Verwijderd

Topicstarter
Goedemorgen,

Ik heb nu 2 dagen mijn PC, en ik heb het volgende probleem:

Ik krijg als ik een dvd wil mounten en dan lezen/uitpakken de volgende foutmelding:

Extracting file failed, It is most likely bij low memory (low disk space or swapping file) or corrupted cabinet file!

Iemadn enig idee wat dit inhoud en wat hier mee te doen?

Alvast bedankt!!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 09:43:
Goedemorgen,

Ik heb nu 2 dagen mijn PC, en ik heb het volgende probleem:

Ik krijg als ik een dvd wil mounten en dan lezen/uitpakken de volgende foutmelding:

Extracting file failed, It is most likely bij low memory (low disk space or swapping file) or corrupted cabinet file!

Iemadn enig idee wat dit inhoud en wat hier mee te doen?

Alvast bedankt!!
Ik heb het zowel in Power iso als in deamon tools en met verschillende bestanden die ik wil lezen.....!!!! :( :(

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Heb je al eens gekeken naar de mogelijke oorzaken, dus een corrupt bestand of weinig vrij geheugen/hddruimte?

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 10:57:
Heb je al eens gekeken naar de mogelijke oorzaken, dus een corrupt bestand of weinig vrij geheugen/hddruimte?
heb net een nieuwe pc met 1 TB ruimte en die is nog lang niet vol!
Ik heb ook maar 1 gb van de 4 in gebruik!
Krijg de foutmelding bij alle extract commando's, zowel power iso als deamon tools als vanaf een schijf!!!!
Heb al vanalles geprobeerd en ook al op internet gezocht maar daar kan er ook geen oplossing geboden worden!!

Begin hier nu wel erg van te balen want ik kan nu verder niets...!

Misschien schone instal. Windows? hij staat er alleen net 2 dagen op!!

Iemand een gouden tip??? _/-\o_

• CrazyRooster
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-07-2023
Een gouden tip? Het bestand in de prullenbak flikkeren! Lijkt mij overduidelijk dat het bestand dat je gedownload hebt gewoon corrupt is.

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 00:07

Dark

who tweaked the light?

File hashes checkken, geheugen instellingen checkken...

Verwijderd

Topicstarter
CrazyRooster schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 11:31:
Een gouden tip? Het bestand in de prullenbak flikkeren! Lijkt mij overduidelijk dat het bestand dat je gedownload hebt gewoon corrupt is.
lijkt me sterk ik heb het met verschillende bestanden geprobeerd, dit is onmogelijk.....

Verwijderd

Topicstarter
Dark schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 11:32:
File hashes checkken, geheugen instellingen checkken...
Hoe dit te doen, ik ben nog niet bekend op dat gebied....

Het geheugen geeft verder geen fouten aan en er is nu ongeveer 1gb aan gebruik en 3 op niet actief....

• Dark

Dark

who tweaked the light?

Als het gedownloade iso's zijn staat er vaak een SFV file bij. Dat is een bestandje wat de hash van alle losse rar bestandjes bevat en gecontroleerd kan worden met een SFV-Checker. Zelf gebruik ik hiervoor pdSFV maar dat is antiek(net als ondergetekende zelf ;)), wellicht is er wat moderners, al werkt dat ook nog prima...

Bij grote bestanden zoals een iso downloaden van MS is er meestal een hash bekendgemaakt op de site om de download te kunnen controleren, daarvoor maak je gebruik van een hash calculator (b.v. hashtab). Daarmee bereken je dan de hash van de file die jij hebt, en vergelijkt die met wat op de website staat.

Verwijderd

Topicstarter
Dark schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 12:02:
Als het gedownloade iso's zijn staat er vaak een SFV file bij. Dat is een bestandje wat de hash van alle losse rar bestandjes bevat en gecontroleerd kan worden met een SFV-Checker. Zelf gebruik ik hiervoor pdSFV maar dat is antiek(net als ondergetekende zelf ;)), wellicht is er wat moderners, al werkt dat ook nog prima...

Bij grote bestanden zoals een iso downloaden van MS is er meestal een hash bekendgemaakt op de site om de download te kunnen controleren, daarvoor maak je gebruik van een hash calculator (b.v. hashtab). Daarmee bereken je dan de hash van de file die jij hebt, en vergelijkt die met wat op de website staat.
het vreemde is een beetje dat ik alles eigenlijk al 5 jaar op exact dezelde manier doe en nu ineens deze foumelding krijg!!!

Heb dit eerder nooit gehad dus ik vind het een beetje vreemd!!!

de iso's die ik heb zijn standalone en verder geen bestanden erbij, het zijn ""betrouwbare bestanden" ik doe het nu al een jaar of 5!!

Vreemd dat ik nu net een nieuwe pc heb en op windows 64-bit draai deze meldeing ineens komt!

Als iemand dit ook heeft gehad hoor ik het heeeeeel graag _/-\o_ _/-\o_

• Dark

Dark

who tweaked the light?

Je hebt de pc 2 dagen, maar je doet het al 5 jaar zo? ... d'r is dan kennelijk toch iets niet in orde met de nieuwe pc heh, als je problemen hebt met het uitpakken van 'known good' rars.

Als we beschadigde bestanden even uitsluiten is meestal een probleem met de instellingen of een defect van de hardware de oorzaak van corrupte bestanden... Overigens kunnen bestaande bestanden ook beschadigd raken als het bovenstaande aan de orde is en de bestanden b.v. verplaatst of gekopieerd worden, dus misschien is het een goed idee om eens een check te doen op iets wat je vers gedownload hebt.

• VERINGTENTJE
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-02 10:38

VERINGTENTJE

BtC Hodler since '15

Probeer je het bestand niet toevallig uit te pakken op de virtuele schijf (dus de schijf die je hebt aangemaakt met Daemon Tools?)

Dit komt nooit meer goed. Kale macaroni for life. ®Jaapio Verwijderd69

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Waarmee heb je je geheugen getest dat je weet dat dat geen fouten geeft?
Bestanden kunnen corrupt raken door slecht geheugen, dus zorg ervoor dat het goed staat ingesteld en het geen fouten bevat.

Verwijderd

Topicstarter
Het is toch vreemd dat ik geen iso ect kan uitpakken en wel alle andere dingen kan uitpakken zoals met winrar ect.....

Ik heb een iso van een spel die ik wil installeren en als ik Poweriso of deamon tools of hem van een schij wil installeren geeft hij deze foutmelding verder werkt alles perfect!!!

Ik kan ook gewoon spellen spelen ik heb office 2010 er net opgezet dat gaat allemaal prima!

Maar een iso mounten of gebrand uipakken dat wil niet.... :X :? :?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Grote kans dat er dus iets gewoon niet goed zit. Nogmaals, waar heb je je geheugen getest?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:02

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

tommyniesje, zo werkt het hier toch echt niet...

In 14 replies is dit topic nog steeds niets opgeschoten. Dat komt met name omdat jij totaal geen info geeft over je systeem - je post in Processors, Moederborden & Geheugen, maar meldt niet welk processor, moederbord en geheugen in jouw systeem zit. Je hebt het verder alleen maar over software (waar je ook niet nauwkeurig in bent), maar post toch in een hardwaresubforum. Waarom verdenk je je hardware? Dat maak je totaal niet duidelijk of aannemelijk.

Ik zou je willen aanraden om eerst op zoek te gaan naar softwareproblemen, en pas als je die uitgesloten hebt (tip: livecd) te focussen op een hardwareprobleem. Maar waar dan ook je op GoT gaat kijken, doe aub fatsoenlijk de moeite om volledige omschrijving van je situatie te posten (incl exacte specificaties van betrokken hard- en software), geef aan waar en hoe je gezocht hebt (zoektermen!), wat je gevonden hebt (links!), wat je zelf geprobeerd hebt aan de hand daarvan en wat er toen gebeurde. Let er trouwens op dat dit 0,0 voorkennis van jouw kant vereist, een totale leek kan het. Het eist alleen eigen inzet van jouw kant.

Zoals je merkt kom je zelf ook geen steek verder als je dat niet doet. Daarom gaat dit topic ook wegens gebrek aan eigen inzet dicht.

[ Voor 5% gewijzigd door dion_b op 04-12-2010 13:52 ]

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.