"I'd change the world but God won't give me the source code"
Je berekening klopt aardig. 123 W is eigenlijk overkill, maar het is dan alleen goed koelen, en goed beschermen tegen condensatie. Ik hoop dat je koelers die 100W + 30 watt kunnen afvoeren, is nl erg veel.
Wellicht is waterkoeling een oplossing, of in ieder geval alpha's.
Het kan zijn dat je koelers de warme kant van de peltiers niet koel genoeg kunnen houden, wardoor de proc onnodig warm wordt, dus goed opletten, en eventueel het vermogen van de peltiers wat terugschroeven.
Die 200 W voeding: Is afwachten, theoretisch 200:12 is 16,6 Ampere, maar je zit met verliezen, en niet alle vermogen komt ten goede aan de 12V lijn, gewoon proberen.
Wellicht is waterkoeling een oplossing, of in ieder geval alpha's.
Het kan zijn dat je koelers de warme kant van de peltiers niet koel genoeg kunnen houden, wardoor de proc onnodig warm wordt, dus goed opletten, en eventueel het vermogen van de peltiers wat terugschroeven.
Die 200 W voeding: Is afwachten, theoretisch 200:12 is 16,6 Ampere, maar je zit met verliezen, en niet alle vermogen komt ten goede aan de 12V lijn, gewoon proberen.
Oja, op mijn site ( www.goudacomposieten.nl/waterkoeling ) kan je bij de afdeling "peltiers" een programmaatje neerladen (excelsheet) waarmee je de te verwachten temperatuur van de procs kan uitrekenen. Wellicht handig om te zien wat je kan bereiken, en hoe ernstig isolatie nodig is.
Thanks Herman,
'k had al verwacht dat je waterkoeling zou voorstellen
'k heb al eentje gebouwd, 'k stuur je wel wat pics als ik de peltier heb.
Greetzz
'k had al verwacht dat je waterkoeling zou voorstellen
'k heb al eentje gebouwd, 'k stuur je wel wat pics als ik de peltier heb.
Greetzz
Hier : http://www.conrad.nl
123,5 W --> bestelnr: 193674-89
79,1 W --> bestelnr: 193623-89
deze zijn wel 15,4 volt
greetzz
123,5 W --> bestelnr: 193674-89
79,1 W --> bestelnr: 193623-89
deze zijn wel 15,4 volt
greetzz
zou je ff kunnen posten als je dat ding werkende hebt? Ben er nogal benieuwd naar, want ik heb wel eens gehoord dat die dingen van conrad niet fijn waren (maar dat was er geloo fik eentje met veel minder watts..die koelde niet goed genoeg)
Klopt, heb ik ook gelezen, maar dat was een complete koeler(met fan) en draaide maar op 5 V
Die wat ik heb besteld gaat met m'n waterkoeling werken, en heeft 'n stukje meer vermogen.
Die wat ik heb besteld gaat met m'n waterkoeling werken, en heeft 'n stukje meer vermogen.
Hoi, ik heb al een tijdje het grootste Peltier element van Conrad liggen. Voeding is een probleem, 14,5 A * 15,5 V is zo'n 225 Watt. Ik ben bezig dit op te lossen met drie 20A computervoedingen in serie (3*5V=15V). Helaas heb ik er een opgeblazen doordat ik bij het loskoppelen van de aarde hem per ongeluk op 110V heb verschoven. Auw... Zo gauw ik meer weet meldt ik het.
Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.
Verwijderd
Ik heb net contact gehad met TE-distributing, en de OC-Shop.nl wordt eveneens een reseller/distributor van de TE Peltiers. De DRIFT-1.15 komt als het goed is in ons assortiment en als er vraag naar is ook de DRIFT-0.8. Kijk zelf maar eens op deze pagina en oordeel zelf www.tedist.com/specs/index.html
Greetinz
OC-Shop.nl
Newt
Greetinz
OC-Shop.nl
Newt
Pagina: 1