Beste mensen,
Ik vond het hoog tijd om mijn RAM te upgraden van m'n desktop.
Er stak 2GB (2x1GB) in, en dit voldeed niet meer. Ben daarna naar Alternate gereden om 4GB (2x2GB) Kingston-geheugen te kopen.
Toen ik thuis kwam wou ik dus meteen de nieuwe Kingston-reepjes er in steken.
Verder geen probleem, alles vlekkeloos gebeurd.
Nu toen ik wou opstarten, gaf m'n moederbord 2 korte piepjes: http://www.computerhope.com/beep.htm
Parity circuit fail. Dus ik die 2 nieuwe reepjes er uit gehaald, en terug opgestart, maar nog steeds 2 piepjes
Heb ondertussen al elke mogelijke combinatie geprobeerd met de reepjes, niets werkt nog..
De pc start nog op, maar Windows niet meer. Kan dus nog wel in BIOS etc, maar daarna blijft'ie hangen op een zwart scherm met een pinkende underscore op..
Weet er iemand een oplossing?
Specs pc:
MSI K9AGM3 mobo
AMD Dualcore 4400+ AM2
Oude RAM: 2x Transcend 1GB DDR2 800 PC6400
Nieuwe RAM: 2x Kingston 2GB DDR2 667 (matched)(kwam er pas achter dat dit 'trager' geheugen was, maar had dit nadrukkelijk gevraagd aan de verkoper van Alternate of dit geen kwaad kon, en dat de Transcend-reepjes ook op 667Mhz gingen draaien ofniet, waarop hij 'ja' zei..)
Msi Nvidia 8500GT
Alvast bedankt!
Ik vond het hoog tijd om mijn RAM te upgraden van m'n desktop.
Er stak 2GB (2x1GB) in, en dit voldeed niet meer. Ben daarna naar Alternate gereden om 4GB (2x2GB) Kingston-geheugen te kopen.
Toen ik thuis kwam wou ik dus meteen de nieuwe Kingston-reepjes er in steken.
Verder geen probleem, alles vlekkeloos gebeurd.
Nu toen ik wou opstarten, gaf m'n moederbord 2 korte piepjes: http://www.computerhope.com/beep.htm
Parity circuit fail. Dus ik die 2 nieuwe reepjes er uit gehaald, en terug opgestart, maar nog steeds 2 piepjes
De pc start nog op, maar Windows niet meer. Kan dus nog wel in BIOS etc, maar daarna blijft'ie hangen op een zwart scherm met een pinkende underscore op..
Weet er iemand een oplossing?
Specs pc:
MSI K9AGM3 mobo
AMD Dualcore 4400+ AM2
Oude RAM: 2x Transcend 1GB DDR2 800 PC6400
Nieuwe RAM: 2x Kingston 2GB DDR2 667 (matched)(kwam er pas achter dat dit 'trager' geheugen was, maar had dit nadrukkelijk gevraagd aan de verkoper van Alternate of dit geen kwaad kon, en dat de Transcend-reepjes ook op 667Mhz gingen draaien ofniet, waarop hij 'ja' zei..)
Msi Nvidia 8500GT
Alvast bedankt!