Toon posts:

!!!! Branden op Windows 2000 !!!!!!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Luister en huiver,

Eerst draaide ik op Windows 98, daarna op Win ME. Het branden met mijn Plex 12/10/32A ging altijd van een fluitend dakje. Nooit geen cd hoeven weg te mieteren (wat maakt het ook uit 1 cd'tje 80 min. 16x kost maar fl 1.35). Tot voor kort ging ik over op Windows 2000. Lekker alles geinstalled en wil ik gebruikmaken van DirectCD 5.0 (W2K proof). Nakkes dus, de ene foutmelding 0x8052700 na de andere. Illegal requests, schrijffouten, nou noem het maar op.
Alles geprobeerd, W2K installeren op een nieuwe schijf, W2k installeren met bijna geen pci-kaarten, zonder service pack met service, firmware downgrades en toch weer upgrades, zelf irq's aanpassen en ga zo nog maar even door. Niets werkte dus, bleef meldingen krijgen.

Ik heb toen een testdrive geleend bij mijn dealer, een plextor 16/10/40a. Mijn oude er gewoon in laten zitten en de nieuwe op een kabeltje er aan gehangen. Nou wat denk je :? juist ja. No problemo's, snap oe het???

Niets veranderd, alleen een nieuwe drive. Denk dat ze hardware matig behoorlijk dingen hebben zitten aanpassen. Het enige wat ik nu nog na wil kijken of de drive burnproof enabled is via de firmware. Dit zou het enige nog kunnen zijn wat W2K belemmerd om goed te kunnen branden.

Daar kom ik nog op terug maar ga niet lopen klooien als je fouten tegenkomt zoals illegal requests, etc. Try the new plextor, leen hem ergens of neem je systeem mee naar een dealer. Test of het werkt en je bent van een hoop sores af.

Kom nog terug op een posting met de functie burnproof.

See ya

Verwijderd

Geen brak IDE kabeltje, omdat die 16 speed het wel goed deed met nieuwe kabel?

Verwijderd

Topicstarter
Nope zelfde kabel!

Verwijderd

Controleer een aantal zaken:

*ASPI driver van adaptec
*nieuwste brandsoftware
*firmware van brander
*is directcd 5 al uit? alleen in Duitsland toch?

*probeer directcd 3.0 eens, incl alle updates
(zeer riskante procedure)

Verwijderd

je kunt natuurlijk ook altijd een ander prog proberen om te branden ik heb net een lite-on 12x gekocht en die werkt perfect met w2k en nero

• Dezjay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12:20
Heb je een duron of thunderbird ?

Zoja dan heb je vast een versie van de 4in 1 drivers waar die brakke ide controller driver in zit. Probeer de laatste 4.29 eens

Verwijderd

directcd5 en win2k draait hier prima met 12/10/32A wel laatste firmware en via geinstalleerd. dcd5 is wel iets minder stabiel.Dus geen oplossing maar wel een bevestiging dat het kan.

Verwijderd

Topicstarter
Burn proof was enabled en dat had er niets mee te maken. Ik weet ook niet waar het aan ligt maar het werkt nu. Mijn oude drive kan ik inruilen en moest fl. 100,-- piek bijbetalen voor de nieuwe en dat terwijl ik die ander al weer een half jaartje had.

Lekker toch!

Verwijderd

Brand al tijden perfet met Nero onder Win 2k

Geen easy cd verkutter meer voor mij. :(

Probeer dat eens!

• En1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-03 03:58

En1

of je moet easy cdcreator 5.0 hebbe die werkt wel onder win2k
de rest heeft er soms wel eens moeite mee
vooral bij scsi branders

Maximum effort - Deadpool

Verwijderd

geen direct cd instaleren!!!!!!

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11-2025

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op zaterdag 17 maart 2001 22:56 schreef teo het volgende:
geen direct cd instaleren!!!!!!
hoezo?
Ik heb er geen problemen mee... sterker nog... ik heb DCD5 en NERO5 geïnstalleerd.... beide dus.... geen problemen.
Wat ik wel doe is DCD afsluiten als ik met nero ga fikken.... maar dat je dcd niet moet gebruiken is imho onzin...
Pagina: 1