KPN wil service-ID niet geven

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dôh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-09 14:30
Ik zit met de volgende, beetje vreemde situatie.

Mijn oom heeft een garagebedrijf, waar hij InternetPlusBellen van KPN heeft. Hij wil de overstap naar Tele2 zakelijk maken, maar Tele2 kan zijn telefoonnummer niet vinden?

De situatie waarin hij zich bevindt is nogal vreemd, het pand staat namelijk op een adres in Aalsmeer, echter is zijn ADSL lijn aangeloten in Amstelveen. Hierdoor heeft hij ook een 020 nummer, daar waar Aalsmeer 0297-3 is.

Bij een telefoontje naar KPN wilden zij het service-ID van de lijn niet geven, wat Tele2 nodig heeft om de overstap rond te kunnen maken.

Nu zag ik van de week, in één van de topics in dit subforum dat er een Tweaker was die van iemand de service-ID's van de ADSL lijnen in zijn pand had opgeroepen. Heb geprobeerd te zoeken, maar kon het nergens meer vinden.

Mijn vraag is, hoe kom ik achter het service-ID van de lijn?

of

Kan deze Tweaker, als hij dit topic leest, mij een PM sturen en misschien voor mij het service-ID opzoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRyzenDude
  • Registratie: Februari 2005
  • Nu online
Hmm beetje vreemd,

Gezien tele 2 de overstap zelf normaal regelt en daarbij altijd de gegevens krijgt van kpn(waaronder service id)
mocht je je service id willen...zou is vragen naar 2e lijn anders..kunnen in hun systeem zo service id achterhalen....maar tele 2 vraagt die normaal zelf bij kpn dus ik denk dat het bij tele 2 beetje mis gaan.

je leeft maar 1 x maak er dan ook in 1x wat van en maak geen half werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aconitum
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-11-2024
amdboy1983 schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 12:40:
Hmm beetje vreemd,

Gezien tele 2 de overstap zelf normaal regelt en daarbij altijd de gegevens krijgt van kpn(waaronder service id)
mocht je je service id willen...zou is vragen naar 2e lijn anders..kunnen in hun systeem zo service id achterhalen....maar tele 2 vraagt die normaal zelf bij kpn dus ik denk dat het bij tele 2 beetje mis gaan.
Achterhalen is het probleem niet, echter krijgen wel. Service ID's aan klanten doorgeven is simpel weg spelen met je baan voor een helpdesk medewerker.

Niet te min dat tele2 het service ID gewoon zou moeten kunnen zien. Dit heb je immers nodig voor een telco migratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat regelen de ISP providers (Tele 2 en KPN in dit geval) altijd rechtsreeks af met elkaar. Jouw oom moet alleen zijn goedkeuring geven aan overname van zijn telefoonnummer (en dat moet hij toch wel weten?) van KPN door Tele 2. Service-ID is iets wat de klant niet hoeft te weten, het gaat altijd alleen om het over te nemen telefoonnummer. Vreemde zaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:11
Aconitum schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 12:56:
[...]

Achterhalen is het probleem niet, echter krijgen wel. Service ID's aan klanten doorgeven is simpel weg spelen met je baan voor een helpdesk medewerker.

Niet te min dat tele2 het service ID gewoon zou moeten kunnen zien. Dit heb je immers nodig voor een telco migratie.
Waarom moet je als klant dit voor Tele2 regelen dan? Ik zou meteen verder kijken naar andere provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceM
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:12
Beetje vreemd van tele2, die hoef je normaal gesproken helemaal niet te geven tijdens een overstap. KPN geeft deze normaal gesproken niet aan klanten maar een eerste lijns medewerker kan deze wel in zien. Ik zou het nog een of twee keer proberen via de telefoon en anders op laten lossen door tele2.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:00
Tele2 zou dit gewoon moeten kunnen regelen. Adhv postcode+huisnr is als het goed is wel te zien dat ie op de centrale amstelveen zit. (al heb ik zelf dergelijke randgevallen nog niet gezien)

Providers vragen wel vaker om het serviceID om het hun makkelijker te maken, maar officieel heeft een klant hier niets mee te maken en geven veel providers dat om die reden dan ook niet.

Een provider kan het serviceID van een lijn meestal zo opvragen, en op een israscan (overzicht van alle aansluitingen op het adres) staan de serviceIDs ook vermeld
Pagina: 1