Ethernet connectie onstabiel

Pagina: 1
Acties:

• Boke
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21-10-2025
Sinds een paar weken valt internet via ethernet constant weg op mijn macbook pro (2007, Snow leopard). Dit gebeurt zowel op school als thuis. Als ik via wifi verbind is er geen enkel probleem. De andere computers in huis hebben hier geen last van. Het probleem ligt hoogstwaarschijnlijk bij de instellingen in osx, aangezien er onder bootcamp geen enkel probleem is met mijn ethernet connectie.

Op het internet Link vond ik iemand met hetzelfde probleem. De oplossingen werken maar tijdelijk. Ook heb ik osx opnieuw geinstalleerd, maar ook dit mocht niet baten.

Iemand die een oplossing weet voor mijn probleem?

• Maartenvs
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23-01 08:46

Maartenvs

For Sale

Gebruik je op beide locaties dezelfde kabel? En valt alleen internet weg of de totale verbinding?

• Boke
Nee, het is met verschillende kabels. Op het moment dat de verbinding wegvalt staat er in netwerkvoorkeuren naast ethernet een oranje bol met als uitleg "geen ip adres"

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-01 16:38

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Wat vind je terug in Console? Console kan je vinden onder /Applications/Utilities/

Launching containers into space

• Boke
Enkel fouten van adium, maar het deinstalleren van adium heeft niks geholpen

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-01 16:38

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Is dat ook zo als je in Console in de sidebar kiest voor 'All messages' ?

Launching containers into space

• Boke
dit krijg ik te zien op het moment dat de connectie wegvalt

6/12/10 18:44:23 kernel Ethernet [AppleYukon2]: Link up on en0, 100-Megabit, Full-duplex, No flow-control, Debug [796d,6c08,0de1,0200,41e1,4000]

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-12-2025
1) Ben je zeker dat er niets mis is met de kabel die je gebruikt? Valt de verbinding weg als je met de kabels heen en weer beweegt?
2) Heb je alle updates geinstalleerd?
3) Zet de firewall uit en probeer opnieuw. Als dat het probleem oplost, herinstalleer je de laatste Mac OS X Combined Update (momenteel 10.6.5) of verwijder de firewall instellingen: /Library/Preferences/com.apple.alf.plist
4) Controleer of je geen programma's hebt die met je netwerkinstellingen rommelen. 3rd party firewalls, antivirus en programma's zoals LittleSnitch kunnen soms lastig doen
5) Controleer of je geen manuele instellingen hebt op je Ethernet. Maak een nieuwe locatie aan en verwijder de oude locatie, herstart.

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

• Boke
Een nieuwe locatie aanmaken voor ethernet werkt, hopelijk blijft het ook zo, want nadat ik osx opnieuw geinstalleerd had werkte ethernet ook een paar uur zonder probleem om daarna te hervallen

• Boke
Zoals verwacht, gisteren de hele avond alles perfect, deze morgen weer om zeep. Is er iets fout met mijn netwerkinstellingen? Ik verbind via DHCP. Is dit de juiste manier? Hoe zouden de instellingen er moeten uitzien?

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
DHCP is het meest makkelijke, wat gebeurd er met een statisch IP?

Instagram / YouTube

• Boke
aramdin schreef op woensdag 08 december 2010 @ 16:26:
DHCP is het meest makkelijke, wat gebeurd er met een statisch IP?
Hoe bedoel je? Ik heb al lopen klooien met verschillende instellingen op men router en mac, maar ik heb er niet veel verstand van en niets helpt. Maar toch ligt het zeker aan osx, want onder bootcamp werkt alles perfect

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Kan je geen statisch IP instellen om te kijken of dat helpt?

Uiteraard checken of het IP adres wat je instelt buiten de DHCP pool van je router ligt om eventuele conflicten te ontlopen.

Instagram / YouTube

Pagina: 1