Toon posts:

Verwerkingstijd simpele laptop reparatie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

M'n HP laptop is nu 1,5 jaar oud, prima ding, alleen de netwerk/LAN poort (of kaart) begaf het van de week.
Ik denk door het vele gebruik, lannetjes etc..

Het valt gelukkig nog onder de garantie, en hij wordt vandaag opgehaald.
Maar ik kom er dus achter dat ik helemaal geen desktop of iets vervangends heb staan!
Ja.. een Wii.... yeeey :/

Ik wil em dus graag ZSM terug ;)
Iemand een idee hoelang een dergelijke reparatie, denk vrij eenvoudig, ongeveer duurt ?
De leverancier gaf aan 2-4 weken, nu heb k zoiets wtf straks duurt het 4 weken... zucht > zit ik de feestweken opgescheept met n Wii ! 8)7

• EoG
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15-01 07:42

EoG

BOFH

Kan zelfs wel langer duren voor consumenten-notebooks. Mijn ervaring is dat je 4 tot 8 weken kan wachten, het repair center van HP is helaas niet de snelste.

edit: ik moest lachen om "simpele" laptop reparatie; het mobo is zo'n beetje het lastigste onderdeel wat je kan vervangen in een notebook :')

[ Voor 31% gewijzigd door EoG op 03-12-2010 11:22 ]

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:05

AzzKickah

06-CENSORED

Yep, reken maar op 4 weken. Met geluk is ie dan met 3 weken terug en valt het mee.

Ding moet bij je opgehaald worden, gaat naar distributie-centrum, sorteren, versturen, aankomst bij rep.center, sorteren, inplannen, blablablablabla.
Duurt easily 3 weken.

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Ik zou de RMA dan annuleren, en gewoon vandaag nog een usb netwerkkaartje halen. Het kost je misschien 2 tientjes ofzo, maar dan ben je je laptop in iedergeval niet zo lang kwijt.

Ey!! Macarena \o/

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
De reparatie zelf (vervangen mobo) zal in één á twee uurtjes klaarzijn.
De rompslomp eromheen zal een stuk langer zijn :)

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Verwijderd

Topicstarter
RaZ schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 11:27:
Ik zou de RMA dan annuleren, en gewoon vandaag nog een usb netwerkkaartje halen. Het kost je misschien 2 tientjes ofzo, maar dan ben je je laptop in iedergeval niet zo lang kwijt.
levert die geen vertraging op met online games ?

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:30
Ligt dit niet enorm aan het centrum dat de reparatie uitvoert, beschikbaarheid van onderdelen en de logistiek er om heen?

Ik was vorige week nog stomverbaasd dat een LCD monitor reparatie binnen een week weer terug afgeleverd was met een paar vervangen condensators.

• eamelink
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

EoG schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 11:20:
Kan zelfs wel langer duren voor consumenten-notebooks. Mijn ervaring is dat je 4 tot 8 weken kan wachten, het repair center van HP is helaas niet de snelste.

edit: ik moest lachen om "simpele" laptop reparatie; het mobo is zo'n beetje het lastigste onderdeel wat je kan vervangen in een notebook :')
Mijn notebook was dinsdagmiddag *poef* ineens volledig dood. Dell gebeld (heb aan-huis garantie), en woensdag stond er een mannetje voor de deur die m'n hele notebook uit elkaar schroefde, mobo verving en me ook nog een nieuwe adapter gaf voor hij weer vertrok. Een moederbord vervangen is niet moeilijk, je moet gewoon weten wat je doet, even de tijd hebben en veel schroeven :P

• HomegrownBGP
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Ga er maar van uit dat je 'm behoorlijk lang kwijt bent. Mijn HP machine is sinds 13-10 weg. Dat is ondertussen al zo'n 6 weken.. ik hoop 'm aan het eind van volgende week terug te hebben.

Verwijderd

Topicstarter
lijkt er op dat ik de TNT weer weg ga sturen straks.... gheheh !

Weet iemand of zo'n usb LAN kaartje vertraging heeft ten opzicht van een directe op je mobo ?

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2010 11:54 ]

• AzzKickah
  • Laatst online: 22:05

AzzKickah

06-CENSORED

Verwijderd schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 11:50:
lijkt er op dat ik de TNT weer weg ga sturen straks.... gheheh !

Weet iemand of zo'n usb LAN kaartje vertraging heeft ten opzicht van een directe op je mobo ?
Nee hoor in principe niet.
Je USB 2.0-poort kan die snelheid makkelijk aan.

• EoG
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15-01 07:42

EoG

BOFH

eamelink schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 11:43:
[...]

Mijn notebook was dinsdagmiddag *poef* ineens volledig dood. Dell gebeld (heb aan-huis garantie), en woensdag stond er een mannetje voor de deur die m'n hele notebook uit elkaar schroefde, mobo verving en me ook nog een nieuwe adapter gaf voor hij weer vertrok. Een moederbord vervangen is niet moeilijk, je moet gewoon weten wat je doet, even de tijd hebben en veel schroeven :P
Dell is een compleet ander verhaal dan HP; de monteurs van Dell zijn doorgaans van Getronics en hebben over het algemeen jarenlange ervaring met het schroeven van Dell notebooks.

Bij HP in het repair-center is er een stuk meer roulatie en dus zal de reparatie zelf wat langer duren; ook is een Dell veel makkelijker te de-assembleren (ligt overigens ook aan het modeltype, voor een bepaalde XPS desktopvervanger moet je wel degelijk de palmrest en het keyboard eruit halen om bij de DVD-ROM speler te komen :'))

• WidgetTWW
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22-01 16:26
Het ligt er ook aan welk reparatiebedrijf HP gebruikt. Mijn HP laptop werd in Maart op dinsdag afgehaald en op donderdag alweer retour gestuurd, bij de reparatie is het moederbord en de behuizing volledig vervangen. De laptop is toen door UPS opgehaald en bezorgd bij een HP care bedrijf in Duitsland. Slechts 3 dagen, en een gratis accu als compensatie. Zo kan het dus ook.

• Mandera
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:41
Het reparatiecenter waar alles van HP & Compaq bij ons naar toe gaat zit in Aken. Mijn ervaring tot nu toe is maar 1 weekje wachten! :)

Verwijderd

Topicstarter
bedankt allemaal voor de reacties.

ga wel gewoon een usb-tje halen,
beter 20 euri betalen, dan t risico laptop kwijt voor 4 weken.. of nog langer ;)

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:02

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Verwijderd schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 13:19:
bedankt allemaal voor de reacties.

ga wel gewoon een usb-tje halen,
beter 20 euri betalen, dan t risico laptop kwijt voor 4 weken.. of nog langer ;)
Je moet het zelf weten, maar weet je zeker dat het de connector is of is het de chip zelf. Als het laatste het geval is, wie zegt dan dat er binnenkort niet nog een andere chip het begeeft. Als je nog garantie hebt zou ik daar zeker gebruik van maken. Best eng dat je niet zolang zonder een laptop kunt, mocht dit overigens om zakelijke redenen zijn, dan heb je gewoon een verkeerde aanschaf gedaan en had je gewoon een carepack moeten nemen.

Zelf tik ik nu op een Dell M1330 XPS welke ik gewoon prive gebruik, ik wil ook niet al te lang zonder zitten dus heb ik Next Business Day waranty genomen dit eigenlijk over de gehele periode waarop ik de laptop afschrijf 4 jaar, door een produktiefout van Nvidia is dit overigens 5 jaar geworden. Reparatie aan een laptop is vaak prijzig daarom kan het relatief kleine beetje extra betalen voor een goede Waranty regeling wel uit. Bij HP zijn dergelijke regeling ook beschikbaar in de form van CarePacks.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Verwijderd

Topicstarter
_Dune_ schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 22:09:
[...]

Je moet het zelf weten, maar weet je zeker dat het de connector is of is het de chip zelf. Als het laatste het geval is, wie zegt dan dat er binnenkort niet nog een andere chip het begeeft. Als je nog garantie hebt zou ik daar zeker gebruik van maken. Best eng dat je niet zolang zonder een laptop kunt, mocht dit overigens om zakelijke redenen zijn, dan heb je gewoon een verkeerde aanschaf gedaan en had je gewoon een carepack moeten nemen.

Zelf tik ik nu op een Dell M1330 XPS welke ik gewoon prive gebruik, ik wil ook niet al te lang zonder zitten dus heb ik Next Business Day waranty genomen dit eigenlijk over de gehele periode waarop ik de laptop afschrijf 4 jaar, door een produktiefout van Nvidia is dit overigens 5 jaar geworden. Reparatie aan een laptop is vaak prijzig daarom kan het relatief kleine beetje extra betalen voor een goede Waranty regeling wel uit. Bij HP zijn dergelijke regeling ook beschikbaar in de form van CarePacks.
Het is 99% zeker de connector...
Ik laat 'em wel repareren natuurlijk, als k op vakantie ga eind volgende maand. Ik kan wel zonder laptop, maar ik wil het niet ;)
teminste, ik heb nu geen zin om 'em misschien wel 4 weken kwijt te zijn, terwijl ik het voorlopig op deze manier simpel kan oplossen. Gebruik em btw alleen voor gaming >:)

Zo'n carepack is allemaal leuk en aardig, maar daar betaal je natuurlijk wel voor..
Ik vind het persoonlijk niet nodig, omdat ik er voornamelijk mee game.
Pagina: 1