[Magento] Andere tax class per store

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plakbandrol
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-06 10:21
Ik heb twee stores aangemaakt in Magento, ik wil dat de ene store een andere tax class (geen BTW) krijgt dan de andere store. Ik ben al twee dagen aan het klooien maar ik kom er niet uit.

Beide stores zijn op alle punten exacte kopieën van elkaar (dus zelfde codebase/catalogus/design/etc) met als enige verschil het belastingtarief.

Al geprobeerd:
- Tax rule toewijzen aan store/storeview: niet mogelijk, functionaliteit bestaat niet (raar maar waar)
- Een observer class gemaakt die bij het opslaan van het product automatisch de juiste tax-class voor de betreffende store instelt: niet mogelijk, tax class is per website, niet per store/store view
- Een cronjob maken die elke 5 minuten de prijzen van alle producten goed zet voor elke store: onmogelijk, zie vorige punt.
- Rauwe SQL query loslaten op database die de tax class aanpast per storeview: werkt niet, wordt overschreven door Magento en tax classes worden voor alle stores gelijk gezet
- Staffel toevoegen bij elk product: onmogelijk, niet te koppelen aan store en geen mogelijkheid voor belastingregel te koppelen

Iemand een idee?

[ Voor 15% gewijzigd door plakbandrol op 03-12-2010 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-01-2024

Korben

() => {};

Ik denk dat dit iets is wat je op het Magento forum moet bespreken.

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plakbandrol
Korben schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 15:36:
Ik denk dat dit iets is wat je op het Magento forum moet bespreken.
Al twee topics hierover lopen, zonder reacties. Dus ik probeer het eens via andere kanalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 109106

Als ik het goed begrijp wil je een site maken met btw voor particulieren en zonder btw voor bedrijven. Mocht dit het geval zijn dan kan je voor de winkel zonder BTW het laten zien van de btw uitzetten via:

Magento Admin Panel -> System -> Configuration.

Verander boven aan naar de configuratie van je zonder btw winkel en verander:

Tax -> Price Display Settings
Tax -> Shopping Cart Display Settings

Dit zou dan prijzen zonder btw moeten weergeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plakbandrol
Anoniem: 109106 schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 10:50:
Als ik het goed begrijp wil je een site maken met btw voor particulieren en zonder btw voor bedrijven. Mocht dit het geval zijn dan kan je voor de winkel zonder BTW het laten zien van de btw uitzetten via:

Magento Admin Panel -> System -> Configuration.

Verander boven aan naar de configuratie van je zonder btw winkel en verander:

Tax -> Price Display Settings
Tax -> Shopping Cart Display Settings

Dit zou dan prijzen zonder btw moeten weergeven.
Dit zorgt ervoor dat de belasting niet wordt weergegeven, hij wordt wel meegerekend bij de betaling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:10

iMars

Full time prutser

plakbandrol schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 15:26:
[...]

Dit zorgt ervoor dat de belasting niet wordt weergegeven, hij wordt wel meegerekend bij de betaling
belasting wordt altijd doorgerekend hoor, alleen bedrijven kunnen de belasting waar van de omzet aftrekken o.i.d. Maar ook bedrijven betalen de btw, dus voor bedrijven de prijzen zonder btw laten zien, en toch de belasting laten betalen.

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plakbandrol
iMars schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 15:30:
[...]

belasting wordt altijd doorgerekend hoor, alleen bedrijven kunnen de belasting waar van de omzet aftrekken o.i.d. Maar ook bedrijven betalen de btw, dus voor bedrijven de prijzen zonder btw laten zien, en toch de belasting laten betalen.
Het is niet puur voor bedrijven bedoeld, het is een taxfree shop, dus vooral voor mensen in het buitenland, de shop heeft ook internationale vestigingen..
Maargoed hoe het belastingtechnisch zit weet ik ook niet, maar dit is wat de opdrachtgever wil

[ Voor 4% gewijzigd door plakbandrol op 04-12-2010 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-07 15:03

NMe

Quia Ego Sic Dico.

plakbandrol schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 15:36:
[...]

Het is niet puur voor bedrijven bedoeld, het is een taxfree shop, dus vooral voor mensen in het buitenland, de shop heeft ook internationale vestigingen..
Internationaal is niet per definitie tax-free hoor. Binnen Europa wordt de BTW verlegd, buiten Europa betaalt de ontvanger BTW aan de grens, AFAIK.

Ik zou je toch willen aanraden eerst uit te zoeken wat je precies nodig hebt voordat je uitzoekt hoe je het doet. :)

[ Voor 12% gewijzigd door NMe op 04-12-2010 15:48 ]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plakbandrol
NMe schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 15:47:
[...]

Internationaal is niet per definitie tax-free hoor. Binnen Europa wordt de BTW verlegd, buiten Europa betaalt de ontvanger BTW aan de grens, AFAIK.

Ik zou je toch willen aanraden eerst uit te zoeken wat je precies nodig hebt voordat je uitzoekt hoe je het doet. :)
Ik maak de webshop in opdracht, het bedrijf in kwestie heeft het laten uitzoeken en dit schijnt mogelijk te zijn.. ik doe alleen de technische kant van het verhaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peedy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-11-2024
Je kan toch gewoon via Verkopen -> BTW -> Beheer BTW-regels een belastingpercentage van 0% toevoegen en dan per store onder Systeem -> Configuratie -> Verkopen -> BTW -> BTW-tariefgroepen dit BTW percentage kiezen? Of snap ik jouw verhaal nu niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plakbandrol
Peedy schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 16:00:
Je kan toch gewoon via Verkopen -> BTW -> Beheer BTW-regels een belastingpercentage van 0% toevoegen en dan per store onder Systeem -> Configuratie -> Verkopen -> BTW -> BTW-tariefgroepen dit BTW percentage kiezen? Of snap ik jouw verhaal nu niet?
Ik kan daar alleen tariefgroep voor verzending instellen, die lijkt niets te doen voor de BTW van de hele bestelling

[ Voor 34% gewijzigd door plakbandrol op 04-12-2010 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenr90
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-02-2022
Volgens bij kunt je het oplossen door bij de store view op te geven wat het standaard land/standaard locatie is. Vervolgens stel je daar een btw regel in van 0%. Ik weet niet zeker of dit werkt heb het niet getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plakbandrol
jeroenr90 schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 16:19:
Volgens bij kunt je het oplossen door bij de store view op te geven wat het standaard land/standaard locatie is. Vervolgens stel je daar een btw regel in van 0%. Ik weet niet zeker of dit werkt heb het niet getest.
De klant moet ook zijn echte land kunnen aangeven voor verzending.. dus dan gaat het al mis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peedy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-11-2024
plakbandrol schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 16:08:
[...]

Ik kan daar alleen tariefgroep voor verzending instellen, die lijkt niets te doen voor de BTW van de hele bestelling
Ok, je maakt 2 tax classes aan; 1 met een bepaald percentage BTW, 1 met 0% BTW, ik heb ze bijv. Taxable Goods en Taxable Goods 0% genoemd. Let er trouwens op dat je de Catalog prices Excluding Tax op Systeem niveau hebt staan en dat je alles onder BTW in Systeem -> Configuratie op Excluding hebt staan (ik heb Display prices in catalog op In- en excluding staan).

Daarna ga je naar je product en dan naar Prices. Daar kies je linksbovenin de store view waar je bijv. geen BTW wilt toepassen, je gaat dan naar Tax class en daar kies je Taxable Goods 0%. En tadaaa, je hebt op 1 product voor 2 verschillende winkels 2 BTW percentages.

Bijvoorbeeld, hier een shop waar ik nu mee bezig ben, zelfde product, maar andere stores;
http://www.tuinhuisjes-bl...eatiewoningen.nl/gala-125 (met 19% BTW)
http://www.wellnessgigant.nl/gala-125 (zonder 19% BTW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenr90
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-02-2022
Fout van mij.

[ Voor 89% gewijzigd door jeroenr90 op 04-12-2010 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plakbandrol
Peedy schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 16:37:
[...]

Ok, je maakt 2 tax classes aan; 1 met een bepaald percentage BTW, 1 met 0% BTW, ik heb ze bijv. Taxable Goods en Taxable Goods 0% genoemd. Let er trouwens op dat je de Catalog prices Excluding Tax op Systeem niveau hebt staan en dat je alles onder BTW in Systeem -> Configuratie op Excluding hebt staan (ik heb Display prices in catalog op In- en excluding staan).

Daarna ga je naar je product en dan naar Prices. Daar kies je linksbovenin de store view waar je bijv. geen BTW wilt toepassen, je gaat dan naar Tax class en daar kies je Taxable Goods 0%. En tadaaa, je hebt op 1 product voor 2 verschillende winkels 2 BTW percentages.

Bijvoorbeeld, hier een shop waar ik nu mee bezig ben, zelfde product, maar andere stores;
http://www.tuinhuisjes-bl...eatiewoningen.nl/gala-125 (met 19% BTW)
http://www.wellnessgigant.nl/gala-125 (zonder 19% BTW)
Tax Class gaat per website, niet per store, das het hele probleem.. als ik tax class aanpas in 1 store is ie ook veranderd in alle andere stores.. ik weet niet hoe jij het hebt kunnen instellen op die manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plakbandrol
Ik heb het inmiddels opgelost, op deze manier

• Directorystructuur aangemaakt /app/code/local/Mage/Sales/Model
• Het bestand Quote.php vanuit /app/code/core/Mage/Sales/Model hier naartoe gekopieerd
• De methode getCustomerTaxClassId aangepast op de volgende manier
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
    public function getCustomerTaxClassId() {
        /*
         * tax class can vary at any time. so instead of using the value from session, we need to retrieve from db everytime
         * to get the correct tax class
         */
        //if (!$this->getData('customer_group_id') && !$this->getData('customer_tax_class_id')) {
        $classId = Mage::getModel('customer/group')->getTaxClassId($this->getCustomerGroupId());

//start custom tax calculation based on store ID
        if (Mage::app()->getStore()->getId() == Mage::app()->getStore('taxfree')->getId()) {
            $classId = 4;
        }
        //end custom tax calculation based on store ID

$this->setCustomerTaxClassId($classId);
        //}
        return $this->getData('customer_tax_class_id');
    }

De 'taxfree' is de storeview identifier, de $classId is het id van de product-taxClass
Pagina: 1