Xbox Live.(2xboxen online bij tele2)

Pagina: 1
Acties:

• ZicoDon
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-02 20:34
Hallo iedereen,

Ik heb een vraagje,
Heb hier thuis 2xboxen staan waar allebei online gepeeld wordt.
Maar zoals iedereen wel bekend is is het het beste om een "OPEN" NAT type te hebben.
Nu zitten wij bij KPN en die vereisen dat je je poorten opent anders staat de NAT type op "Strict"
Bij playstation wel bekend als NAT3.

Nu zitten we er dus over te denken over te stappen naar Tele2.
Want in onze regio is nog geen glasvezel en ook geen UPC/Ziggo, er zijn maar een beperkt aantal providers.
Heeft iemand ervaring bij Tele2 over het hebben van meerdere consoles online?

Alvast bedankt:D!

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:42
Nu kan het aan mij liggen, maar volgens mij is het toch per definitie niet mogelijk om twee consoles tegelijkertijd op 'open' te hebben staan? Dat is toch onafhankelijk van de provider?

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-02 21:21

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

inderdaad, het ligt eraan dat je de poorten moet openen en forwarden naar het juiste interne ip (van je xbox), helaas, je kunt poorten maar 1x forwarden.....

KPN - Vodafone Ziggo Partner

• ZicoDon
Dat klopt maar bij sommige mensen die ik ken en ook in het bezit zijn van een Xbox/PS3.
Die hoeven niet eens hun poorten te openen. Staat standaard op OPEN.
En er zijn meerdere problemen bij KPN die problemen maaken met de NAT. Want ookal open ik ze naar 1 van de 2. Ze gaan gewoon weer dicht.

Verwijderd

@ Def!ance

Gedeeltelijk waar.

Het is vrij simpel om meerdere (lees 2 of meer xboxen) op Xbox Live te zetten, zonder dat je NAT veranderd.
Ik heb zelf ook KPN gehad, en vanaf je experiabox gezien zet je 1 router neer (mocht je die nog niet hebben, bijvoorkeur een Cisco Linksys van de WRT 1xx / Exxx serie).

In je experiabox zet je alle poorten open (die nodig zijn voor Xbox Live) naar je router toe.
De linksys router(s) zijn zover ik weet gecertificeerd voor Xbox Live zonder aanpassingen te doen.

Ik heb namelijk hier zelf ook 3 xboxen online gehad met een KPN adsl line, en alle 3 NAT OPEN, zonder maar iets in de router aan te passen.

Nu zit ik op glasvezel, en precies het zelfde. Succes !

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2010 14:59 . Reden: kleine toevoeging ]

• ZicoDon
Oke bedankt ik ga het proberen!!
Maar hoe wordt dat precies aangesloten dan een extra router?

Alleen stroom er internet kabel??....

[ Voor 61% gewijzigd door ZicoDon op 03-12-2010 15:00 ]

Verwijderd

Even een opmerking, zorg wel dat je je router een VAST IP adres geeft in je modem. (Experiabox)

Dit zorgt er namelijk voor dat de poorten vast komen te staan op een mac-adres, en dus niet aan een ander apparaat kunnen worden gekoppeld.

Edit:\

Ja, er gaat 1 kabel van je modem naar de router.
- normaal gesproken is dat de kabel (of 1 van) naar een pc of xbox.

Nu laat je dus je router alles regelen i.p.v. je modem, dus simpel gezien, alle kabels die naar je computer(s) of xbox(en) gaan doe je in je router i.p.v. het modem ;)

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2010 15:03 ]

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-02 21:21

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Verwijderd schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 14:58:
@ Def!ance

Gedeeltelijk waar.

Het is vrij simpel om meerdere (lees 2 of meer xboxen) op Xbox Live te zetten, zonder dat je NAT veranderd.
Ik heb zelf ook KPN gehad, en vanaf je experiabox gezien zet je 1 router neer (mocht je die nog niet hebben, bijvoorkeur een Cisco Linksys van de WRT 1xx / Exxx serie).

In je experiabox zet je alle poorten open (die nodig zijn voor Xbox Live) naar je router toe.
De linksys router(s) zijn zover ik weet gecertificeerd voor Xbox Live zonder aanpassingen te doen.

Ik heb namelijk hier zelf ook 3 xboxen online gehad met een KPN adsl line, en alle 3 NAT OPEN, zonder maar iets in de router aan te passen.

Nu zit ik op glasvezel, en precies het zelfde. Succes !
Ja maar dit werkt met UPNP, en dit is niet altijd 100% goed werkend te krijgen.

KPN - Vodafone Ziggo Partner

• ZicoDon
UPNP is bij mij geen probleem, werkt 100%

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 24-02 08:50
Even ter duidelijkheid

Er mist een stukje info. Wat voor experia box is het? Ik heb hier een KPN Experiadoos 789VN en dat ding is echt RETEirritant. UPNP is door KPN lekker eventjes gemolt in de firmware. Interface e.d hebben ze laten zitten, gewoon even wat uit de code getrokken. Daardoor is UPnP niet mogelijk met deze doos. Een firmware update word op dit moment getest, maar ik heb er maar bar weinig vertrouwen in dat die een GO signaal krijgt binnen KPN en uitgerold word binnen dit jaar. Ze zeggen Q4 2010. Maar dat is even afwachten tot 31 dec 23:59:59. Voor dan niet gereleased - komen ze ook hun beloftes niet na - veel gezeik - overstappende klanten.

Suggestie eigen router - kan met Internet. InternetPlusBellen word dan moeilijker. Tenminste - als je een eigen ADSL modem wil. Tot zover bekend bij mij kan ik niet een losse router hier aansluiten. Blijft rood lampje geven op Modem. Grr - KPN EB: I hate you! :S

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

• ZicoDon
Jep we praten over dezelfde modem..

KPN THE BEST....of the dumbasses..

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:29

D4NG3R

kiwi

:)

Simpelgezegt: Nee, het kan niet. Niet met, en niet zonder UPNP. En ook niet met andere routers/switches/modems/hubs whatever.
Waarom niet? Je kan elke poort maar 1x assignen. En elke xbox gebruikt dezelfde poorten..

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• ZicoDon
Raar dat het nu dan toch gefixt is met een switch ertussen. Ze worden herkend op dezelfde IP:D

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:29

D4NG3R

kiwi

:)

In dat geval zijn ze dus assigned op hetzelfde IP. Ga er niet raar van opkijken als je problemen krijgt als je tegelijkertijd hetzelfde spel online speelt :P... Want hij gaat flippen als je de poorten plotseling dichtgooit.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Pagina: 1