Virus in windows live mail?

Pagina: 1
Acties:
  • 944 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• telefoontoestel
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-06-2024

telefoontoestel

Maak me gelukkig....Bel!!

Topicstarter
Ik kom vandaag tot de ontdekking dat er tig mailtjes zijn verzonden naar email contacten met een of ander raar bericht erin (ik kwam erachter doordat er een heleboel zijn gebounced). Ikzelf ben altijd heel voorzichtig met mails en open alleen berichten vanaf mijn white-list. De mails zijn verzonden rond 5 uur s ochtends en mijn computer stond niet aan. Toen ik vervolgens de mail adressen bekeek van de personen die gebounced zijn, viel mij op dat het allemaal contact personen zijn die alleen in mijn online contacten lijst staat. Deze contact personen zijn dus niet te vinden in mijn outlook of enig ander email programma.

Hoe kan het dat er dan toch virus mailtjes verzonden zijn vanaf mijn account? Kan dit op de Live servers zelf zitten?

telefoontoestel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-06 09:58

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Het zal niet op de servers zelf zitten, dat kan ik je wel met enige zekerheid vermelden.

Er zijn 2 mogelijkheden:
1. Je account is gehacked en iemand gebruikt jouw mailadres om spam te versturen. (zal het wel niet zijn). Voor de zekerheid zou ik je password even veranderen.
2. Iemand heeft jouw mailadres als from: genomen in zijn smaprun. Jij krijgt dan alleen de bounces te zien, maar verder is er helemaal niets aan de hand met je account en al helemaal niet met de servers van Microsoft. (zal het volgens mij wel zijn).

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• telefoontoestel
  • Laatst online: 29-06-2024

telefoontoestel

Maak me gelukkig....Bel!!

Topicstarter
Ik vind het dan alleen wel frapant dat het juist de contactpersonen zijn die op het online account staan die gebruikt zijn voor de spamrun. Op mijn laptop heb ik een andere lijst staan en op de desktop staan juist helemaal geen contact personen opgeslagen. Ik zal mijn password dan maar eens veranderen dan, al kan ik het mij ook niet voorstellen.

Zijn er misschien virussen bekend die online inloggen en van daaruit de contactpersonen opzoeken?

Nb. De msn lijst (die ik overigens al jaren niet meer gebruik) komt ook niet overeen met de spam lijst.

telefoontoestel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Laatst online: 16:50

SmartDoDo

Woeptiedoe

offtopic:
Deze vraag past beter in BV :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barfieldmv
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-06 20:25
telefoontoestel schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 16:26:
Ik vind het dan alleen wel frapant dat het juist de contactpersonen zijn die op het online account staan die gebruikt zijn voor de spamrun. Op mijn laptop heb ik een andere lijst staan en op de desktop staan juist helemaal geen contact personen opgeslagen. Ik zal mijn password dan maar eens veranderen dan, al kan ik het mij ook niet voorstellen.

Zijn er misschien virussen bekend die online inloggen en van daaruit de contactpersonen opzoeken?

Nb. De msn lijst (die ik overigens al jaren niet meer gebruik) komt ook niet overeen met de spam lijst.
Grote kans dat de bounce mails van mensen die niet in je bekenden lijst staat gewoon niet verstuurd worden ivm spam preventie. Er zullen wel veel meer bouncen maar die krijg je gewoon niet te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10-06 23:18

CoolGamer

What is it? Dragons?

Mogelijkheid 1 klinkt als het meest waarschijnlijk aan de hand van de beschrijving die hier geeft. Vooral omdat vooral je contacten zijn die de mails hebben gehad.

Waarschijnlijk heb je een virus opgelopen die de spam verstuurd of is je wachtwoord uitgelekt. Even controleren op virussen en je wachtwoord veranderen.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ongekend41
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-06 19:31

ongekend41

Division Brabant

Staan er ook vreemde uitgaande mails in de outbox? Dan zal het iig niet optie 2 zijn van Tukk maar ws zijn 1e optie. Jouw ww is dan bekend bij iemand (mens/bot) anders.
Contacten van jouw white-list kunnen uiteraard ook een virus oplopen en verder verspreiden maar er zijn vele andere manieren om besmet te raken. Bij een zwak wachtwoord kan een brute-force aanval ook het probleem veroorzaakt hebben.
Heb je al gescand op een virus of heb je -buiten de white-list- andere maatregelen getroffen om je te beschermen? Gebruik je mail en/of MSN e.d wel eens op andere computers? Ik geloof niet dat de MS Live-servers er iets mee te maken hebben, dan zou het een veel groter probleem hebben opgeleverd. Wat voor OS gebruik je? Gebruik van discutabele sites of software kan ook mee spelen. Oftewel: heb je wat meer informatie?

nope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 660519

Heb ook ooit zoiets gehad. Bleek dat mijn mailaccount gehackt was. Ik had ook wel erg simpelmwachtwoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 289295

Anoniem: 660519 schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 20:05:
Heb ook ooit zoiets gehad. Bleek dat mijn mailaccount gehackt was. Ik had ook wel erg simpelmwachtwoord
Idem. Wachtwoord veranderen was genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisschots
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 31-05 15:04
Nutteloze kick

Hackerspace in Friesland | www.frack.nl | Bezig met opzetten, help mee!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.