Kinect tweaks/programming

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNB3rt
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-04 20:05
Afbeeldingslocatie: http://img34.imageshack.us/img34/8246/kinecttweaks.jpg

Dat de kinect goed over de toonbank gaat weet iedereen, maar anderen schaffen hem dan aan om er zelf leuke projectjes mee te doen. vandaar dit verzameltopic van info, tips, tricks en je eigen tweak ervaringen met de Xbox kinect!

De kinect, oorspronkelijk project natal, is de controller die adhv een infrarood lichtbron, cmos kleurencamera & zwartwitcamera een beeld vormt van de gebruiker/object/omgeving.

voor meer info over de kinect zelf kan je hier terecht: kinect 360 topic

Wil je zelf aan de slag met de kinect?

Dan start je best met het downloaden van de driverkit+source
hiermee kan je je kinect al sturen:
Afbeeldingslocatie: http://codelaboratories.com/images/CL_NUI_PLATFORM_SAMPLE.png

Intressante websites/links

Links:
kinecthacks
windows7 mouse driver
open kinect wiki
usb reverse engineering/kinect
libfreekinect

Nieuws:
Tweakers.net-multi touch
Tweakers.net-PrimeSense geeft opensource-drivers vrij

Video:
Real time lightsaber
object herkenning (geluid herkenning+beeld)
marionet projectie

Fabrikant:
Primesense + hun patent
Flash herkenning

-verder nog in opbouw, suggesties welkom!-

[ Voor 5% gewijzigd door DeNB3rt op 13-12-2010 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-09 20:27

Matis

Rubber Rocket

Afbeeldingslocatie: http://www.dailygalaxy.com/photos/uncategorized/2008/02/27/minorityreport.jpgLeuk topic. Kinect heeft zeker potentie. Niet alleen in de spel-vorm waarin het nu gepresenteerd wordt, maar ook in de aansturing van computersystemen. Zoiets als het plaatje hier links al aangeeft :p

Wat ik nog niet helemaal heb kunnen vinden, is het volgende: Heb ik voor het gebruik maken van de Kinect op de PC ook een XBox nodig of kan ik uit de voeten met een Kinect-systeempje?

Mij lijkt het erg leuk om er een keer mee te experimenteren, maar om daarvoor speciaal een XBox aan te schaffen, lijkt me geen goed idee O-)

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-08 02:59

Gerco

Professional Newbie

Matis schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 09:30:
Wat ik nog niet helemaal heb kunnen vinden, is het volgende: Heb ik voor het gebruik maken van de Kinect op de PC ook een XBox nodig of kan ik uit de voeten met een Kinect-systeempje?
Geen xbox nodig. Een Kinect is gewoon een USB webcam met wat extratjes eraan (zoals de IR-cam en leds). Driver installeren, aansluiten en gaan met die Kinect.

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Gerco schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 09:32:
Geen xbox nodig. Een Kinect is gewoon een USB webcam met wat extratjes eraan (zoals de IR-cam en leds). Driver installeren, aansluiten en gaan met die Kinect.
Ah mooi :) Ik zat zelf al te kijken naar pricewatch: Microsoft Kinect Sensor, Xbox 360
Daar stond namelijk dat het alleen op Xbox 360 werkt, dat baarde me wat zorgen :p

Code Laboratories heeft het over de PS3-variant van Kinect (Sony Playstation™ 3 Eye)
en baseert zich dus op de hardware van Sony.

Ik kan in hun documentatie over de driver, dus niets vinden over de ondersteuning van de Kinect-camera.

Of heeft de Kinect-camera dezelfde driver als de PS3-variant, maar geeft Code Laboratories daar geen ondersteuning op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11:46
* En deze mededeling voegt wat precies toe? *

[ Voor 70% gewijzigd door MueR op 03-12-2010 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNB3rt
Matis schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 09:39:
[...]
Ik kan in hun documentatie over de driver, dus niets vinden over de ondersteuning van de Kinect-camera.
Deze kit downloaden, deze bevat de software, sourcecode & driver.
Na installatie kinect aansluiten en dit zal direct werken :) .

Zelf zat ik al een eindje rond te kijken en wilde online een kinect kopen voor +-136€ excl verzending tot ik vorige week bij Dreamland ééntje zag liggen voor 129€. direct verkocht (was het laatste stuk) tot ik thuiskwam.
Tot mijn verbazing was het logo niet compleet |:( stond 'XBO 360' op :'(
Gelukkig deze week al een vervangmodel gekregen :*)

deze gasten zijn wel goed bezig zeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

DeNB3rt schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 13:13:
Deze kit downloaden, deze bevat de software, sourcecode & driver.
Na installatie kinect aansluiten en dit zal direct werken :) .
Thnx, kennelijk zijn de PS3 en de Xbox 360 variant dus onder water hetzelfde :)
Zelf zat ik al een eindje rond te kijken en wilde online een kinect kopen voor +-136€ excl verzending tot ik vorige week bij Dreamland ééntje zag liggen voor 129€. direct verkocht (was het laatste stuk) tot ik thuiskwam.
Tot mijn verbazing was het logo niet compleet |:( stond 'XBO 360' op :'(
Gelukkig deze week al een vervangmodel gekregen :*)

deze gasten zijn wel goed bezig zeg!
Dat ziet er idd goed uit :o Vooral het stukje met magnetism ziet er erg tof uit _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNB3rt
geen tweakers hier die met de kinect bezig zijn?
Wat zijn je ervaringen tot nu toe, wat heb je er al mee kunnen doen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IK heb het wilde idee in m'n hoofd om met Kinect Plex aan te sturen (voor de Mac). Moet nog wel even bedenken hoe en wat natuurlijk :D

En het belangrijkste onderdeel: een Kinect kopen. Maar ik ben een luie student dus dat zit er nog even niet in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvdbijl
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-09 12:06
Matis schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 09:30:
[afbeelding]Leuk topic. Kinect heeft zeker potentie. Niet alleen in de spel-vorm waarin het nu gepresenteerd wordt, maar ook in de aansturing van computersystemen. Zoiets als het plaatje hier links al aangeeft :p

Mij lijkt het erg leuk om er een keer mee te experimenteren, maar om daarvoor speciaal een XBox aan te schaffen, lijkt me geen goed idee O-)
Je hebt helelemaal geen xbox nodig, je kan er gewoon eentje los kopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg de usb kabel van de kinect niet in m'n laptop. Ze hebben er een klein hoekje afgehaald, ik las dat ze dit hebben gedaan om te voorkomen dat je andere usb apparaten in die poort van de xbox 360 S stopt, deze poort geeft meer stroom uit om de kinect zijn kunstjes te laten doen.

Kon zo snel niks vinden op internet, Zijn er koppelstukjes of is dit op andere manier op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:19

BM

Moderator Spielerij
Verwijderd schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 21:18:
Ik krijg de usb kabel van de kinect niet in m'n laptop. Ze hebben er een klein hoekje afgehaald, ik las dat ze dit hebben gedaan om te voorkomen dat je andere usb apparaten in die poort van de xbox 360 S stopt, deze poort geeft meer stroom uit om de kinect zijn kunstjes te laten doen.

Kon zo snel niks vinden op internet, Zijn er koppelstukjes of is dit op andere manier op te lossen?
Een losse Kinect unit heeft imho gewoon een normale usb aansluiting. Welliswaar met een verloopstukje om de nodige power toe te voegen, maar de aansturing is gewoon usb. De oudere xbox'en hebben ook niks anders, alleen de nieuwste hebben een speciale kinect poort.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNB3rt
klopt, bij mijn losse kinect zat er gewoon een verloopstukje waar die 'usb-met-hoekje-af' in kon.
Want usb geeft enkel 5V terwijl de kinect ook 12V lijnen nodig heeft. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylocke
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-08 08:54

Tylocke

[Team Carrack]

DeNB3rt schreef op woensdag 08 december 2010 @ 11:15:
klopt, bij mijn losse kinect zat er gewoon een verloopstukje waar die 'usb-met-hoekje-af' in kon.
Want usb geeft enkel 5V terwijl de kinect ook 12V lijnen nodig heeft. :)
Dat is wel jammer, had ook wel willen experimenteren met de kinect op mijn pc. Die verloopstukken zijn helaas nog niet los te krijgen in Europa. Misschien nog even wachten tot ze voor fatsoenlijke prijzen te vinden zijn.

You can know all the math in the 'Verse, but take a boat in the air you don't love, she'll shake you off just as sure as the turning of worlds. Love keeps her in the air when she oughta fall down, tells ya she's hurtin' 'fore she keens. Makes her home.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steffex
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-08 00:24
die verloopjes komen alleen met de retail versie van de kinect. die extra's zitten niet bij de kinect versies die bij een xbox360s komen!

Dus als je geen xbox hebt en toch wilt experimenteren moet je echt voor de retail versie gaan. Ook als je een xbox wilt kopen en de kinect wilt gebruiken voor andere dingen dan gamen, zul je toch voor een retail versie moeten gaan. anders is aansluiten op de pc onmogelijk!

[ Voor 53% gewijzigd door steffex op 08-12-2010 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNB3rt
2 erg intressante:
minority report app

en hier het 2e filmpje, nette vingerdetectie (vs2010 source) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Misschien om op te nemen in de TS: nieuws: PrimeSense geeft opensource-drivers Kinect vrij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNB3rt
thanks, done!

Op de website van openNI staan zelfs win32 binaries, vanavond eens proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNB3rt
iemand al getest met openNI ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serpie
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01-07-2023
Ben benieuwd of dit echt serieus is, denk eigenlijk niet dat nou echt zo handig is maar wie weet wat ze ervan kunnen maken.

Kinect refactoring:
Afbeeldingslocatie: http://community.devexpress.com/blogs/markmiller/SelectPreview_11C21415.png

http://community.devexpre...-meets-visual-studio.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Serpie schreef op woensdag 15 december 2010 @ 11:54:
Ben benieuwd of dit echt serieus is, denk eigenlijk niet dat nou echt zo handig is maar wie weet wat ze ervan kunnen maken.

Kinect refactoring:
[afbeelding]

http://community.devexpre...-meets-visual-studio.aspx
Het zal vast wel serieus zijn, want met een addin voor VS is dit heel goed te bouwen. Echter zal het wel weer in hele specifieke gevallen werken en wanneer je er een beetje vanaf wijkt, omdat je extra andere plugins hebt in je VS, heb je een probleem. Dat is meestal het geval bij DevExpress merk ik wanneer ik verplicht met hun componenten moet werken.

Het idee is echter wel tof om met je handen te refactoren :). De regels naar de juiste plaatsen slepen, dingen in vs collapsen/expanden ed.. Ik zie genoeg interessante opties.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2010 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grompie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-04-2024
Als ik het goed snap en dus vnv een losse kinect ga kopen in de winkel kan ik deze dan zomaar aansluiten op mijn pc of moet ik een speciale versie hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNB3rt
Grompie schreef op maandag 20 december 2010 @ 11:49:
Als ik het goed snap en dus vnv een losse kinect ga kopen in de winkel kan ik deze dan zomaar aansluiten op mijn pc of moet ik een speciale versie hebben?
Zo is het inderdaad, deze box heb je nodig:

Afbeeldingslocatie: http://multiplayerblog.mtv.com/wp-content/uploads/2010/07/kinect-price.jpg

plug and play! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11:20
Zo een echte real world toepassing -> http://www.tuaw.com/2010/...e-gesture-based-mri-demo/

• DeNB3rt
een andere leuke toepassing is de XBMC controller :)
Iemand al ervaring mee?

• Danfoss
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:18

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

Kinect gecombineerd met vr glasses: http://www.engadget.com/2...reates-zany-virtual-real/

De toekomst van mmorpg?

Sys Specs

• bS!
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-09 19:51

bS!

In navolging van de XBMC ontwikkelingen ben ik begonnen met een kinect controller voor MediaPortal :)

http://forum.team-mediapo...ortal-using-kinect-90985/

• DeNB3rt
bS! schreef op donderdag 23 december 2010 @ 21:17:
In navolging van de XBMC ontwikkelingen ben ik begonnen met een kinect controller voor MediaPortal :)

http://forum.team-mediapo...ortal-using-kinect-90985/
leuk!
hoever sta je ermee? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaphuA
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-09 22:00
.

[ Voor 98% gewijzigd door SaphuA op 01-02-2022 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:25

franssie

Save the albatross

SaphuA schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 10:42:
Wij hebben dus zo'n kinect met 'rare' usb poort aangeschaft. Weet er iemand of er losse stukjes te krijgen zijn zodat ik hem toch op mijn pc kan aansluiten?
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
steffex schreef op woensdag 08 december 2010 @ 12:04:
die verloopjes komen alleen met de retail versie van de kinect. die extra's zitten niet bij de kinect versies die bij een xbox360s komen!

Dus als je geen xbox hebt en toch wilt experimenteren moet je echt voor de retail versie gaan. Ook als je een xbox wilt kopen en de kinect wilt gebruiken voor andere dingen dan gamen, zul je toch voor een retail versie moeten gaan. anders is aansluiten op de pc onmogelijk!
Nu het op OSX ook al wat lijkt te werken toch wel gaaf voor XBMC etc ... maar eens serieus overwegen zo'n retail pakketje te kopen!

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaphuA
.

[ Voor 255% gewijzigd door SaphuA op 01-02-2022 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaphuA
.

[ Voor 183% gewijzigd door SaphuA op 01-02-2022 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNB3rt
dat is een amerikaanse voeding.
Wel wat aan de dure kant vind ik.

De ene kabel gaat naar je Xbox/pc, de 'echte' usb kabel van de kinect gaat in dat verloopstukje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tharulerz
  • Laatst online: 10-04 05:16
Ik ben er zelf ook wat mee bezig. Ik gebruik de code laboratories driver samen met emgu (een opencv wrapper voor c#) om te experimenteren.

Head tracking en eye tracking lukt al vlot, gesture tracking nog niet direct. Mogelijk kan ik daar beter de opensense drivers gebruiken, die ondersteunen skeleton recognition (terwijl dit met opencv iets moeilijker is en de performantie van de emgu wrapper ook nog niet helemaal op punt staat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Volgens mij kom je al een heel eind met de officiële primesense spullen (waaronder ManagedNite)

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajakkes
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-05 22:32

ajakkes

👑

De Nederlandse PowerSupply
http://emea.microsoftstor...soft/Kinect-sensorvoeding

Hoewel op de foto een amerikaanse stekker staat, staat in de tekst "Werkt met elke wandcontactdoos van
100 – 240V". Dan mag je aannemen dat er verloopstekkers bij geleverd worden denk ik.

Wel jammer dat het €28 euro meer kost als je de bundel koopt en er ook mee wil experimenteren. Maar dit zijn de accessoires die de bundel goedkoper maken.

Ik was onder de indruk van het Kinect Avatar filmpje waarbij de Avatar de gezichtsbewegingen van de speler nadoen. Hoop dat dergelijke toepassingen snel open source worden.

👑

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josttie
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-08 18:38
Een studiegenoot en ik hebben een Tetris gemaakt met Unity3d en Kinect, hier is een filmpje:
http://www.youtube.com/user/Z33W13R#p/a/u/0/PB8wVp8nj40

[ Voor 4% gewijzigd door josttie op 13-01-2011 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:41

TeeDee

CQB 241

Na heel veel geklooi en geneuzel; de 'originele' NITE builds van Primesense, unstables van OpenNI, avin2's 'gehackte' ellende van de PrimeSense drivers was ik er helemaal klaar mee. Alle voorgaande ellende, drivers en weet ik veel van mijn PC gegooid en opnieuw begonnen.

1. OpenNI v 1.0.0.25
2. avin2 (ook unstable, welke versie weet ik niet zeker)
Uiteindelijk lukte het me om in ieder geval een beeld met NiViewer te krijgen. Wellicht hebben de users hierboven wel alles ineens aan de praat gekregen met de 'originele' handel; ik niet. Wat je, voorzover ik gelezen heb, niet moet doen is stable en unstable drivers door elkaar gebruiken.

Anyway, dan aan de slag. Uiteraard ben ik te lui om de documentatie te lezen maar dan houdt het gauw op. Dus, ik heb de source van (bS!) eens bekeken en heb uiteindelijk een leuk appje in elkaar kunnen slingeren. Ook met de source bS! gaat het e.e.a. fout, maar in combinatie met de code van een of andere gast (heeft iets van 'PowerPoint Kinect' in elkaar geslingerd) ging het helemaal goed.

Nu is het taak om van alles uit te breiden; dus ook multi user, multi hand etc. Jammer dat de samples alleen in Cpp zijn. Niet dat ik het niet begrijp, maar 't is een extra drempel.

Simpele Mouse Events worden netjes doorgezet, alleen vraag ik me af of het e.e.a. wel optimaal doorgegeven wordt. Mijn Debugger ging bijna over de rooie door de vele XnPointFilter events.

Helaas zijn C# samples schaars, dus mocht iemand zich geroepen voelen om samples te maken waarbij je meerdere users / handen kan gebruiken; graag ;)

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:25

franssie

Save the albatross

josttie schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 15:57:
Een studiegenoot en ik hebben een Tetris gemaakt met Unity3d en Kinect, hier is een filmpje:
http://www.youtube.com/user/Z33W13R#p/a/u/0/PB8wVp8nj40
mooi! komisch ook :+

maar werkt al behoorlijk, hoeveel uur ontwikkeltijd kost zoiets vwb de besturing? lijkt me niet iets wat je zo 123 maakt?

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josttie
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-08 18:38
franssie schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 22:40:
[...]

mooi! komisch ook :+

maar werkt al behoorlijk, hoeveel uur ontwikkeltijd kost zoiets vwb de besturing? lijkt me niet iets wat je zo 123 maakt?
We hadden de drivers van de kinect al van tevoren geïnstalleerd omdat we er al kort eventjes mee bezig waren geweest om te kijken hoe het werkte, dus dat scheelde al tijd. Daarna hebben we de code van de UnityWrapper gebruikt en aangepast om poses te herkennen die de tetronimos vormen, waarna ik er 3 college dagen mee bezig ben geweest om de besturing zo te krijgen.:)

[ Voor 5% gewijzigd door josttie op 14-01-2011 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devilly
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Ik denk dat sommigen van jullie dit wel tof zullen vinden: Minecraft Kinect Video.

• Heedless
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Laatst heb ik al voor mezelf een losse Kinect gekocht (die met dat spel er bij) om te gebruiken met openFrameworks.

Vandaag heb ik (voor een vriend) een tweedehands Kinect gekocht. Volgens mij is dit er een die bij een Xbox360 Slim + Kinect combo zat: er bleek namelijk geen stroomadapter bij te zitten. Daarnaast zat hij netjes in een aantal rubberen beschermblokjes (incl. een blokje tussen de poot en de sensor om beweging tijdens transport tegen te gaan). Toen ik was beter keek zag ik dat de Kinect zelf ook anders was. Het kleine stukje tussen de sensorbalk en de voet bijv. is bij deze Kinect van metaal ipv plastic. Daarnaast voelde hij ook wat steviger voor mijn idee. (ik kan ze nu niet naast elkaar leggen, 1 ligt op m'n studio).

Maar ik kan nergens iets vinden over verschillende Kinect versies (alleen wat geruchten van voor de lancering). Heeft iemand enig idee of er inderdaad twee verschillende versies zijn, en wat verder de verschillen zijn tussen die twee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0ulash
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 30-08 20:37
Om hier maar even een bump van te maken. Ik heb geen idee of er hier iemand nog bezig is met het programmeren voor een Kinect. Laten we maar hopen van wel.

Ik loop namelijk tegen een aantal probleempjes aan... Ik kan wel programmeren, maar heb nog nooit met C# gewerkt. Dus ik vroeg me af of er iemand een fatsoenlijk tutorial heeft. Hierbij is het vooral belangrijk dat de tutorial is afgestemd op de SDK v1.0. De API van v1.0 is TOTAAL anders dan BETA 2 dus je hebt tegenwoordig niks meer aan die oude tutorials. Misschien ook leuk als er een tutorial in C++ tussenzit, omdat ik daar wat meer ervaring mee heb.

Mij uiteindelijke vraag is dus om jullie ervaringen m.b.t. programmeren voor de kinect te posten en waarin jullie dit gedaan hebben. (Misschien doen jullie het nog steeds in OpenNI?)

Alvast bedankt voor de moeite en sorry voor de bump :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elroy910
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-07 15:57
@Julesk
Ik heb inderdaad ook mijn twijfels of dit forum nog vaak bezocht wordt, ik kom er nu ook voor het eerst :P maar goed, heb sinds een lange me zelf eindelijk toegezegd tot het programmeren met de Kinect dus dacht ik ga wat informatie volgen en toen kwam ik dit forum tegen goed hier antwoord op je vraag wat ik na 1 dag heb gevonden kwa tutorials etc.

Kinect kan voor zo ver ik weet alleen in C# geprogrammeerd worden, maar geen nood, dit is een taal die je in 1 weekje onder de knie hebt, kwa syntax en dergelijke dan. Hier een aantal tutorials mocht je zelf wat leuks tegen komen voor wat betreft Kinect/ C# en een coole combinatie van XNA en Kinect post ze hier dan;)

De tutorials die ik post voldoen aan jou eisen dus afgestemd op SDK1.0 etc.

Wat ik je wel aanraad is eens C# uitteproberen ;)

Kinect:
http://forums.create.msdn.com/forums/t/85214.aspx
http://digitalerr0r.wordpress.com/ (klik tutorials je ziet een hoop XNA tutorials) Met XNA kun je programmeren voor XBOX360/PC/Windows Phone tegelijk cross-platform en alles in C# ;)
Zoek op google: Kinect SDK Tutorial of Kinect Tutorial C# etc.

C#
Zoek op google iets van C# tutorials.

Ik hoor het wel.

Gr. Elroy

PS. Ik heb dit forum gebookmarked ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:57
elroy910 schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 22:43:
[...]Kinect kan voor zo ver ik weet alleen in C# geprogrammeerd worden, [...]
Nope, met de SDK kan je ook C++ gebruiken :) Zie voor wat voorbeelden MSDN: Kinect for Windows C++ How Tos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xPhantom
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Volgens mij is er nog niemand echt met windows 8 + kinect bezig als ik zo een beetje rond kijk op het internet. Ik zou namelijk maar al te graag de metro UI willen besturen via kinect, en had vast verwacht dat er wel een demo te vinden zou zijn ergens.

Ben in ieder geval benieuwd naar wat er nog komen gaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0ulash
Bedankt voor het antwoorden heren, ik had de hoop al opgegeven! Vandaar mijn late reactie.

Ik ben begonnen in C#, want een hele makkelijke taal is (vooral als je al in Java kan programmeren) en daarnaast heb ik een hele leuke library en toolkit gevonden. De library die ik gevonden heb is OpenCV, die oorspronkelijk alleen voor C++ is geschreven, maar er is natuurlijk wel een wrapper voor C# gemaakt. (Zie: www.emgu.com). Daar ben ik nu mee aan de slag gegaan en het werkt wel lekker. Daarnaast heb ik de Coding4Fun toolkit gevonden (Zie: http://c4fkinect.codeplex.com/) Die het heel makkelijk maakt om depth-mapping te gebruiken. (1 regel code :))

Zelf ben ik nu aan het struikelen over het herkennen van handen. Wat ik uiteindelijk wil is handen en vooral vingers herkennen die ik aan een tekenprogramma kan koppelen om zo te tekenen. Ik volg nu het vak Introduction to Human-Computer interacton waarbij de Kinect een leuke toevoeging is.

Ik heb zelf hiervoor vooral filmpjes/tutorials gevonden die laten zien hoe goed ze zijn maar het vervolgens niet uitleggen. (Heb hier nog wel een C++ code gevonden, die ik later deze week wil omzetten naar C#).

Naast EmguCV is er ook nog TUIO for Kinect, die eigenlijk een verbinding kan maken tussen de Kinect code en je applicatie, wellicht handig voor degene die het willen gebruiken. (Zie: http://code.google.com/p/tuiokinect/)

Hopelijk kunnen we dit topic een beetje in leven houden :)
Zodra ik mijn code af heb wil ik het, als mensen geïnteresseerd zijn, wel hier posten. (Dat zal echter nog wel even duren denk ik :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digital-DNA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-09 14:03

Digital-DNA

Gedigitaliseerd tot op het bot

Ik probeer Kinect aan de praat te krijgen i.c.m. een HTML canvas.

http://studentguru.gr/b/v...ebsockets-and-canvas.aspx

Uiteraard werkt het weer 's niet omdat m'n drivers te nieuw zijn oid. Los daarvan krijg ik die projectfiles niet eens geopend in VSC#2010Express. Heeft iemand anders hier hier ervaring mee?

www.nintendocasemods.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0ulash
Wat zegt hij dan precies over de drivers? Met o.i.d. kunnen we niet veel.
Wat zegt VC# 2010 Express over de .sln dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digital-DNA

Digital-DNA

.csproj kon niet worden geopend: The project type is not supported by this installation.

Ik heb nu ook KinectJS gevonden:
http://kinect.childnodes.com/

Maar uiteraard werkt dat ook niet. Ik vul m'n port in, maar ik kan rammen op GO in die demo wat ik wil maar er gebeurt niks, wat ik ook invul. De socket executable geval vindt mijn aanwezigheid wel, camera gaat even op en neer ook.

www.nintendocasemods.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0ulash
Hoogst waarschijnlijk is het project in een oudere versie van VC# gemaakt en moet hij omgezet worden, wat niet zomaar gaat in Express (heb dit probleem ook gehad, maar heb nu Ultimate). Misschien als je mij een dropbox linkje verzorgt, kan ik het project om laten zetten naar een VC# 2010 project. (Dan is dat probleem er in ieder geval niet meer, mocht dat het zijn.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digital-DNA

Digital-DNA

De bestanden staan hier:

http://studentguru.gr/cfs...-13-43-27/KinectHtml5.zip

Alleen werkt het alleen nog met de oude drivers geloof ik, ik weet niet hoe moeilijk het is het aan te passen voor de 1.0 drivers/sdk. Als ik het kan openen kan ik er in ieder geval naar kijken :).

Die KinectJS werkt trouwens wel in Chrome bij mij, alleen werkt het allemaal wel erg buggy/laggy/choppy...

www.nintendocasemods.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil mij kinect sensor op de pc aansluiten maar waar kan ik zo een verloop stekkertje kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0ulash
Verwijderd schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 17:21:
Ik wil mij kinect sensor op de pc aansluiten maar waar kan ik zo een verloop stekkertje kopen
http://www.handhelditems....kinect-xbox-p-168917.html

Was dat zo moeilijk?

En als je wat naar boven scrolled kom je ook flink wat antwoorden tegen.

Ik zal straks (waarschijnlijk vanavond) even naar dat HTML5 projectje van je kijken. En wat in de BETA 2 SDK is geschreven kan makkelijk omgezet worden naar v1.0 SDK. Er zijn ook genoeg sites die dat uitleggen. ;)

[ Voor 33% gewijzigd door g0ulash op 17-05-2012 08:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0ulash
@Digital-DNA:

Ik heb even gekeken naar de bestanden en ik kan Kinect-Client inderdaad niet openen, Kinect-Server opent hij wel. Ik vraag me echter af of Kinect-Client wel in C# is geschreven, aangezien er alleen .html, .css en .js bestanden e.d. bij zitten? Kun je dit verifiëren?

EDIT: Dubbel-post -_-'

[ Voor 4% gewijzigd door g0ulash op 18-05-2012 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digital-DNA

Digital-DNA

Het klopt dat de client alleen html/css/js is, dat is ook het hele idee. De server (C# applicatie) stuurt de coördinaten in JSON-formaat via websockets naar de browser. Veel browsers ondersteunen websockets niet, de laatste Chrome sowieso wel, dus als je probeert gebruik dan die voor de zekerheid.

Je opent de exe en dan de html, dan zou het moeten werken.

Nu is het de bedoeling dat het werkt in IE9, maar die ondersteunt geen websockets, maar wel via node.js die er voor zorgt dat het in iedere browser werkt. Onderstaande link legt uit hoe het bijvoorbeeld kan met C# icm UDP:
http://isolasoftware.it/2...-to-web-using-websockets/

Ik krijg het zelf helaas niet aan de praat. Ik krijg in de terminal de fout: ReferenceError: socket is not defined
Ik heb letterlijk het voorbeeld gekopieerd. Ik zal die gast 's mailen.

Bij de SDK (1.0) zit een sample browser met o.a. Kinect Explorer en Shape Game. De skeleton bij de Explorer is soms wat stotterig vooral bij de handen, bij de Shape Game werkt 'ie juist perfect. Na wat ploegen in de code zag ik dat deze smoothing gebruikt. Beide programma's zijn wel heel anders opgebouwd, ik probeer die smoothing (TransformSmoothParameters, staat ergens in MainWindow.xaml.cs) ook in de Kinect Explorer te krijgen, maar ik weet niet goed hoe/waar ik dat moet doen. Ik ben nog niet zo bekend/ervaren met dit alles helaas.

Idealiter heb ik graag dit:
- Kinect Explorer aanpassen zodat de skeleton gesmoothed wordt als bij Shape Game
- Kinect Explorer uitbreiden zodat de coördinaten verstuurd worden, het liefst mbv node.js zoals beschreven op de website die ik hierboven gelinked heb
- alleen de polscoördinaten (links & rechts) zijn in principe genoeg, liefst van 2 spelers
- de coördinaten kan ik met javascript ophalen en vervolgens gebruiken voor de besturing van m'n game, ernaast draai ik dan de Kinect Explorer zodat je jezelf ziet in de video (dan zie je of je goed staat) en kun je de tilt van de camera aanpassen.

Ik heb al best veel voor elkaar/uitgezocht maar ik heb niet what it takes om het allemaal in elkaar te passen. Daar kan ik wel wat hulp bij gebruiken, helemaal omdat ik maar een paar dagen heb :'(, dus help is welkom :).

www.nintendocasemods.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0ulash
Mijn excuses voor mijn afwezigheid afgelopen dagen. Heb een symposium georganiseerd dus had niet zo veel tijd. Daarnaast ben ik zelf dus ook druk bezig voor een project voor de universiteit. Helaas kan ik je niet zo veel helpen op het moment, het spijt me.

Ik heb trouwens nog iets heeeeel gaafs ontdekt: www.ros.org !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0ulash
Om maar weer eens even een bump te gooien op dit topic. Ik heb een open source boek gevonden van een grote Kinect fanaat. Leest heerlijk weg en het is nog makkelijk te volgen. Het grootste voordeel (vind ik in ieder geval) is dat het in Java is!

Linkje: http://fivedots.coe.psu.ac.th/~ad/kinect/index.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loy
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-08 20:55

Loy

Heeft iemand al wat gedaan met PCL? Dat is een library om pointclouds mee te verwerken, om bijv. objecten mee te herkennen etc.

Ik heb zelf (nog) geen Kinect, maar ben wel erg geinteresseerd in de ervaringen met PCL.

Chaos is more logic than you understand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0ulash
Tot nog toe nog niks gedaan, maar ga ik volgend jaar waarschijnlijk wel doen dus misschien dat ik je dan kan laten weten :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afraca
  • Laatst online: 13-08 16:46

afraca

Open Source!

Met de nieuwe SDK-release maar de stoute schoenen aangetrokken. Voor de cursus (vak) interaction technology mochten we wat doen met webcam-wiimote-voice maar op eigen initiatief een project proposal met kinect gedaan, wel iets eenvoudigs. Helaas geen eigen kinect, dus het devven moet altijd op locatie gebeuren. Testjes met de samples maakten wel enthousiast :)

Waar ik wel tegenaan liep is dat er geen mogelijkheid is om een .xed file te playbacken in je kinect app zónder een sensor aangekoppeld, ARGH!

MSDN: Replay .xed without having a Kinect Sensor?
Todd Ferkingstad, Microsoft Kinect For Win.. schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 07:44[/message]:
it's in our backlog of feature considerations
Upvote * gazillion, maar no way dat dat nog voor m'n project-einde gerealiseerd gaat worden. Iemand die hier dirty hacks voor weet?

IMDB vote history | Next-gen OS, audio en video player, search engine en Movie DB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11:47
Ik heb deze nu binnen, ben beniewd wat hier mee te bereiken is! Ik zie er echter neits over op GoT (vandaar dat ik hier post...).
Gekocht uit interesse, maar heb nog geen concreet plan ervoor (hou me bezig met interaction design)
Afbeeldingslocatie: http://readwrite.com/files/files/GestureCamera.jpg

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorp
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 25-06 13:19
Sinds kort ook een Kinect aangeschaft om mee te experimenteren. Het valt me tegen hoeveel informatie en/of tutorials hiervoor te vinden zijn. Vooral voor die gene die weinig tot geen ervaring hebben. Alles is maar 'vanzelfsprekend'. Ook is erg veel verouderd (dooie links, inactieve fora).

Ik hoop dat 't hier een beetje gekickstart kan worden en dat we elkaar kunnen helpen ;).

--edit:-- Voor die gene die ook een kinect van het combipakket (met x360slim) hebben getroffen. Hier een link voor een betaalbare adapter: http://dx.com/p/power-sup...0-240v-230cm-length-55947 Gratis verzending, zoals altijd bij Dx ;) Kan wel 3 á 4 weken duren voor je hem binnen hebt.

[ Voor 30% gewijzigd door Scorp op 13-02-2013 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09:53
nuigroup.com heeft een hoop info over de kinect. Volgens mij kwamen de eerste gehackedte drivers ook van hun af.

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

Verwijderd

Tof topic. :) Eigenlijk jammer dat het niet zo populair is.

Ik heb zo'n Kinect ding gekocht, maar je kan er dus eigenlijk best veel mee.

Ik wil graag iets doen, alleen geen idee wat. Ik heb Ableton Live, een midi controller, een beamer, Quartz Controller (op mijn Mac dus). Nu nog even uitzoeken hoe ik die kan combineren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devilly
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 29 september 2016 @ 14:17:
Tof topic. :) Eigenlijk jammer dat het niet zo populair is.

Ik heb zo'n Kinect ding gekocht, maar je kan er dus eigenlijk best veel mee.
Klopt, in het begin volgde ik het topic, omdat ik geïnteresseerd was. Helaas verwaterde het vrij snel. Als je kijkt naar wat mensen er al mee gemaakt hebben, is dat echt heel tof. Ook vet dat Microsoft's onderzoeksafdeling nog steeds leuke dingen ermee maakt.
Pagina: 1