Commodore64 hulp gezocht!

Pagina: 1
Acties:
  • 515 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers,

Vandaag heb ik mijn oude C64 + 1541 discdrive + Power Cardridge uit de oude doos gehaald.

Ik heb alle kabels volgens schema aangesloten en toch heb ik het volgende probleem;

Als ik opstart krijg ik het C64 scherm en staat er "READY" op het beeldscherm.
Als ik de command: "LOAD"*",8" of "LOAD"*",8,1" geeft, dan verschijnt er "searching for *" op het beeldscherm. Er gebeurt echter helemaal niets.
Als ik dit doe met dezelfde command, alleen eindigend met een cijfer 1-5 (bedoeld voor casettes), komt er wel op het scherm te staan: "PRES PLAY ON TAPE".

Bij het cijver 8 of ,8,1 blijft de tekst "searching for *" staan en er gebeurt niets.

Daar in tegen, als ik de C64 opstart met de 1541 al draaiende, dan reageert de 1541 wél op het opstarten van de C64 door een geluid te maken.

De 1541 brand overigens altijd groen.

Ik heb geen flauw idee wat ik nu moet, of hoe ik het kan verhelpen.

Ik hoop dat er enkele commodore kenners op het forum rond struinen die mij hier verder mee kunnen helpen!

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ff "list" typen na je load "*",8

dan krijg je de directory

en dan kun je load"[filename]",8 doen en dan typ je run

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je gebruikt toch de Power Cartridge?
Deze had toch een dedicated F-toets voor disk-acties?
Tjee... wat is dit lang geleden... mijn C64 ligt ergens op zolder stof te verzamelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoe je de C64 via attene kabel op je tv moet aansluiten het is te lang geleden voor mij ik weer niet wat ik moet doen om beeld te krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Het beste start je even een eigen topic, in plaats van een willekeurig gevonden topic na 9 jaar te kicken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:43

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

@Verwijderd Topic kapen is niet zo netjes. Graag even je eigen topic starten.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.