Problemen met emails

Pagina: 1
Acties:

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
Omdat ik over wil stappen op gmail wilde ik mijn hotmail account importeren in gmail. Het probleem is echt dat niet alle emails geïmporteerd werden (dacht ik). Wat blijkt nu, er zijn een heleboel emails (postvak in) van de server verdwenen op de een of andere manier. In 'mail' staan deze emails wel nog. Is er een mogelijkheid deze mails weer terug te krijgen op de server?

alvast bedankt

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-01 10:34

Digistorm

ex-demo scener

Als je beide accounts nog geconfigureerd hebt in Mail, kun je de postvak IN uitklappen, zodat je ze van alle accounts ziet. Dan kun je de berichten van Hotmail oppakken en slepen naar je GMail postvak IN. Je moet hier wel IMAP voor gebruiken. Ook duurt het nogal lang dus geef het ook de tijd om zichzelf te synchroniseren met de GMail server.

Hier stond achterhaalde informatie…

• SquareOne
  • Nu online
Ik ben erachter gekomen dat Mail de mappen op de server niet herkend, ik heb dus alle mails uit mijn mappen terug gezet in het postvak in (gewoon via hotmail.com) en wat blijkt, nu staan deze berichten opeens ook in mijn postvak in bij Mail. Het probleem wat nu overblijft is dat de map verzonden berichten van mijn hotmail niet in Mail staan. Iemand enig idee hoe ik dit moet fixen? Ik kan geen IMAP instellen voor hotmail toch?

Als ik de verzonden berichten van mijn hotmail in mail heb ga ik pas even verder met importeren van mijn mails in gmail.

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-01 10:34

Digistorm

ex-demo scener

Je zult IMAP (of Exchange) toegang nodig hebben om überhaupt mappen van je mailserver (in dit geval Hotmail) te kunnen benaderen in Mail, of welk ander e-mail programma dan ook. Als je alleen POP3 toegang hebt, haalt je mailprogramma de berichten binnen die in Postvak IN staan, maar meer zal (en kan) een mailprogramma niet doen met POP3. Als het niet mogelijk is om in Hotmail IMAP in te schakelen, of mogelijk Exchange, dan zul je de verzonden berichten moeten doorsturen naar je GMail adres. Je raakt dan alleen de datum en de geadresseerde kwijt. Maar eigenlijk is dit alles dan meer een probleem van Hotmail, want als die de mogelijkheden niet biedt dan kun je hoog of laag springen, maar dan blijft het behelpen.

Hier stond achterhaalde informatie…

• InfinityEye
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14:03
Indien je je hotmail hebt laten binnenkomen op Mail via POP3, heeft Mail twee weken nadat je het programma voor het eerst had ingesteld, alle mails van de server verwijderd. (Ik denk vanuit de oude filosofie dat je ISP-mailadres maar ~50MB aan ruimte bood).
Zelf kwam ik daar ook naar vier weken achter.
Je kunt dit instellen in Mail zelf bij ik geloof synchronisatieinstellingen, maar dat is nu eigenlijk te laat.

No trees were cut down or harmed sending this message, however several electrons were severely inconvienced.

• SquareOne
  • Nu online
InfinityEye schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 20:24:
Indien je je hotmail hebt laten binnenkomen op Mail via POP3, heeft Mail twee weken nadat je het programma voor het eerst had ingesteld, alle mails van de server verwijderd. (Ik denk vanuit de oude filosofie dat je ISP-mailadres maar ~50MB aan ruimte bood).
Zelf kwam ik daar ook naar vier weken achter.
Je kunt dit instellen in Mail zelf bij ik geloof synchronisatieinstellingen, maar dat is nu eigenlijk te laat.
Daar zit idd het probleem. Door de instellingen in Mail zijn de berichten van de server gewist. Ik heb het gmail account (IMAP) toegevoegd bij mail. Op de server heb ik mijn map verzonden berichten gewoon naar postvak in gesleept, mocht ik de mails ooit nog nodig hebben dan herken ik ook wel in het postvak in of het een verzonden bericht was of niet. Nadat Mail deze berichten geladen had heb ik alle berichten in mijn Postvak in bij Mail naar gmail in gesleept. Ik kan de mails desnoods nu nog 1 voor 1 even controleren of het inkomende berichten of uitgaande berichten waren en aan de hand daarvan in de goede map bij gmail plaatsen.

Bedankt voor jullie comments.
Pagina: 1