ik wil als systeembeheerder graag meer begrijpen van netwerken en ik wil hiervoor een Linux virtual machine gebruiken in combinatie met netwerktools. Deze hebben echter toegang nodig tot de wireless internetkaart.

In Linux wordt echter de wifi-internetverbinding gezien als eth0, aldus een fysieke internetverbinding.

Op de laptop staat Windows en dat wil ik bij voorkeur zou houden. Hoe groot is de kans dat ik een virtuele omgeving kan opzetten waarbij de guest direct toegang heeft tot de wireless netwerkkaart? Het zou er inderdaad op neerkomen dat de guest en host tegelijkertijd met verschillende wireless netwerken verbonden zouden zijn. Met bedraad is dat normaal geen probleem.
Je wilt dus op virtuele hardware, direct je netwerk kaart benaderen. Dat gaat niet echt werken.

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-11 19:09

TrailBlazer

Karnemelk FTW

je kan binnen esx toch zoveel virtual netwerken als je wil. Je maakr drie virtuele systemen aan. Systeem 1 heeft een nic in Vswitch1, Systeem2 een nic in Vswitch2 en Systeem 3 in Vswitch1 en Vswitch2.

je kan dan van alles en nog wat testen lijkt me.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23-11 13:28

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Dit lijkt mij niets met PNS te maken hebben. Move naar Client Software Algemeen

• chronoz
Rolfie schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 19:12:
[...]

Je wilt dus op virtuele hardware, direct je netwerk kaart benaderen. Dat gaat niet echt werken.
Hoezo? Het werkt via een USB wireless netwerk adapter, die ben ik ook van plan te kopen.
TrailBlazer schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 19:14:
je kan binnen esx toch zoveel virtual netwerken als je wil. Je maakr drie virtuele systemen aan. Systeem 1 heeft een nic in Vswitch1, Systeem2 een nic in Vswitch2 en Systeem 3 in Vswitch1 en Vswitch2.

je kan dan van alles en nog wat testen lijkt me.
Dit heeft niets te maken met wat ik wil bereiken. Ik gebruik geen ESX en een virtueel netwerk heeft geen relatie tot de mogelijkheid van het zoeken naar draadloze netwerken in de virtuele machine.

Ik ben toch maar van plan een USB wireless adapter te kopen, het lijkt de enige optie.

[ Voor 15% gewijzigd door chronoz op 05-12-2010 17:51 ]

Pagina: 1