Hoi,
Ik ben op dit moment bezig om te communiceren met een externe partij via soap. Hiervoor gebruik ik de ingebouwde soap client van php.
De communicatie en het resultaat gaan helemaal goed. Het probleem zit hem in de limit van het aantal resultaten die ik terug wil krijgen. Dat zou ik op moeten kunnen geven in het soap request. Alleen zit die attribute 1 niveau hoger dan de elementen die ik gebruik in mijn soap request. Ik probeer nu al een tijd uit zoeken hoe ik die parameter (wat eigenlijk een attribuut is in het soap request) kan definieren.
In de handleiding staat het volgende:
Het gaat dan om de: maxrows="2"
Als ik naar de wsdl file kijk dan heet de soap method "AddressingRequest". Die roep ik aan met de volgende parameters:
Die maxrows staat echter 1 niveau te hoog. weet alleen niet hoe ik die attribute zou moeten vullen. Ik heb gekeken en het geprobeerd met soapVar en soapParam. Ik weet alleen niet goed of dit de oplossing is of dat het op een andere manier moet.
Ik hoop dat iemand mij een duwtje in de goede richting kan geven.
Ik ben op dit moment bezig om te communiceren met een externe partij via soap. Hiervoor gebruik ik de ingebouwde soap client van php.
De communicatie en het resultaat gaan helemaal goed. Het probleem zit hem in de limit van het aantal resultaten die ik terug wil krijgen. Dat zou ik op moeten kunnen geven in het soap request. Alleen zit die attribute 1 niveau hoger dan de elementen die ik gebruik in mijn soap request. Ik probeer nu al een tijd uit zoeken hoe ik die parameter (wat eigenlijk een attribuut is in het soap request) kan definieren.
In de handleiding staat het volgende:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| <soapenv:Body> <q0:Addressing maxrows="2"> <Authentication> <Username>username</Username> <Password>password</Password> </Authentication> <ComponentAddress> <AddressLine1>Willem Bilderdijkdreef 25</AddressLine1> <Postcode>5051 GL</Postcode> <CountryCode>NLD</CountryCode> </ComponentAddress> </q0:Addressing> </soapenv:Body> |
Het gaat dan om de: maxrows="2"
Als ik naar de wsdl file kijk dan heet de soap method "AddressingRequest". Die roep ik aan met de volgende parameters:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
| $object = $client->__soapCall("AddressingRequest", array( array( 'Authentication' => array( 'Username' => 'username', 'Password' => 'password', ), 'ComponentAddress' => array( 'Postcode' => 'postcode', 'Premise' => 'premise', 'CountryCode' => 'country', ) ) ) ); echo "<pre>"; print_r($object); echo "<pre>"; |
Die maxrows staat echter 1 niveau te hoog. weet alleen niet hoe ik die attribute zou moeten vullen. Ik heb gekeken en het geprobeerd met soapVar en soapParam. Ik weet alleen niet goed of dit de oplossing is of dat het op een andere manier moet.
Ik hoop dat iemand mij een duwtje in de goede richting kan geven.