Toon posts:

KPN Experiabox TG789VN

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
He iedereen,

Ik hoop dat iemand hier ook ervaring heeft met de KPN Experiabox TG789VN. Maar ik noem het de horrorbox want dat ding is een real nightmare vergeleken met een normale router + kabel internet.

Maar oke ik heb dus op mijn kamer nu internet van KPN en daarbij kreeg ik de mooie Experiabox TG789VN. Dit ding kende ik al van een kennis en wist al toen ik het pakketje kreeg van KPN dat het misschien wel eens heel vervelend kon gaan uitpakken door de verhalen die ik er al over had gehoord.

Maar het leek allemaal goed te gaan heb alles aangesloten en een netwerk kabeltje even gelegd tussen de experiabox en mijn laptop. Daarna kreeg ik meteen een verbinding, ben op het router-ip ingelogd en zit dus in het adminpanel.

Heb alle wireless settings ingesteld en een WPA2 key ingesteld, tot zover geen problemen. Maar zodra ik dus dan ook draadloos verbinding probeer te krijgen met de experiabox lukt dit nooit? Ik krijg hoe dan ook geen verbinding. Wel een key/niet een key, een WPA key/WPA2 key/WEP key, ssid veranderen, resetten etc. het mocht allemaal niet baten!

Heeft iemand de zelfde ervaring of weet iemand de oplossing ben nu al 2 dagen aan het proberen maar het lukt me gewoon totaal niet.

Maar met gewone routers nog nooit problemen gehad en wel 100x in moeten stellen. En nu krijg ik dit ding en het lukt me maar niet? Vergeet ik ergens een config?
:)

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Al een handmatig het kanaal aangepast of de interface type op G only gezet?

• Xardas
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16:01
Dj-sannieboy schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 17:51:
Al een handmatig het kanaal aangepast of de interface type op G only gezet?
Idd, 9 van de 10x is het een kanaal probleem. Wireless N zet ik zelf ook altijd uit en ik vink "Allow Multicast From Broadband Network" ook altijd aan.

The story so far: In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-02 22:56
Heb je de drivers van je netwerkkaart al eens een update gegeven? Ik sluit mij overigens aan bij de twe comments hierboven, probeer het kanaal eens te veranderen en G-only te selecteren.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Verwijderd

Topicstarter
Oke thanks voor de reacties! :) met kanalen heb ik nog nooit iets gedaan vandaar dat dit nog niet in me opgekomen was.

Ik ga het maandag meteen proberen! (en dan maar hopen dat het problem is opgelost)

@Petervanakelyen:
Het ligt sowieso niet aan mijn laptop die doet het altijd prima (maar heb al getest met 2 laptops en 1 desktop).

• Xardas
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16:01
Verwijderd schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 20:06:
Oke thanks voor de reacties! :) met kanalen heb ik nog nooit iets gedaan vandaar dat dit nog niet in me opgekomen was.

Ik ga het maandag meteen proberen! (en dan maar hopen dat het problem is opgelost)

@Petervanakelyen:
Het ligt sowieso niet aan mijn laptop die doet het altijd prima (maar heb al getest met 2 laptops en 1 desktop).
Direct wat ervaringtips mbt kanalen en de TG789:
Kanaal 1, 6 en 11-13 vermijden. Kanaal 6 is enorm populair, dus als je veel netwerken in de buurt hebt kan dat een probleem opleveren. Kanaal 1 of 11 en hoger leveren in de praktijk ook nog wel eens problemen op. Succes ermee!

The story so far: In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.

Verwijderd

Topicstarter
Xardas schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 20:45:
[...]

Direct wat ervaringtips mbt kanalen en de TG789:
Kanaal 1, 6 en 11-13 vermijden. Kanaal 6 is enorm populair, dus als je veel netwerken in de buurt hebt kan dat een probleem opleveren. Kanaal 1 of 11 en hoger leveren in de praktijk ook nog wel eens problemen op. Succes ermee!
Oke thanks! Dat ga ik dan maar eens proberen.

Trouwens de experiabox wordt wel gewoon weergegeven in het lijstje met draadloze netwerken, signaal sterkte is top. Maar zodra ik dus verbinding ga maken krijg ik eerst het wachtwoord venster (vul ik de WPA2 key in) en dan klik ik op verbinding maken maar dan krijgt hij dus geen verbinding.

Maar dat is dus meestal ook een kanaal probleem? (of is het alleen een kanaal probleem als je hem helemaal niet ziet in het lijstje van draadloze netwerken?) :)

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Verwijderd schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 11:44:
[...]

Oke thanks! Dat ga ik dan maar eens proberen.

Trouwens de experiabox wordt wel gewoon weergegeven in het lijstje met draadloze netwerken, signaal sterkte is top. Maar zodra ik dus verbinding ga maken krijg ik eerst het wachtwoord venster (vul ik de WPA2 key in) en dan klik ik op verbinding maken maar dan krijgt hij dus geen verbinding.

Maar dat is dus meestal ook een kanaal probleem? (of is het alleen een kanaal probleem als je hem helemaal niet ziet in het lijstje van draadloze netwerken?) :)
Kanaal staat standaard op automatisch en dat is kanaal 6. Vaak zorgen omringende netwerken voor storing, omdat ze op het zelfde kanaal zitten. Je ziet het netwerk gewoon, maar als je probeert verbinding te maken dan lukt het niet of krijg je beperkte verbinding. Ik heb hier het kanaal naar 13 gezet en G only en dat werkt prima.

[ Voor 6% gewijzigd door Dj-sannieboy op 04-12-2010 11:52 ]

Pagina: 1