Toon posts:

Samsung XL2370 probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vandag heb ik een Samsung XL2370 LED scherm gekocht. Deze heb ik aangesloten op een Asus Radeon HD 5770. Nu is er het volgende probleem en dat is dat de DVI verbinding niet werkt. Als ik de monitor aansluit op de DVI blijft het scherm zwart. Ik heb de volgende dingen al geprobeerd met het volgend resultaat.

Samsung aangesloten op de DVI: Geen beeld
Samsung aangesloten op de VGA: Alles werkt gewoon
Oude monitor aangesloten op DVI: Alles werkt gewoon
Samsung aangesloten op ander pc via DVI: Alles werkt gewoon

Ik snap er niks meer van, de Samsung werkt dus wel op een andere pc op DVI maar niet op mijn HD5770. Is er iemand bekend met een dergelijk probleem?

• ZicoDon
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:45
Dit heb ik gevonden over het beeldscherm:

Beeldschermresolutie Samsung LS23EFPKFV/EN Syncmaster XL2370 LED
Resolutie (breedte) 1920 pixels
Resolutie (hoogte) 1080 pixels dus HD.(Geen HD zou problemen kunnen leveren)

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Verbindingsmogelijkheden
HDMI-aansluiting Ja
Usb Nee
DVI-aansluiting Ja

Zit er op je PC een HDMI?
Probeer het dan eens via HDMI aan te sluiten.../EDIT

Als je een HD Grafische kaart hebt zou je ook wel een HDMI aansluiting hebben gok ik..

[ Voor 8% gewijzigd door ZicoDon op 03-12-2010 22:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
Klopt wat betreft de eigenschappen heb je helemaal gelijk.

Ik heb de monitor ook via HDMI aangesloten maar dan krijg ik een heel slecht beeld, zwarte randen en erg onscherp. Ik heb ook geprobeerd de monitor direct via HDMI aan te sluiten op mijn Blu-Ray speler, dan is het beeld gewoon perfect.

• ZicoDon
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:45
Heb je de resolutie aangepast?
Dus als hij op HDMI is aangesloten ik gok dat je Windows7/Vista hebt.
Even naar je instellingen en de resolutie maximaal zetten?.
Of stond hij daar al op?

Verwijderd

Topicstarter
De resolutie staat op 1920 bij 1080, de monitor heeft ook die resolutie. De computer draait trouwens op Windows 7 64 bit. Ik heb trouwens nog steeds geen oplossing kunnen vinden.

Verwijderd

Topicstarter
Na een hoop gevogel is het toch gelukt om via HDMI een goed beedl te krijgen. De oplossing was de overscan bij te stellen van de ATI kaart. Waarom de verbinding van DVI met de monitor nog steeds niet lukt blijft een raadsel maar ik heb in ieder geval digitaal beeld via HDMI.

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:33

Deathchant

Don't intend. Do!

en je laat het erbij zitten dat je geen beeld krijgt via DVI? Volgens mij is nog niet uitgesloten of je DVI poort kaduuk is...

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Verwijderd

Topicstarter
Opzich vind ik het prima zo, maar het is wel leuk om er toch peroberen achter te komen wat nu het probleem is. De monitor is het in ieder geval niet aangezien die op 2 andere DVI uitgangen op andere computers wel werkt. Als er uiteraard iemand met een idee of oplossing is hoor ik het graag.

Verwijderd

Als je je monitor via DVI hebt aangesloten, hb je dan ook wel de source geschakeld via de buttons onder je beeldscherm ? Die moet je naar digitaal schakelen nl. Eventjes een seconde of zo indrukken, en zien of je beeld krijgt. Zo niet, dan weer. Op die manier kan je al je inputs doorlopen. Werkt hetzelfde als bij mijn F2380 als ik het goed heb. Zie ook 3-4 van je manual.

CCC heeft ook wel eens tijd nodig om een wisseling van output te herkennen.

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2010 12:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja dit heb ik uiteraard gedaan, de monitor loopt dan alle drie de ingangen na en blijft vervolgens gewoon op zwart. Op de andere computer pakt hij direct de DVI ingang als die aangesloten is.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 05 december 2010 @ 12:21:
Ja dit heb ik uiteraard gedaan, de monitor loopt dan alle drie de ingangen na en blijft vervolgens gewoon op zwart. Op de andere computer pakt hij direct de DVI ingang als die aangesloten is.
Dan denk ik eerder aan de HD5770 dan aan je monitor. De DVI doet het immers prima op een andere PC. Wellicht je nwe monitor eerst als 2e beeldscherm aansluiten, en zien of je in CCC iets kan vogelen ?
Pagina: 1