• GSS
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-01 22:13

GSS

Firefox Evangelist

Topicstarter
Ik was voor de TV met zo'n balletjespistool aan het klieren wat van die 6mm BBs schiet. Per ongeluk schoot ik toen tegen het scherm aan. Meteen verschenen er verticale strepen in beeld!
Ik geloof niet dat er iets is gebroken of gescheurd.

Is dit te herstellen? Het gaat om een 52" Sharp Aquos LCD TV, van zo'n 2-3 jaar oud.

• jhu
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-01 19:14

jhu

Je zal vermoedelijk een deel van de aansturing van je LCD paneel beschadigd hebben, denk je dat het kogeltje tegen de behuizing of het zachte LCD scherm is gekomen?

Sowieso is er zelf niet veel aan te doen, wat er ook kapot is geraakt, het is niet zonder professionele hulp te solderen of te vervangen.

Of je moet het geluk hebben dat je de behuizing hebt geraakt en een kabeltje is losgeschoten.

Ik zou goed je scherm inspecteren en als je ergens een butsje ziet, vervolgend de TV openschroeven en kijken of je iets kan vinden rond die plek.

Zet de cv maar uit moe, die AMD draait nu stabiel

• GSS

GSS

Firefox Evangelist

Topicstarter
Sowieso tegen het scherm zelf.. :(
Maandag Sharp maar eens bellen, denk dat er niks anders op zit..

Verwijderd

Ik denk niet dat de aansturing beschadigd is maar het LCD paneel zelf. Uit ervaring kan ik vertellen dat als het LCD paneel zelf beschadigd is (waarschijnlijk het geval) je verticale of horizontale strepen zal krijgen. Daar is weinig aan te doen, anders dan het het hele LCD paneel te vervangen. Dat is een duur grapje, en het is nog maar zeer de vraag of dat nog de moeite waard is. Zelf zal je dit niet kunnen oplossen.

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-02 20:48

Mentalist

[avdD]

Verwijderd schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 23:30:
Ik denk niet dat de aansturing beschadigd is maar het LCD paneel zelf. Uit ervaring kan ik vertellen dat als het LCD paneel zelf beschadigd is (waarschijnlijk het geval) je verticale of horizontale strepen zal krijgen. Daar is weinig aan te doen, anders dan het het hele LCD paneel te vervangen. Dat is een duur grapje, en het is nog maar zeer de vraag of dat nog de moeite waard is. Zelf zal je dit niet kunnen oplossen.
Inderdaad, ik heb kreeg eens een laptop met een grote streep voor m'n neus. Als je op een bepaalde plek op de behuizing drukte zag het er even iets beter uit. Uiteindelijk de laptop (met slecht scherm) maar helemaal verkocht, nieuw LCD-panel was te duur.

Niet met troep spelen bij de TV voortaan dus.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• GSS

GSS

Firefox Evangelist

Topicstarter
W3ird_N3rd schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 00:19:
[...]
Niet met troep spelen bij de TV voortaan dus.
:-( nooit meer!
Pagina: 1