Powershell Output exporteren

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VulcanRaven
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:10
Beste Tweakers,

Dit is helaas een beheersvraagstuk maar ik kan er niet echt goed wat over vinden op het net.

Ik heb een script gemaakt dat een .csv file inleest en de inhoud hiervan sorteert en deze op het scherm zet.
Nu wil ik graag dat het resultaat hiervan ook weer word opgeslagen in een .csv file. Alleen ik kan niet vinden wat
ik van het onderste stukje code moet maken.

Get-object | Export-Csv C:\Test.Csv

Ik zoek dus het gene dat ik i.p.v. object moet invoeren zodat hij de laatste output neemt. Nu maakt hij een .csv bestand van alle processen op mijn computer.

Heeft iemand misschien een tip hierover of een goede bron waar dit uitgelegd word?

Ik kom zelf alleen maar voorbeelden tegen waar men een heel ander script gebruikt als mij, en aangezien ik een beginner ben met powershell kom ik daar niet echt uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-09 08:51

@r!k

It is I, Leclerq

Zoek eens op powershell cheat sheet en powershell script center.

Verder zou ik de vraagstelling iets verduidelijken want ik snap niet wat je nu precies wilt doen.

Een hele rij microsoft certificeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VulcanRaven
@r!k schreef op donderdag 02 december 2010 @ 21:10:
Zoek eens op powershell cheat sheet en powershell script center.

Verder zou ik de vraagstelling iets verduidelijken want ik snap niet wat je nu precies wilt doen.
Ik zal eens zoeken.

Mijn vraag is simpel gezegd: Ik wil de output wat op het scherm komt te staan wegschrijven naar een .csv file. Hoe zorg ik ervoor dat powershell de laatste output neemt om weg te schrijven? M.a.w. wat klopt er niet in het script in de 1e post?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-09 08:51

@r!k

It is I, Leclerq

Maak er een object van, dus:

$a = (je opdrachtregel)
$a ¦ export-csv c:\test.csv

Je hebt kans dat je alsnog foutmeldingen krijgt of dat de output in het bestand nergens op slaat maar aangezien je eerst een csv inleest denk ik wel dat het goed zal gaan.

Een hele rij microsoft certificeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VulcanRaven
Bedankt voor de hulp. Ik heb zelf ook al een oplossing gevonden.
Door het export commando meteen achter het sorteercommando te zetten doet hij hem meteen in een .csv bestand zetten. Alleen toont hij dan niks op het scherm.

Nu heb ik 2 regels onder elkaar gezet, een zonder sorteercommando en een met. En dit werkt.
Het is wel niet zo netjes qua code maar het werkt gelukkig wel.