Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Sh0ckTr00per
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:57
Sinds een tijdje ben ik bezig met het toevoegen van GPS metainfo aan mijn foto's. Dit doe ik met behulp van Exiftool voor oude foto's en Lightroom bij nieuwe foto's. Ik track hierbij met behulp van mijn iPhone en een GPS logger.

Vervolgens synchroniseer ik deze fotomap met mijn iPad, en ik heb een kaart met allemaal locaties waar ik foto's gemaakt heb (kan wat anders zijn dan de locatie van de foto, ik denk ik ben de opmerking vast voor).

Nu wil ik dit ook graag voor mijn video's doen. In eerste instantie dacht ik dat het uberhaupt niet kon, maar ik kwam er achter dat mijn iPhone ook tijdens het opnemen van video gps info toevoegt. Het schijnt dat er diverse videocamera's zijn die dit ook ondersteunen.

Ik heb me rot gezocht naar software waarmee ik deze tags toe kan voegen, maar kom niet veel verder dan bijvoorbeeld MetaX die wel tags ondersteunt, maar waar ik geen gps info in kwijt kan. Ik zie die info ook niet terug als ik een iPhone filmpje open.

Weet iemand hier wel een pakket waarmee dit kan?

• Sh0ckTr00per
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:57
Iemand enig idee?