Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan met mijn Galaxy S niet meer op WiFi, thuis althans! Na wat gezoek op Google, zag ik dat sommige routers niet lekker werken met 2.2. De (quick 'n dirty) oplossing is om de telefoon een vast IP-adres toe te wijzen. Het is bij mij alleen het geval dat ik dagelijks op zo'n 5 verschillende WiFi-netwerken zit (dus het is geen optie).

Het zit namelijk zo: Op mijn Galaxy S heb ik, sinds dat ik ben ge-upgrade naar 2.2, geen WiFi-verbinding meer met het thuisnetwerk (WPA2-PSK). Uiteraard kunnen alle drie de laptops wél gewoon inloggen. Op mijn werk kan ik zonder probleem inloggen (WPA). Ook bij mijn vriendin is het geen probleem (WPA2-PSK) om er op te komen.

Alleen thuis blijft hij hangen op "IP-adres ophalen van <SSID>", om vervolgens te zeggen "Verbinding verbroken". :(

Overigens is hier iemand met hetzelfde probleem, wat opgelost is door een andere router. Ik zit bij UPC en kan mijn modem/router niet 1, 2, 3 vervangen voor een ander. Hoe moet ik nu verder? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

is het niet zo dat je router een beetje in de war is? Heb je wel de automatische entry op mac-address (die wordt doorgaans aangemaakt bij de eerste keer connecten) verwijderd uit je router, wellicht dat daar iets fout gaat. Is namelijk wel heel toevallig dat het alleen bij jouw router is.

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.