welke laptop voor mij geshikt ?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.049 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lunaticz0r
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 02-07 19:06
hello hello
ik ben nieuw, ik werd vandaag getipt door een vriend van deze website dat ik met mn vraag hier goed terecht kan!

uitleg :
ik ben een 1ste jaar student aan GLR(grafisch Lyceum Rotterdam) van de opleiding Mediavormgeven, hiervoor al een BOL2 opl gedaan met succes, maar hier word het dus meer (qua design) hoger verwacht, en op de apple's op school zijn veel dingen waarover ik te klagen heb dus wil ik(wou ik sowieso al een tijd maar dit hakte de knoop door) een laptop gaan kopen voor schoolwerk op school te maken maar dan dus op mijn EIGEN computer/laptop!
de vraag is dan natuurlijk voor mij : welke laptop is voor mij geschikt in de prijsklasse van 300-450,misschien 500 euro?

wat moet hij kunnen :
hij moet in ieder geval GEEN APPLE zijn !!!
verder moet hij photoshop,illustrator,flash en een beetje(niet veel) 3Dsmax kunnen draaien zonder al te veel problemen(ik snap ook dat voor deze prijsklasse hij al deze programma's niet als een eitje runned)!
verder hoeft hij niet veel te kunnen eigenlijk..msn en al die dingen zijn voor elke pc te doen...
dus..

ik heb zelf al rondgekeken op wehkamp en kwam uit op deze2 laps :

http://www.wehkamp.nl/com.../C09_I08_I41_735000/?PI=0

http://www.wehkamp.nl/com...KW2=391465&KW3=46507&PI=0

beide in de prijsklasse en zien er oke uit zover ik kennis heb(bijna niks haha)
iemand een andere laptop voor mij in gedachten of punten waar ik op kan letten?
ik heb voornamelijk naar de HDD en ddr geheugen gekeken en daarom viel die 2de op, met 3gb RAM
als iemand misschien me kan helpen via msn zou dat helemala handig zijn
msn : [knip]
alvast hartelijk dank :)

[ Voor 0% gewijzigd door dusty op 03-12-2010 04:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Neem eens een kijkje bij de notebook BBGs: Best Buy Guide overzichtstopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lunaticz0r
thanks ga ik eventjes doen

edit : ik kom er niet echt uit met dat linkje lol welke moet ik nou aanklikken? :P?
notebook?

[ Voor 65% gewijzigd door lunaticz0r op 02-12-2010 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

als je daarna opzoek bent wel ja :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lunaticz0r schreef op donderdag 02 december 2010 @ 21:23:
uitleg :
ik ben een 1ste jaar student aan GLR(grafisch Lyceum Rotterdam) van de opleiding Mediavormgeven, hiervoor al een BOL2 opl gedaan met succes, maar hier word het dus meer (qua design) hoger verwacht, en op de apple's op school zijn veel dingen waarover ik te klagen heb dus wil ik(wou ik sowieso al een tijd maar dit hakte de knoop door) een laptop gaan kopen voor schoolwerk op school te maken maar dan dus op mijn EIGEN computer/laptop!
de vraag is dan natuurlijk voor mij : welke laptop is voor mij geschikt in de prijsklasse van 300-450,misschien 500 euro?
vanwaar de afkeur voor apple's?

als je al veel te klagen hebt over appels, waarom denk je dan dat een lapto van €400 dat wel goed doet?
beide in de prijsklasse en zien er oke uit zover ik kennis heb(bijna niks haha)
iemand een andere laptop voor mij in gedachten of punten waar ik op kan letten?
ik heb voornamelijk naar de HDD en ddr geheugen gekeken en daarom viel die 2de op, met 3gb RAM
als iemand misschien me kan helpen via msn zou dat helemala handig zijn
msn : [knip]
alvast hartelijk dank :)
dat komt omdat je budget te laag is, en beetje laptop kost tegenwoordig €700, voor €900 krijg je er een goed scherm bij.

veel lager zou ik niet gaan zitten, tenzij je al een fatsoenlijke desktop hebt, maar in dat geval kan je beter een snelle thin & light kopen dan de goedkoopste notebook, mijn mening.
lunaticz0r schreef op donderdag 02 december 2010 @ 21:31:

edit : ik kom er niet echt uit met dat linkje lol welke moet ik nou aanklikken? :P?
notebook?
de basisnotebook, of eventueel thin & light

zie ook de http://tweakers.net/pricewatch/ voor het gamakkelijk opzoeken van iets wat aan je eisen voldoet

[ Voor 0% gewijzigd door dusty op 03-12-2010 04:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

lunaticz0r schreef op donderdag 02 december 2010 @ 21:31:

notebook?
D'r staan 9 notebooks tussen. Een aantal zal buiten je budget zijn, dus die vallen af, maar 't lijkt me dat er genoeg bij staan die WEL interessant zijn voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lunaticz0r
afkeur voor het hele gebruik van een apple in het algemeen...vind het totaal on-nuttig werken vergeleken met mijn xp
en de apple op school zijn egt *^%
de muizen scrol doet het niet en zijn erg langzaam vergeleken met de mac bij een vrindin thuis...
en ik wete dat het een laag budget is maar kan je aub helpen een geschikte laptop voor deze dingen uit te kiezen ipv zeggen dat ik 700euro moet uitgeven? dat helpt meer namelijk :D
ik ben een student en ik heb gewoon geen 800euro eventjes zomaar...400kan ik nog ophoesten met een steuntje snap je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Wat heb je dan ZELF al gevonden? Er zijn meer dan zat notebooks/netbooks te vinden voor rond dat bedrag, alleen lever je in op specs, maar je kunt prima bepalen of dat voor jou een issue is of niet, want het hangt maar net af van de eisen die je hebt en hoe je je notebook wil gaan gebruiken.

Enne, gebruik van hoofdletters kan echt geen kwaad hoor, sterker nog, dat maakt je tekst een stuk leesbaarder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lunaticz0r
ik heb 2links bij mn posts gezet lol
bekijk die even :) en lees voortaan me hele post! haha :P
btw ik haat hoofdletters :(

[ Voor 13% gewijzigd door lunaticz0r op 02-12-2010 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20:02
mn pa heeft vandaag bij de office center een hp probook i3 3gb werkgeheugen 15,6 inch en mooie body voor 419 ex btw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lunaticz0r
ff googlen thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJ-Princeps
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 22:58
lunaticz0r schreef op donderdag 02 december 2010 @ 21:44:
Zo uit de hoogte doen gaat niemand aanzetten tot helpen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lunaticz0r
uit de hoogte? :S ik heb 2laptops erbij neergezet juist zodat mensen me konden helpen met kiezen en hij zag dat niet dus ik zie dat even O_o wat is daar uit de hoogte aan :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22-09 16:55

MsG

Forumzwerver

Gaat het bij 3DS maxen om mogelijk zware modellen in beeld? Dan gaan dingen als een losse videokaart ipv enkel een chipje op het moederbord ook nog meespelen. Word je ook geacht aan videobewerking te gaan doen? Kan je niet beter nog even doorbijten op die Apple's en ondertussen doorsparen? Voor 300 euro heb je net een netbook en voor 450-500 zul je mijnsinziens echt geen laptop kunnen kopen waar je qua media lekker even op vooruit kan. Dan zou ik dat geld als ik jou was investeren in een duurder en kwalitatiever model.

Overigens zijn veel van je Apple dingetjes specifiek van de computers op school, zoals het muisprobleem, en niet zozeer inherent aan een Mac. Als je je over het prijsverschil heen kan zetten zou dat ook nog een optie kunnen zijn. Weet alleen niet of 3DS Max daar op draait, maar anders zou je het mogelijk met Maya kunnen doen.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

En ik wil een mooie sportauto, hoeft niet snel te kunnen - hooguit 250 - maar het mag niet meer dan zeg 10k kosten ;)

Maar het kan best, zolang je maar geen eisen aan de performance, stevigheid, batterij, schermgrootte, etc stelt. Zoals gezegd: kijk dus even in de http://tweakers.net/pricewatch/cat/496/laptops.html en vink aan wat je belangrijk vindt. Als ik bijv. aangeef dat ik een Windows-laptop met tenminste 3GB geheugen wil van max. 425euro blijven er nog maar 5 opties over. En nog allemaal 15.6" ook. Wel steeds een Celeron-processor maar dat is niet vreemd. Bekijk ze, lees wat reviews en kijk of het wat voor je is :)

Je hebt terecht al twee opties opgezocht. Waarom twijfel je, wat bevalt er (behalve de kleine specs) niet / waarom wil je wat anders?

Ik zou het voor dat geld trouwens dus echt niet doen. Wacht dan even, elke 50 euro meer scheelt weer een boel laptop. En als je het zo krap hebt, dan wil je niet mee maken dat het ding na drie weken tas-in-tas-uit al kapot is.
offtopic:
In je topicstart schreef je nog helder en leesbaar, maar nu ben je overgestapt op "MSN-taal". Het leest een stuk beter als je wel hoofdletters en een spellchecker gebruikt. Leuk dat je een hekel hebt aan hoofdletters maar dan gaan mensen je echt niet sneller helpen dan wanneer je wel laat zien dat je je best doet om leesbaar te blijven ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPeek
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-09 12:45
lunaticz0r schreef op donderdag 02 december 2010 @ 21:44:
Daar ga je sowieso geen 3DS Max op draaien, de rest zal overigens nog wel gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrammT
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06:21

BrammT

The one and only!

@ TS: Probeer een beetje op volwassen niveau te reageren, geen overdaad aan smileys bijvoorbeeld.

Ook aardig zijn helpt voor de mensen die jou nog moeten gaan helpen.
Zeggen dat je een hekel hebt aan hoofdlettergebruik, maar het zelf ook doen in je startpost?

Als je op een forum als tweakers.net geholpen wilt worden, moet je je op niveau gedragen!

OT:

Heb je thuis een (krachtige) pc, waarop je evt. het grootste gedeelte van de zware programma's kan draaien?

Helaas niet meer zo'n bevlogen Tweaker als voorheen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lunaticz0r
MsG : 3d max is maximaal een stuk of 10viekrantjes..letterlijk haha zoals ik zei niet veel misschien een materiaal of 2 toepassen verder niks.

Het gaat grotendeels om ai/ps.
AI : Overtrekken van a4 tekeningen enzo.
PS : Veel fotobewerking en basis ontwerpen bv visite kaartjes en posters op a4 formaat.
Ik vind mac's gewoon niet lekker werken, ik weet dat inderdaad die muisproblemen school related zijn maar de hele os is voor mij niet echt..tja ik vind m gewoon niet lekker werken sorry !

offtopic :
Aan fjk : Ja ik weet het msn taal...ik ben (mijn schuld geef ik toe) Dexter aan het kijken op de pc, spannend stukje dus ik wou even snel een reactie neer gooien, sorry daarvoor!

En misschien heb je gelijk, en wacht ik en maandje, maar het gaat mij meer om als er een goede laptop is op www.wehkamp.nl die jij of iemand hier goed vind voor wat ik wil kan ik nog op afbetaling betalen wat ook een optie is voor mij...
Maar ik weet totaal NIET welke nou nou ja..voldoet zeg maar, qua processors en videokaarten weet ik niet wat goed is voor wat als je kan begrijpen wat ik bedoel...

zo wat meer hoofd letter gebruikt hopelijk nu leesbaarder.

[ Voor 5% gewijzigd door lunaticz0r op 02-12-2010 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20:02
ja zou eventueel kunnen kijken voor een knappe 2e hanser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardwolf
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03:09
Wat heeft het überhaupt ook voor een nut om op de laptops van de Wehkamp een W7 64 bit te draaien als deze slechts 3 GB RAM bevat?

Zoals hierboven ook al meerdere keren is gezegd zou ik goed nadenken wat voor jou haalbaar is wat betreft de verhouding euro ten opzichte van wat je eist.

Ik denk niet dat de programma's die je daar noemt lekker op draaien. Daarnaast moet de laptop waarschijnlijk ook nog wel een tijdje meegaan lijkt me? Het is dan misschien verstandig om nog even door te sparen en een laptop te kiezen met wat betere specificaties, zoals hierboven trouwens ook is gezegd.

Een goede dual-core processor is lijkt me een goede basis, quadcore zou super zijn, maar is niet haalbaar voor je beschikbare budget. Ik zou in ieder geval gaan voor een laptop met minstens 4GB RAM en een goede videokaart die past bij je budget (een Quadro die wel mooi geschikt is voor grafici zal weer niet passen in het budget). Daarnaast is een voldoende grote hardeschijf ook niet mis, ik denk dan aan minimaal 320GB en groter.

Verder heb ik een 15,4" laptop en een kennis een 17". De 17" lijkt prachtig en werkt vast super, maar als je hele dagen dat ding naar school moet slepen is wat minder. Dus kijk ook even naar de gewenste schermgrootte en eventueel het gewicht, aangezien je de laptop waarschijnlijk ook veel mee naar school gaat nemen. Succes ;) !

Edit: Je schrijft over dingen die je nu voornamelijk gaat doen, maar ga je de laptop in de toekomst niet zwaarder belasten door het maken van andere dingen of het gebruik van (meerdere) zwaardere programma's?

[ Voor 7% gewijzigd door Aardwolf op 02-12-2010 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lunaticz0r
Superr reply van je marcel die heeft me echt geholpen dankje.
Namen zoals quad core en quadro zijn totaal nieuw voor mij dus die zal ik zeker op ene lijst zetten!

Verder denk ik dat ik inderdaad maar ga sparen dan, en ik wou wehkamp doen omdat ik dan hem zo snel mogelijk kan kopen zou hij duur zijn dan kon ik hem tenminste nog kopen op afbetaling...maar wat moet een laptop voor mij dan hebben qua ram? 5gb? Ik wist niet eens dat dat bestond al in laptops *voelt zich dom*..

Is er echt geen laptop op wehkamp die goed zou zijn voor mij? want wat je zei boven aan je post klinkt alsof alle laptops van wehkamp ...klote zijn, zou ik mogen vragen waarom?

en ja het kan inderdaad zijn dat ik zwaardere dingen ga gebruiken maar daar heb ik nog een thuis pc voor of dus de school pc's als het echt niet gaat :) het gaat voornamelijk om kleiner opdrachten die gewoon sneller gaan als je je eigen laptop/instellingen enzo bij de hand hebt ipv ALLES opnieuw moeten te gaan instellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardwolf
Mijn excuus, ik wilde Wehkamp niet zwart maken of iets dergelijks. Persoonlijk zou ik hem daar niet halen, maar dat moet jij verder zelf weten. Ik zou me verder ook helemaal niet perse focussen op wat Wehkamp specifiek te bieden heeft, want waarom zou je daar iets halen terwijl in de pricewatch (PW) misschien wel een betere voor dezelfde prijs bij een andere (web)shop te kopen is?

Ik zou in ieder geval niet van vandaag op morgen een impulskoop doen, waarvan je achteraf spijt kan krijgen. En bij Wehkamp weet ik niet hoe dat gaat met die afbetaling dat je net noemt. Ik bedoel komt er niet een percentage bij dat je dan uiteindelijk extra betaald? Als dat zo is dan kan je tegen beter eerst sparen en dan eventueel meer laptop voor je geld kopen?

De meeste laptops hebben tegenwoordig gewoon 4GB, althans naar mijn inziens begint dat haast standaard te worden. Op 4GB RAM loopt je laptop voorlopig wel goed. Wil je net wat beter, al betaal je daar uiteraard naar, dan kies je voor wat meer. Het is net wat je zelf wilt.

Ik denk dat een quadcore en quadro nu gewoonweg teveel budget eist en dit sowieso afvalt. Dit schreef ik alleen om te noemen wat er allemaal zoal te vinden is. Als ik jou was zou ik gewoon eens kijken wat zoal in de PW te vinden is. Klik in de rechterkolom gewoon aan wat je belangrijk vindt (wel reëel blijven natuurlijk) en ga daarover wat reviews lezen. Eventueel kan je een plus en minnenlijstje maken van wat je belangrijk vindt, op basis welke eisen de programma's stellen aan de hardware en persoonlijke voorkeuren. Ik denk dat je dan al een heel eind komt en anders stel je je vragen gewoon weer hier of in één van de Best Buy Guide (notebook) overzichtstopics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lunaticz0r
oke ik ga maar sparen dank denk ik...of ene lening bij ing aanvragen ofzo want ik heb de lap wel snel nodig(snel betekent voor mij 2maanden) dus hopelijk dat ik wat bij elkaar kans schrapen dan, is 700euro genoeg denken jullie? voor een pc met genoemde eisen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjonge, waar GAAT dit over. Er zijn TIG topics die voor minder op slot zijn gegooid.
@TS, lees jezelf eens in en zoek naar een laptop die kan wat je nodig hebt. Je doet veel te weinig om hier een topic voor open te laten. Daar komt bij dat de BB-laptop guides een keuze voor een eenvoudige laptop meer dan voldoende faciliteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wahloh
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-09 15:31

Wahloh

Professioneel Nietsnut

Ik zou eens gaan kijken in de Pricewatch. Daar vink je aan wat je wil hebben en hij vind van eigens de laptop die aan jou eisen voldoen.

Deze eisen zou ik aan een door jou beschreven laptop stellen:

Prijs: 200 tot 1000 euro
CPU-Type: Minimaal i5 tot i7
Geheugengrootte: 4Gb tot 16Gb
Schermdiagonaal: 15,4 (standaard) tot 18,4 (groot)
Hardeschijfgrootte: 320Gb tot 1,2Tb

Dan heb ik nog wat persoonlijke dingen toegevoegd:

Video Uit: HDMI
Verbinding USB/FW: eSATA
Verbinding Wlan: 802.11n
Verbinding Ethernet: 1Gbps

Daarna zoeken en dan komen deze laptops eruit:
http://twk.rs/c7M.92

Als ik mijn persoonlijke dingen verwijder komen deze laptops eruit:
http://twk.rs/c7M.93
Het ligt er dus maar net aan wat je extra wil hebben.

Nou ben ik dus niet helemaal bekende met 3DS Max maar deze machientjes zouden het wel moeten kunnen draaien. (Correct me if i'm wrong!)

Zoals Marcel ook al heeft aangegeven vind ik het persoonlijk niet fijn spullen te kopen bij Wehkamp, Wehkamp komt ook niet vaak als goedkoopste bovenaan in de pricewatch.

Ik hoop dat dit je wat verder kan helpen. Wil nog wel even het advies geven wat meer uit te geven dan 450 euro, want dan kan je over 1 jaar weer een nieuwe kopen omdat degene die je gekocht hebt niet meer aan je eisen voldoet.

[ Voor 14% gewijzigd door Wahloh op 03-12-2010 01:07 ]

Hoge kwaliteit 3D geprinte miniaturen en bustes voor de painting en tabletop role-playing enthusiasten. https://empireofminis.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Wahloh schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 00:54:
Deze eisen zou ik aan een door jou beschreven laptop stellen:

Prijs: 200 tot 1000 euro
lunaticz0r schreef op donderdag 02 december 2010 @ 21:23:
welke laptop is voor mij geschikt in de prijsklasse van 300-450,misschien 500 euro?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wahloh

Wahloh

Professioneel Nietsnut

lunaticz0r schreef op donderdag 02 december 2010 @ 23:23:
oke ik ga maar sparen dank denk ik...of ene lening bij ing aanvragen ofzo want ik heb de lap wel snel nodig(snel betekent voor mij 2maanden) dus hopelijk dat ik wat bij elkaar kans schrapen dan, is 700euro genoeg denken jullie? voor een pc met genoemde eisen?

Hoge kwaliteit 3D geprinte miniaturen en bustes voor de painting en tabletop role-playing enthusiasten. https://empireofminis.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

En dat is bij lange na geen 1000

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wahloh

Wahloh

Professioneel Nietsnut

Ik nam een ruime schatting, als je bij de pricewatch 200 tot 500 invult dan mis je misschien net die laptop die voor 20 euro extra veel betere specs heeft. Maar als je het zo precies wil hebben kan je de link openen en dit zelf aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-06 11:37
Doet je school niet mee aan een of ander studenten laptop programma? Misschien dat daar nog iets leuks tussen zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardwolf
Ik denk dat je met de tips van iedereen nu wel even zoet bent. Vraag inderdaad ook even na wat bassie hierboven zegt, doet je school mee, dan kan je dat veel geld besparen en zij kunnen wellicht ook een duwtje in de goede richting geven qua specs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

lunaticz0r schreef op donderdag 02 december 2010 @ 21:59:
MsG : 3d max is maximaal een stuk of 10viekrantjes..letterlijk haha zoals ik zei niet veel misschien een materiaal of 2 toepassen verder niks.

Het gaat grotendeels om ai/ps.
AI : Overtrekken van a4 tekeningen enzo.
PS : Veel fotobewerking en basis ontwerpen bv visite kaartjes en posters op a4 formaat.
Ik vind mac's gewoon niet lekker werken, ik weet dat inderdaad die muisproblemen school related zijn maar de hele os is voor mij niet echt..tja ik vind m gewoon niet lekker werken sorry !

zo wat meer hoofd letter gebruikt hopelijk nu leesbaarder.
Geen probleem :), ik vind ze zelf weer te duur, maar dat wat je nu zegt klinkt genuanceerder dan je eerdere verhaal over de mac's op school. Als het vooral gaat om illustrator en photoshop en minder om 3D en videobewerking hoeft het allemaal al wat minder snel te zijn. Bedenk wel dat een goedkopere laptop die qua specificaties goed zou moeten zijn, mogelijk qua behuizing wel wat slechter is dan een duurder model. Ik blijf dan ook nog steeds bij mijn advies om nog even door te sparen tot je net even wat meer geld hebt om iets beters te kopen.

De Aldi heeft soms ook leuke laptops voor relatief goede prijzen, vaak met 3 jaar garantie, wat je nagenoeg nergens anders ziet.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Als je bepaalde software gebruikt dat OS-universeel werkt kan je niet een OS er op aanwijzen als het niet lekker werkt. Dan zit het in Adobe's software.

Verder kan je als je wil werken met een laptop het beste naar een merk kijken met een beetje bouwkwaliteit. De Vostro's van Dell zijn vrij goed, de ProBooks van HP zijn goed, en Apple heeft MacBooks en MacBookPro's met uitstekende bouwkwaliteit. MacBook zegt niks over de software, je kan gewoon Windows installeren.

Sony zou ik niet aanraden, die beperken je in software om dat ze altijd eigen Firmware voor alles schijven wat het incompatible maakt met 'normale' drivers, waardoor alleen sony drivers werken en je dus aan sony's software vast zit wat vaak te wensen over laat. (bijvoorbeeld alleen maar 32 bit drivers maken wat je effectief tot 3GB RAM limiteert)

Verder zou ik als ik jou was investeren in een paar cursussen, nederlandse taal, engelse taal en misschien wat kennis vergaren over de natuurwetenschappelijke methode. Niet dat je een verslag moet schrijven, maar het helpt je waarschijnlijk met het zelf vinden van informatie, opmaken van je verwachtingen en analyseren wat er anders is dan dat je dacht dat het was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Maar als je een krap budget hebt, Mac OS X je niet aanspreekt is een Macbook met daarbij een Windows-licentie kopen totaal niet tactisch imo. Bovendien heeft Apple soms wat lak aan de 2-jarige garantierichtlijn van Nederland.

Als we dan toch naar concrete merken wijzen: Over Acer hoor je toch helaas vaak dat daar beknibbeld wordt op de bouwkwaliteit. Dit geld althans voor de reguliere consumentenlaptops. Ikzelf heb diverse mensen met een ASUS gezien wat volgens mij ook wel een prima merk is. Uiteraard hangt alles af van hoe voorzichtig je er zelf mee bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-09 18:24

dusty

Celebrate Life!

En dat hoor je te doen voordat je een topic opent. Zoals je ook in de FAQ kunt lezen.

Je plaats in de openings post je MSN omdat je daarmee wilt communiceren,. dat betekent dus dat je geen gebruik wilt maken van dit forum. Of in iedergeval geen bijdrage aan het forum wilt doen, je wilt blijkbaar niet dat mensen een antwoord zouden kunnen gebruiken die jij eventueel zou krijgen.

Je mag dan een hekel hebben aan hoofdletters, echter is het gebruik van een spellings-controle voor jou toch wel aan te raden.

over het algemeen, heb je te weinig inzet gedaan voor een topic.

Doe dus zelf mee inzet aan onderzoek en aan spelling.

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.