Samsung Galaxy Tab niet op thuisnetwerk

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:40
Ik heb sinds een paar weken een Samsung Galaxy Tab (SGT). Mooi apparaat. Maar... hij werkt niet op de wifi in mijn huis.

Draadloze verbinding op m'n werk; geen probleem. Vorige week wifi in een hotel; geen probleem. Bij mij thuis: verbinding wordt opgebouwd, signaalsterkte volledig, maar er wordt geen byte verzonden/ontvangen 8)7 .

Thuisnetwerk kan het probleem niet zijn. Diverse draadloze apparaten werken zonder enig probleem, waaronder een Samsung Galaxy S mobiel, welke toch grofweg dezelfde hard-/software zal hebben.

Ik heb 3 AP's thuis. Op geen enkele werkt de SGT. Heb beveiliging al uitgeschakeld, hielp ook niet. Configuratie thuis is exact gelijk aan die op het werk, waar de SGT wel werkt. DHCP IP range is 192.168.0.100 - 192.168.0.200, lijkt me ook niet abnormaal. De SGT krijgt overigens gewoon een IP, 192.168.0.137.

Ik heb werkelijk geen idee wat ik moet proberen, ook omdat er eigenlijk praktisch niets in te stellen is.

Iemand enig idee wat hier aan de hand kan zijn |:( ?

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amx
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 30-08 10:48

amx

ik heb hetzelfde probleem gehad met mijn archos, al wil ik beide apparaten daarmee niet direct vergelijken,
maar bij mij hielp het veranderen van het kanaal, vreemd genoeg.
Is ook praktisch het enige wat ik je kan aanraden, op Android (op de mijne in ieder geval) is bijna niks in te stellen qua netwerk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Hmm. Die kanaalwijziging kan ik wel eens proberen. Heb overigens inmiddels wel een workaround, na een koude herstart werkt wifi wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Ben nog steeds niet verder met dit probleem. De koude herstart werkte een paar keer, maar nog steeds doet ie het 9 van de 10 keer niet. Ander kanaal ook al geprobeert (3 ipv 10), biedt ook geen soelaas.

Feiten:
  • De SGT maakt contact met mijn thuisnetwerk. Hij krijgt gewoon een IP en ik kan mappen en bestanden op mijn andere computers vanaf de SGT benaderen.
  • Internet op mijn thuisnetwerk doet het 9 van de 10 keer niet op de SGT (dit is dus het probleem dat ik heb :) ).
  • Al mijn andere mobiele apparaten hebben een probleemloze internetverbinding via het draadloze thuisnetwerk. Hieronder is ook een Samsung Galaxy telefoon.
  • Op andere wifi netwerken werkt internet op mijn SGT probleemloos! Ik gebruik hem dagelijks op mijn werk en ook regelmatig op andere wifi netwerken. Nog nooit een probleem gehad.
  • Apparaat is tevens uitgerust met een sim-kaart voor 3G toegang. Deze werkt probleemloos (ook thuis als ik geen wifi-internet heb.
Niemand die dit probleem eerder gehad heeft?