Toon posts:

iMac G5 opstarten & repareren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Heb sinds kort heb ik een Imac G5 17 inch verkregen en zie het als een uitdaging om deze op gang te krijgen. Verder dan een gebodsbordje op het scherm kom ik niet.
Aangezien dit de eerste ontmoeting met een apple apparaat is en ik een ernstige newbee ben in deze wereld en er totaal geen install CD bij zijn richt ik me tot dit forum om weg wijs te worden.
Mogelijk is er een buddy onder de lezers die doorwrocht is met deze oude Imac G5 en me kan helpen deze oldtimer op gang te krijgen.
Heb al wel veel topic's op dit forum door gelezen en zie dat ik aan machine specifieke install CD moet zien te komen.
Zal het zeer waarderen als er iemand hier positief op kan reageren.

bvd

malibo

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:15

SpamLame

niks

Verwijderd schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 11:03:
Hallo

Heb sinds kort heb ik een Imac G5 17 inch verkregen en zie het als een uitdaging om deze op gang te krijgen. Verder dan een gebodsbordje op het scherm kom ik niet.
Aangezien dit de eerste ontmoeting met een apple apparaat is en ik een ernstige newbee ben in deze wereld en er totaal geen install CD bij zijn richt ik me tot dit forum om weg wijs te worden.
Mogelijk is er een buddy onder de lezers die doorwrocht is met deze oude Imac G5 en me kan helpen deze oldtimer op gang te krijgen.
Heb al wel veel topic's op dit forum door gelezen en zie dat ik aan machine specifieke install CD moet zien te komen.
Zal het zeer waarderen als er iemand hier positief op kan reageren.

bvd

malibo
Die machine specifiek cd heb je niet perse nodig.
Je kan ook een (retail) OSX versie die op de powerpc wilt draaien, dat zijn de versies tot 10.6, gebruiken

• NjitsSs
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 31-01 13:38
SpamLame schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 11:14:
Je kan ook een (retail) OSX versie die op de powerpc wilt draaien, dat zijn de versies tot 10.6, gebruiken
Correctie: tot 10.5 ;)

Verwijderd

Nee tot 10.6 en t/m 10.5

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
PowerPC kan tót 10.6 draaien en tot en met 10.5.

Met andere woorden: 10.6 kan niet meer draaien op een PowerPC (G4, G5). 10.6 heeft minimaal een Intel processor nodig (met bijbehorende overige specificaties die Apple opgeeft).

• merauder
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 31-01 19:25
10.5 Retail zou het moeten doen. Wel is het aan te raden om een zo laat mogelijke versie zien te bemachtigen zodat je ook de beschikking hebt over de bijbehorende drivers.

• bn326160
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 25-01 21:45
merauder schreef op zondag 05 december 2010 @ 10:15:
10.5 Retail zou het moeten doen. Wel is het aan te raden om een zo laat mogelijke versie zien te bemachtigen zodat je ook de beschikking hebt over de bijbehorende drivers.
De G5 iMacs werden volgens mij met Tiger geleverd, op de 1e rivisie van de Leopard disk staan de drivers al hoor ;)

🤞🏻

• merauder
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 31-01 19:25
Je hebt gelijk. iMac G5 werd geproduceerd tot 2005, Leopard werd geïntroduceerd in 2007.

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-12-2025
Inderdaad, gelijk welke retail CD tem Leopard zou moeten werken. Er is natuurlijk grote kans dat je schijf ofwel leeg is of kapot is.

http://support.apple.com/kb/TS1892?viewlocale=en_US

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

• Roman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-01 15:39

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

10.4 draait er het beste op. 10.5 kan idd ook echter zou ik er dan minimaal 1 gig ram in stoppen, anders loopt die wat traag.

Ik heb wel alle versies thuis liggen, volgens mij zelf de originele van de G5 ergens.

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

Pagina: 1