Bestanden zoeken behalve gedefinieerd filetype

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lex
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2024
Mijn setup:

Qnap Nas met muziek
Macbook Pro

Ik wil een weergave van alle bestanden in de muziek-map op de Nas, behalve de .mp3 bestanden. Zo kan ik checken of er nog rotzooi instaat (.jpg enzo) Maar als ik in spotlight zoek op "all" in die map krijg ik 141 bestanden :/ er staan meer dan 9000 mp3.s in die map dus dat lijkt me stug. Als ik vervolgens zoek op "all -.mp3" krijg ik helemaal geen resultaten.

Iemand enig idee hoe ik kan zoeken naar alle bestanden minus 1 bepaald filetype? Ik doe duidelijk iets verkeerd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benoni
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Als je het met extra zoekopties openklikken in de Finder niet redt heb je nog wel andere mogelijkheden, zoals:

1.
In de Terminal zoeken met het commando 'find'.
find /Volumes/Public -type f  \! \( -name "*.mp3" \) 

Als de naam van je NAS share iets anders dan 'Public' is moet je dat aanpassen.

2.
Een ander zoekprogramma proberen dat meer opties biedt, zoals Easyfind.

3.
TextWrangler: 'Folder Listing' onder de knop 'Insert', en dan kun je zelf door de bestandenlijst zoeken met regular expressions en zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-06 13:07

Digistorm

ex-demo scener

Denk er ook even aan dat zoeken op een NAS veel trager gaat omdat Mac OS X geen index bijhoudt van servers (dat moet de server zelf doen en dan werkt het natuurlijk alleen met Apple servers) dus als je iets gaat doorzoeken op een share dan moet je Finder ook wel even de tijd geven om de hele schijf langs te gaan.
Wat je verder kunt doen is, als er eenmaal een zoekcriterium staat, alt / option indrukken op je toetsenbord en tegelijk op het plusje klikken om een nieuw criterium toe te voegen. Dat plusje wordt dan een stippeltje. Dan kun je uit het bovenste uitklapgeval Geen kiezen (er staat standaard 'een of meer'). Dan kies je bij de optie daaronder voor Soort, dan daarnaast muziek, en dan MP3. Zie screenshot. Het kán dus wel, maar is even puzzelen (nouja, minuutje ofzo ;)).

Zoeken op alles wat geen mp3 is

Hier stond achterhaalde informatie…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lex
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2024
perfect, dat is precies wat ik zocht :) Dank!