Windows 7, plug & play, kapot? (USB)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19:41
Hallo,

Sinds korte tijd, na installeren van een Velleman Datalogger, werkt de plug en play (usb) functie van windows 7 niet meer.
Ik kan er in steken wat ik wil maar hij gaat niet communiceren met alle USB sticks / Serial ports / en HID's.
Systeemherstel is uitgevoerd tot voor de installatie van de Velleman Datalogger. (Geen eerdere punten meer)

Maar het probleem blijft. Geen enkele usb-poort reageert op nieuwe hardware. Ook niet in de veilig modus.

Bestaande hardware, muis/toetsenbord, die erin zitten vanaf de boot doen het wel...

Apparaatbeheer lijkt niet te reageren op elke actie. "zoeken naar nieuwe hardware" doet bijvoorbeeld heeeel lang niks. Ik kan ook geen apparaten verwijderen.

Ik heb recentelijk niks in de BIOS veranderd of overgeclockt.

Heeft iemand enig idee wat dit zou kunnen veroorzaken?

Het betreft dit systeem met Windows 7 Ulti 32 bit.

Edit: ehh nee, geen AVG
Update: leuk: DRIVER_POWER_STATE_FAILURE bij het afsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lamko
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-10-2024
Wat ik zou doen is het System bestand terugzetten hiervan is een kopie gemaakt van tijdens de installatie van Windows. Daarmee is je hardware register teruggezet, het lijkt mij namelijk dat het register corrupt is waardoor plug en play niet meer werkt.

And this !! Is to go even further beyond!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
C:\Windows\system32>sfc /scannow

Systeemcontrole wordt gestart. Dit proces kan enkele minuten duren.

Verificatiefase van systeemscan wordt gestart.
Verificatie is 100% voltooid.
Er zijn beschadigde bestanden gevonden, maar deze kunnen niet allemaal worden hersteld.
De details zijn opgenomen in CBS.Log windir\Logs\CBS\CBS.log. Bijvoorbeeld
C:\Windows\Logs\CBS\CBS.log

Ik heb dit gevonden? Als je de log nodig hebt moet je het zeggen.

Edit: Het wordt nog leuker, Kaspersky wil niet updaten en zegt dat zijn databases corrupt zijn. Die van de virussen en de License blacklist.

Even tussendoor: zou het kunnen komen doordat ik een minder legale versie van Windows 7 gebruik?

[ Voor 21% gewijzigd door jeroen3 op 03-12-2010 17:24 . Reden: zegt met ch, wat slegt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
Probleem lijkt opgelost:
http://hpsupport.wordpres...-error-on-usb-controller/

Maar hoe het nou kwam...