resizen gpt harddisk Windows 7 Home 64 bit lukt niet

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oghkru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Heb een Medion PC met o.a. de bekende recovery partitie. Harddisk is 1,3 TB groot en er is behoefte om deze op te delen in kleinere stukjes. Als je Windows schijfbeheer gebruikt kan je maar tot 50% kleiner maken (waarom??) en als je dit doet krijg je als je die nieuwe partitie wilt aanmaken (50% van orgineel) de melding "de geselecteerde GPT schijf bevat een partitie die niet van het type partition_basic_data_guid is. De partitie wordt voorafgegaan door het type partition_basic_data_guid etc.etc.
Het lijkt er op dat die niet een tweedeling kan maken omdat de recovery partitie er op staat....
Wat kan ik doen om toch te resizen????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalwaysme
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-09 19:33

itsalwaysme

Graast voor DB

Heb je die andere 50% toevallig niet vol staan met data?
Dan kan je de partitie natuurlijk niet verder verkleinen.

Graast voor Division Brabant
It's hardware that makes a machine. It's software that makes it work (most of the time).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bilzke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 24-08 15:46
Zover bekend is kan Windows 7 max 4 "primaire" partities aan. Deze zijn inmiddels al aangemaakt. Ik heb zelf ook met een Medion PC met Windows 7 gewerkt en heb er toen naar gebeld. Zij kunnen namelijk een handleiding toesturen met informatie. Dit heeft voor mij ook geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalwaysme

itsalwaysme

Graast voor DB

Bilzke schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 11:14:
Zover bekend is kan Windows 7 max 4 partities aan. Deze zijn inmiddels al aangemaakt. Ik heb zelf ook met een Medion PC met Windows 7 gewerkt en heb er toen naar gebeld. Zij kunnen namelijk een handleiding toesturen met informatie. Dit heeft voor mij ook geholpen.
Windows kan maximaal 4 primaire partities aan. Maar als je logische partities aan maakt, dan kan Windows er bij mij weten meer aan.

Dan niet stiekem editten he

[ Voor 4% gewijzigd door itsalwaysme op 03-12-2010 11:27 ]

It's hardware that makes a machine. It's software that makes it work (most of the time).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bilzke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 24-08 15:46
Met elke Windows is het mogelijk meerdere partities te maken. Echter primair kan maar tot 4. Logische partities is momenteel niet mogelijk, ook niet na resizen. Dit komt doordat het overgebleven HDD ruimte tussen twee primaire partities inzit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Elke harde schijf bevat een Master Boot Record. in de partitietabel van het MBR kunnen slecht 4 partities worden beschreven. zijn dat 4 primaire partities, dan is de schijf daarmee volledig gepartitioneerd. het kunnen echter ook MAXIMAAL 3 primaire partities en een uitgebreide partitie zij. Een uitgebreide partitie kan echter meerdere logische partities bevatten.

Medion pc's worden altijd geleverd met 4 partities
1) 100 mb opstart patitie
2) c:\
3) d:recover
4) 1gb oem partitie.

Ik zou als ik jou was de helpdesk bellen die hebben mij destijds ook fantastich geholpen. Hulde voor deze mensen de handleiding is echt geniaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Sowieso is het resizen van partities volgens mij altijd minimaal 50% van de originele grootte, ongeacht hoeveel data er op staat. (Windows 7 partition resizen dus ...)

[ Voor 12% gewijzigd door redfoxert op 03-12-2010 11:37 ]

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Natas_666 Mij hebben ze indertijd ook een handleiding gestuurd die ik stap voor stap heb gevolgd. Toen lukt het me wel om de C schijf te resizen. Goede service!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalwaysme

itsalwaysme

Graast voor DB

redfoxert schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 11:37:
Sowieso is het resizen van partities volgens mij altijd minimaal 50% van de originele grootte, ongeacht hoeveel data er op staat. (Windows 7 partition resizen dus ...)
Gek, dat is bij mij niet het geval.
Ik heb hier een systeem met windows 7 Pro, en heb zojuist getest om een 250GB partitie naar 50 GB te verkleinen. En dat lukt gewoon. Er staat zo'n 10GB aan data op. Ik wilde eerst naar 10GB, maar toen kreeg ik de foutmelding dat te weinig ruimte had.

Pagina: 1