Toon posts:

Acer Notebook Aspire 5745G-7744G50MN of HP Pavilion DV7-4190

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik twijfel tussen de aanschaf van 2 verschillende laptops. Namelijk de volgende 2:

Acer Notebook Aspire 5745G-7744G50MN

Processor Intel® Core™ i7 7400M
Harde schijf: 500 GB
Werkgeheugen: 4 GB DDR3
Beeldscherm: 15.6 Inch LED
Optical drive: DVD-Rewriter (+/-rw)
Videokaart: NVIDIA® GeForce® GT 330M
Videogeheugen: 1 GB DDR3
Wireless lan: Bluetooth 3.0 en 802.11 N draadloos
Interfaces: HDMI en 3x USB

en

HP Notebook Pavilion DV7-4190sd, XE258EA

Processor Intel® Core™ i7 720QM
Harde schijf: 640 GB
Werkgeheugen: 4 GB DDR3
Beeldscherm: 17.3 LED
Optical drive: DVD-Rewriter (+/-rw)
Videokaart: ATI Mobility Radeon™ HD 5650
Videogeheugen: 1 GB
Wireless lan: Bluetooth en 802.11 b/g/n draadloos
Interfaces: HDMI en 4x USB

Kan iemand mij vertellen wat de grote verschillen zijn? Ik heb eerder een HP Pavilion HDX16 gehad, maar hier heb ik veel problemen gehad met o.a. het scherm, het moederbord en de bluetooth module.

Ik wil met de laptop spellen als FIFA11 kunnen spelen, niet dat het spel de hele tijd lagged. Weet niet of die mogelijk is bij deze laptops, maar daarom vraag ik om jullie expertise.

Groeten,

Sven

Verwijderd

Topicstarter
Niemand?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

De verschillen zijn simpel. Andere proc, andere harde schijf, andere videokaart en ander grootte scherm.
Die dingen haal je zo uit de specs als je ze naast elkaar legt. En wat je fijn vind is natuurlijk voor een groot deel persoonlijk. Ik zou nooit zo'n lomp grote notebook meer willen (dus alles boven de 13" zou voor mij afvallen bijv), storage op een notebook boeit mij ook weinig, zelfs 500GB vind ik al zat op zo'n ding.

Wat je moet doen is je eisen en wensen op een rijtje zetten en kijken welke specs je daar (minimaal) voor nodig hebt. Zoek benchmarks voor applicaties die je veel gebruikt en wil draaien op dat apparaat en bepaal op die manier je keuze voor bepaalde onderdelen. En dan kun je kijken welke notebook in de buurt komt (en het is veel handiger dat eerst duidelijk te hebben voordat je begint met notebooks uitzoeken).