Toon posts:

Welke laptop is het best voor mij?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.064 views

Verwijderd

Topicstarter
Mijn laptop is gecrashed en is niet meer te maken.
Nu moet ik eigenlijk zo snel mogelijk een nieuwe hebben het liefst komende week nog.
Ik heb echter een mager budget van +- 400 euro, wat max op te lopen is tot 430.
Ik weet dat dit niet echt een bedrag is waar ik veel keuze mee heb.
Het liefst zou ik een paar eisen stellen, maar weet niet of dat binnen dit budget past.

Webcam/Microfoon
Goed beeld, kijk vaak uitzendingen terug.
Het liefst HDMI, zodat ik m ook op mijn tv kan aansluiten.
Verder doe ik veel gewoon surfen, en flash games op hyves etc.

Ik heb al rond gekeken bij de pricewatch. Maar de ene zegt dat amd helemaal niets is, en de andere weer van wel. Ik heb daar verder geen verstand van.

Dus wil graag jullie hulp.
Bedankt alvast.

• Sporedd
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19-12 16:31
Hallo,
Het hangt er een beetje vanaf welke groote scherm je wilt.

http://tweakers.net/price...nEAuxiBN6UC32NbaZMQZLrfUP

Hier is wat ik uit de pricewatch krijg als ik filter op een HDMI uitgang.
Voor surfen en Hyves ga je geen krachtige laptop nodig hebben.
Ik raad je wel aan om een 15 inch of groter te nemen. Dit werkt prettiger..

succes!

[ Voor 91% gewijzigd door Sporedd op 03-12-2010 00:01 ]

Don't trust an atom, they make up everything.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zat te kijken naar rond de 15 inch, denk dat die andere van 10 te klein zijn.
Maar wanneer er veel mee mogelijk is maakt het niet zoveel uit.
Maar mijn voorkeur is toch iets groter vanaf 13 .

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:33
Intel of AMD maakt met die eisen niet veel uit, AMD zal zelfs normaal gezien iets sneller zijn voor hetzelfde geld.
Koop wel best een laptop met 2GB geheugen, met een recent OS merk je dat wel snel.
Maar misschien moet je ook eens kijken tussen de tweedehands laptops in de vraag & aanbod?

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

• Sporedd
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19-12 16:31
dan blijft de volgende over:

nvm

een tweedehands is ook geen slecht idee zoals hierboven geopperd is.

[ Voor 57% gewijzigd door Sporedd op 03-12-2010 00:11 . Reden: te vroeg gejubeld ]

Don't trust an atom, they make up everything.

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Nergens te verkrijgen =)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Verwijderd

Topicstarter
Want ik kwam bijvoorbeeld zoiets tegen:

http://tweakers.net/price...5-(wt266ea).html#tab:info

Is dat niets dan?

Verwijderd

ook nergens te verkrijgen ;)

Verwijderd

Topicstarter
Is er dan nergens iets soort gelijk?
Ik zie de aanschaf van een 2e hands namelijk niet zo zitten.

Mvg,

• Knuckless
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17:31
Deze?
pricewatch: HP 620 (WT253EA)

pricewatch ftw :9

Alcohol, the cause and solution to all of life's problems

• Malantur
Dell heeft momenteel een actie van een 15,6" laptop met een HD Ready LED display, 3GB geheugen, 320GB hdd en geintegreede webcam en microfoon. Van je eisen mist die dus enkel een HDMI poort.
Hij kost momenteel 429 euro en gratis verzending.

Maar anders moet je zelf ook eens kijken op een aantal sites? ;)
(Dell, HP, Acer, Asus, MSI, Toshiba, Sony, Packard Bell, Samsung, of de plaatselijke computerwinkel?)

Bedenk wel dat 400 euro een zeer klein budget is, als je een dag een jobje doet is de keuze al een stuk groter..

Ik heb overigens zelf hier tussen de tweedehands laptops een MacBook 13" gekocht die nieuw was en een half jaar niet gebruikt. Deze heb ik voor een heel zacht prijsje mogen overnemen, ik heb er nog steeds geen spijt van. Ik zou persoonlijk niet weten waarom je er schrik van hebt!

[ Voor 21% gewijzigd door Malantur op 03-12-2010 11:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt, die online winkels die genoemd worden op tweakers, zijn die allemaal vertrouwd?
Want ik ken ze allemaal niet?
Is deze dan nog wel verkrijgpaar want bij die 625 stonden ook winkels, maar zeiden ze dat die niet verkrijgbaar is.

Ps. Ik ben al in de plaatselijke computerwinkels geweest, en daar hebben ze enkel een acer rond dat bedrag, de rest ligt allemaal hoger. Die acer heeft geen cam en mic, dus die val al sowieso af.

Mvg,

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2010 11:22 ]

• Malantur
Verwijderd schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 11:20:
Bedankt, die online winkels die genoemd worden op tweakers, zijn die allemaal vertrouwd?
Want ik ken ze allemaal niet?
Daarvoor staat er een score in sterren achter de naam ;)
Je kan ook nog verder lezen in de shopreviews.
Is deze dan nog wel verkrijgpaar want bij die 625 stonden ook winkels, maar zeiden ze dat die niet verkrijgbaar is.
Klik zelf eens wat rond.. Die 620 staat bijvoorbeeld op voorraad bij bv MaxICT voor 400 euro.

Overigens vind ik deze een zeer interessante optie als je toch even naar tweedehands zou willen kijken.

[ Voor 16% gewijzigd door Malantur op 03-12-2010 11:28 ]

Verwijderd

http://www.medion.com/nl/...gory=standard_notebooks_8

Ik zou als ik jou was deze nemen. Kortingscode 5% is
319-TN9E-LSXF-9HHZ

3 Jaar goede garantie erop. (Dit krijg je bijna nergens)
Medion is een bekend en goed merk. Grootste van Duitsland.

Zit je op 426 euro inclusief verzending.
Ik denk niet dat je een betere aanbieding kan vinden.

Deze heeft een relatief moderne processor en HDMI

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2010 11:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
Is medion goed aan te raden, ik begreep juist dat echt een B-merk is.
Maar dan ben ik misschien verkeerd ingelicht.

Gr.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 11:38:
Is medion goed aan te raden, ik begreep juist dat echt een B-merk is.
Maar dan ben ik misschien verkeerd ingelicht.

Gr.
Dat is onzin. Het wordt wel eens verkocht bij de Aldi, maar het is zeker geen B-Merk. Volgens deze redenatie zou Dell ook een B-Merk moeten zijn omdat het bij de Lidl verkocht wordt.

Het is niet voor niets de grootste van Duitsland en ze geven als een van de weinige notebookproducenten gratis 3 jaar garantie.
Heb zelf ook al een aantal medions gehad en ik heb bij medion toch echt de beste service gehad. HP geeft maar 1 jaar garantie en noemt zichzelf een A-Merk. Als ze echt zo'n A-merk waren hadden ze wel meer vertrouwen in hun producten gehad en gewoon langere garantie gegeven.

Je moet het zelf weten hoor, maar Medion is echt geen B-merk. 3 jaar garantie en zulke specificaties zul je nergens anders vinden..

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben benieuwd of meerdere deze mening delen, want dan wordt dit een interessante optie.

Mvg,

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2010 12:06 ]

• SayWhatAgain!
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-12 16:59

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

En wat houdt je precies tegen om "Medion ervaringen" in te tikken in de GoT search of Google?

Verwijderd

Topicstarter
Niets, maar het valt op dat online meestal vooral negatieve ervaringen gedeeld worden, en ken je dat niet opwegen tegen de positieve.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 12:31:
Niets, maar het valt op dat online meestal vooral negatieve ervaringen gedeeld worden, en ken je dat niet opwegen tegen de positieve.
Klopt. Ik kan je in ieder geval vertellen dat de medionhelpdesk 365 dagen per jaar geopend is. En op werkdagen zelfs tot 11 uur 's avonds.
Dat samen met 3 jaar garantie zou je wel een vertrouwd gevoel moeten geven.

• StefanoDiBosso
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 20-12 15:49
Dit lijstje wat?
De HP lijkt mij een goede optie voor je ;)

Verwijderd

Die medion is beter.

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoorde dat die HP niet meer te verkrijgen is.
Op het moment ben ik aan het zoeken of Medion een goede keuze is.
Dus dat zou ik graag bevestigd krijgen.
Lees op internet alleen dat de garantie niet altijd 100% is, en dat over kapotte laptops.
Maar dat is vaak met alles, dat er veel negatieve dingen te lezen zijn.

Kan Medion tippen aan andere merken?

• Malantur
Ik heb zelf een tft van Medion, een kennis van mij ook en mijn moeder een al een jaar of 2 een laptop en daar is overal nog niets mis mee. Maar het heeft in de Benelux inderdaad wel een goedkope naam.
Uiteindelijk zit er gewoon bijvoorbeeld een Intel processor in, Medion maak zelf geen processors, moederborden, geheugen, ... Het enige wat ze een beetje kunnen sturen is de behuizing.
Zolang je eigenlijk geen top design verwacht met een unibody etc ben je bij Medion goed af voor niet veel geld.

Als je het natuurlijk echt niet vertrouwd, dan zit er ook niet veel meer op dan ofwel geld verdienen om je budget te vergroten en meteen iets van een bekender merk te kopen, of bij een bekender merk een trager model kopen dan die Medion.
Bijvoorbeeld die Dell van de sinterklaasactie, trager, mist een HDMI poort en maar 1 jaar garantie, maar dan heb je wel een Dell als je dat meer vertrouwd.

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat niet om t verdienen, maar het principe van een bedrag uitgeven aan een laptop. Want anders kun je steeds 10 euro bij blijven leggen om een iets betere te hebben.
Ik werk zelf op een macbook dus. Maar het is voor mijn moederen, en die heeft niet meer nodig.
Het gaat er om dat hij stabiel draait. En of medion een goede service/bedrijf heeft/is.
En of de kwaliteit nagenoeg is met andere merken.
Dus gewoon een stabiele laptop, die er ook redelijk uit ziet, en niet zo krom en als je hem 10 keer open en dicht doet, hij al lam is.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2010 15:51 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 05 december 2010 @ 15:50:
Het gaat niet om t verdienen, maar het principe van een bedrag uitgeven aan een laptop. Want anders kun je steeds 10 euro bij blijven leggen om een iets betere te hebben.
Ik werk zelf op een macbook dus. Maar het is voor mijn moederen, en die heeft niet meer nodig.
Het gaat er om dat hij stabiel draait. En of medion een goede service/bedrijf heeft/is.
En of de kwaliteit nagenoeg is met andere merken.
Dus gewoon een stabiele laptop, die er ook redelijk uit ziet, en niet zo krom en als je hem 10 keer open en dicht doet, hij al lam is.
Mja ik zou meer vertrouwen hebben in een bedrijf dat standaard 3 jaar garantie geeft dan 1 die maar 1 jaar geeft.

• Malantur
In dat geval zou ik inderdaad ook gewoon die Medion halen.
Zoals je kon zien in de pricewatch, kwam je met dat budget uit op een 5 tal mogelijkheden, waarvan enkele niet meer beschikbaar waren.
Dus je moest ofwel meer geld neertellen, ofwel iets aan je eisen doen.
Je kan ook al voor 300 euro een laptop kopen, maar dan moet je niet tussen de 15 inch laptops kijken want dat gaat toch nooit werken. Dat bedoelde ik dus.

[ Voor 82% gewijzigd door Malantur op 05-12-2010 16:58 ]

• eBait
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11:37
Ik heb ook prima ervaring met meerdere Medion producten en hun helpdesk. Voor die prijs ga je echt niet beter krijgen dan de Medion!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18-12 08:04

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica