Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik vond het hoog tijd om mijn RAM te upgraden van m'n desktop.
Er stak 2GB (2x1GB) in, en dit voldeed niet meer. Ben daarna naar Alternate gereden om 4GB (2x2GB) Kingston-geheugen te kopen.
Toen ik thuis kwam wou ik dus meteen de nieuwe Kingston-reepjes er in steken.
Verder geen probleem, alles vlekkeloos gebeurd.
Nu toen ik wou opstarten, gaf m'n moederbord 2 korte piepjes: http://www.computerhope.com/beep.htm
Parity circuit fail. Dus ik die 2 nieuwe reepjes er uit gehaald, en terug opgestart, maar nog steeds 2 piepjes :( Heb ondertussen al elke mogelijke combinatie geprobeerd met de reepjes, niets werkt nog..
De pc start nog op, maar Windows niet meer. Kan dus nog wel in BIOS etc, maar daarna blijft'ie hangen op een zwart scherm met een pinkende underscore op..

Weet er iemand een oplossing?

Specs pc:
MSI K9AGM3 mobo
AMD Dualcore 4400+ AM2
Oude RAM: 2x Transcend 1GB DDR2 800 PC6400
Nieuwe RAM: 2x Kingston 2GB DDR2 667 (matched)(kwam er pas achter dat dit 'trager' geheugen was, maar had dit nadrukkelijk gevraagd aan de verkoper van Alternate of dit geen kwaad kon, en dat de Transcend-reepjes ook op 667Mhz gingen draaien ofniet, waarop hij 'ja' zei..)
Msi Nvidia 8500GT

Alvast bedankt! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasper623
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-01-2022
Ik (verwacht) denk bios resetten.
Daarna nog een keer proberen of het past.

“Time is a drug. Too much of it kills you.” ― Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 26-08 13:07

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Ik kan het uit je post niet helemaal herleiden (is nog vroeg *gaap*) maar heb je het ook al geprobeert met je oude reepjes weer?

Anders inderdaad even een bios reset doen met je nieuwe reepjes er in, mocht dat niet werken maar met je oude geheugen nog wel kun je het geheugen RMA doen ;)

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Phas0r schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 09:29:
Ik kan het uit je post niet helemaal herleiden (is nog vroeg *gaap*) maar heb je het ook al geprobeert met je oude reepjes weer?

Anders inderdaad even een bios reset doen met je nieuwe reepjes er in, mocht dat niet werken maar met je oude geheugen nog wel kun je het geheugen RMA doen ;)
Jep, heb alles al geprobeerd :(
Elke keer blijft'ie op hetzelfde scherm hangen..
Ik kan noch met mijn oude, noch met mijn nieuwe reepjes opstarten.. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als laatste kan je de cmos batterij uit halen.Moest ik vandaag ook doen.
In mijn geval; 3 korte piepjes.

Ik alles na kijken cpu ,videokaart ,ect.
Uiteindelijk het geheugen.Dat is nu bijna 3 jaar oud.
Maar naar wat wachten & er uithalen ,slot schoon geblazen,cmos batartij eruit 5 minuten.
En hij starte weer op,met een bios uit 2008 .
En geen service tag meer van dell.
Die moest ik zelf invullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rows
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-08 15:07
welk mobo heb je nu eigenlijk en staat het geheugen wel op de QVL? Zo nee, dan moet je tweaken op de specs van het nieuwe geheugen. Jouw mobo heb je met drie extensies te weten F, FD, FIH. Welke daarvan heb jij nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 18:39:
Als laatste kan je de cmos batterij uit halen.Moest ik vandaag ook doen.
In mijn geval; 3 korte piepjes.

Ik alles na kijken cpu ,videokaart ,ect.
Uiteindelijk het geheugen.Dat is nu bijna 3 jaar oud.
Maar naar wat wachten & er uithalen ,slot schoon geblazen,cmos batartij eruit 5 minuten.
En hij starte weer op,met een bios uit 2008 .
En geen service tag meer van dell.
Die moest ik zelf invullen.
Nja, heb de cmosbatterij er ook al uitgehaald, en heeft niets geholpen..
rows schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 19:08:
welk mobo heb je nu eigenlijk en staat het geheugen wel op de QVL? Zo nee, dan moet je tweaken op de specs van het nieuwe geheugen. Jouw mobo heb je met drie extensies te weten F, FD, FIH. Welke daarvan heb jij nu?
Hmm nee, heb ik ook niet naar gekeken eigenlijk.. Het zou idd kunnen dat het niet-compatibel geheugen is, maar het zou niet verklaren waarom de pc mét het oude geheugen ook niet meer volledig opstart.. :/
Ik denk de FD, aangezien ik een DVI-poort heb op het mobo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:31
Maakt voor de bios, qvl, etc niet uit of je een -F/FIH/FD hebt, allemaal hetzelfde bord met andere aansluitingen er al dan niet opgesoldeerd. Geef eens het exacte typenummer van je geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nielson schreef op zondag 05 december 2010 @ 10:49:
Maakt voor de bios, qvl, etc niet uit of je een -F/FIH/FD hebt, allemaal hetzelfde bord met andere aansluitingen er al dan niet opgesoldeerd. Geef eens het exacte typenummer van je geheugen.
Het is dit geheugen: http://www.ec.kingston.co...ktcpartno=KVR667D2N5K2/4G
Meer kan ik niet zeggen, ben op deze moment niet thuis.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasiccama
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-06 20:27
Kun je nog wel van een cd opstarten, bijv Windows XP?

Corsair 4000D | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | I7 7700K | Corsair H110i | Corsair Vengeance RGB Pro 32 GB 3200MHz | MSI RTX 3060ti 8 GB | 2 x Samsung 980 500GB | 6 x Corsair ML120 fans | Corsair RM750

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
jasiccama schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 19:20:
Kun je nog wel van een cd opstarten, bijv Windows XP?
Heb even Vista opnieuw geïnstalleerd en hij doet het opnieuw prima nu.. :)
Pagina: 1