Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Goedkope blogdienst

Pagina: 1
Acties:
  • 520 views

• Reb87
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Op dit moment ben ik op zoek naar een goedkope blogdienst. Wordpress en Blogspot bieden gratis blog's aan. Leuk, maar voor een bedrijf iets minder professioneel.

Zelf gaan hosten is in eerste instantie niet echt een optie omdat we liever een dienst gebruiken waarbij we zelf niet naar updates e.d. om hoeven te kijken. Het moet gemakkelijk zijn om te posten en geen verder gezeur.

In mijn zoektocht kom ik steeds op gratis diensten uit waarbij reclame is toegevoegd aan de blog, of hele dure diensten zoals Squarespace. Ik vroeg mij af of er een gulle middenweg is? Dus voor een zacht prijsje een gehoste blog, zonder zelf met script updates e.d. bezig te hoeven zijn? :)

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01:18
Veel hostingproviders bieden pakketten compleet met Wordpress aan. Misschien moet je daar eens naar zoeken.

omniscale.nl

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Bij WordPress kun je ook betalen voor AdFree

http://en.wordpress.com/products/

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-11 09:49

Bosmonster

*zucht*

Je kunt toch Wordpress Premium nemen? Heb je geen reclame, mogelijkheden tot eigen domein, etc.

/spuit11

[ Voor 5% gewijzigd door Bosmonster op 03-12-2010 12:27 ]

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Wat is er mis met WordPress dan? Er zijn echt legio bedrijven die hun websites door WordPress laten managen. (wel zelf gehost natuurlijk).

En voor nog geen 5 euro per maand kan je prima zelf WordPress op installeren. Je moet dan alleen niet zo lui zijn om niet even 1 x per 1 of 2 weken te kijken voor een update.

Maar voor 2.500 per maand (netto) wil ik dat wil regelen als ik op de loonlijst kom hoor >:)

Ey!! Macarena \o/

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 29-11 17:11

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Aangezien je een WP install binnen 5 minuten neerzet en WP zelf een update all functie heeft, snap ik niet helemaal jullie bezwaar tegen zelf hosting. WP heeft echt amper onderhoud nodig als het gaat om updates. Op de update knop drukken en je bent er.

Nadeel is wel dat soms bepaalde plugins bugs bevatten of niet compatible zijn met een nieuwe versie van WP. Als je dat door iemand laat doen, zal er toch aardig wat geld mee gemoeid.

Ik denk ook dat je goed uit elkaar moet houden welke gedeeltes je zelf wilt onderhouden: Je server of je WP install. Je WP install zal je, imo, altijd zelf moeten onderhouden vanwege de verscheidene plugins, themes etc die er beschikbaar zijn.

Edit: Lolz, lekker langzaam :D

Xbox Live ID:Notna8310

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01:25

MueR

Admin Devschuur® & Discord

is niet lief

Reb87 schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 12:23:
Zelf gaan hosten is in eerste instantie niet echt een optie omdat we liever een dienst gebruiken waarbij we zelf niet naar updates e.d. om hoeven te kijken. Het moet gemakkelijk zijn om te posten en geen verder gezeur.
Nu is het updaten van Wordpress niet echt een enorme opdracht. Ze beiden een auto-update feature aan, waar je enkel wat gegevens van je FTP account nodig hebt. Werkt best goed, kost je misschien een minuutje.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-11 09:49

Bosmonster

*zucht*

Trouwens.. als je Squarespace al "heel duur" vindt met $20-36/maand dan wordt het misschien wel lastiger ja :+

• Reb87
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Wordpress zelf hosten is natuurlijk het goedkoopst. Het punt is alleen dat dit voor een stagebedrijf is. Dit bedrijf heeft niets met techniek te maken. Dus als ik straks weer weg ben is er ook niemand die zich bezig gaat houden met updates en/of onderhoud, vandaar mijn vraag.

Wordpress kan idd gehost worden en er is een premium optie. Echter is Wordpress IMO iets te overweldigend qua opties als het gaat om gewoon simpel berichtjes met foto's te posten. Een blogspot achtig iets, maar dan betaald zou denk ik beter zijn.

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Tweakblog?

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Verwijderd

Tumblr.com kan dan toch prima?

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 29-11 11:37

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Tumblr klinkt inderdaad aannemelijk als het simpel berichtjes is met foto's. Vooral de foto's uploaden is kinderspell daar.
Je kan je eigen domein nemen en de layout van de blog 100% naar eigen smaak inrichten.

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

Verwijderd

One.com's webhosting, komt compleet met voorgekauwde blog functionaliteit als je het wilt en is verkrijgbaar vanaf €1,25/maand.

http://www.one.com/en/product/blog

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2010 20:52 ]

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01:25

MueR

Admin Devschuur® & Discord

is niet lief

Goed, dit topic heeft z'n beperkte nut nu wel gehad. Je hebt nu vast genoeg informatie om op je stage wat voor en nadelen van zelf hosten te kunnen uitleggen, evenals een aardig lijstje met hosted mogelijkheden. Verder werk om je stageopdracht af te ronden mag je zelf gaan doen.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.