Beste mensen,
Ik zit met een probleem. Ik zie namelijk bij mijn probleem door de bomen het bos niet meer. Ik wil namelijk 1 paar boxen op 2 computers aan sluiten. 1 vaste pc en 1 MacBook Pro. Nu heb ik in dit [Macbook Pro] Ervaringen & Discussie - deel 16 topic al wat oplossingen gevonden, maar aangezien dit het Audio en HiFi gedeelte van GoT is dacht ik dat ik hier wellicht nog betere hulp kon krijgen.
Ik citeer:
Ik hoop dat het duidelijk is.
Alle hulp is welkom en wordt gewaardeerd!
Awoodentree
Ik zit met een probleem. Ik zie namelijk bij mijn probleem door de bomen het bos niet meer. Ik wil namelijk 1 paar boxen op 2 computers aan sluiten. 1 vaste pc en 1 MacBook Pro. Nu heb ik in dit [Macbook Pro] Ervaringen & Discussie - deel 16 topic al wat oplossingen gevonden, maar aangezien dit het Audio en HiFi gedeelte van GoT is dacht ik dat ik hier wellicht nog betere hulp kon krijgen.
Ik citeer:
Dit vond ik wel een hulpzame toevoeging/oplossing, maar een goed kastje kon ik niet vinden..Awoodentree schreef op maandag 29 november 2010 @ 21:56:
Vraagje:
Ik heb nu Logitech Z4 boxen hier staan. Deze is aangesloten op mijn Windows pc. Echter ben ik sinds kort overgestapt op Mac. Een Macbook Pro 15" (2010) wel te verstaan en ik zou graag beide apparaten tegelijk op de genoemde boxen aansluiten.
Na de eerste 5 dagen de MBP gebruikt te hebben ben ik ondertussen tot de conclusie gekomen dat het aan al mijn verwachtingen voldoet. Voldoet? Overtreffen is misschien een nog beter woord. Nu zit ik echter met een hekelpunt, want ik moet nu de audio kabel van de boxen omwisselen als ik de Windows pc wil gebruiken. Dat is enkel om soms wat games te spelen, wat niet heel vaak gebeurt, maar alsnog vind ik het omslachtig om dan telkens onder het bureau te moeten kruipen en dan de kabel te verwisselen.
Ik ben mijn zoektocht gestart op Google en kwam ik er al snel achter wat de oplossing zou moeten zijn; namelijk een Stereo Y Adapter met 1 Male en 2 Female dingen (benaming schiet me niet te binnen). Omdat bij Amazon PayPal niet ondersteund wordt, besloot ik om in Nederland een shop te zoeken. Bij Conrad heb ik al vaker spullen gekocht dus toen ik via Google naar Conrad werd gestuurd wist ik al dat ik daar zou willen bestellen. Nu vraag ik mij alleen af of ik nu de goede adapter en kabel bij elkaar gezocht heb. Die kabel koop ik uiteindelijk dus 2 kabels nodig zou moeten hebben om in de MBP en de pc tegelijk te stoppen; bij de Logitech boxen zit maar 1 kabel. Het gaat om deze adapter en deze kabel.
Dit zou toch moeten werken?
Alvast bedankt,
Awoodentree
Edit: Links geupdate!
Nu ben ik erachter gekomen dat de Y-adapter niet de oplossing schijnt te zijn, maar dat ik een switch box o.i.d. moet hebben. Het probleem is alleen dat ik geen switch box / audio schakelaar kan vinden waar jack plugs op kunnen worden aangesloten. Wel heb ik Cinch schakelaars gevonden, maar daar snapte ik vrij weinig van. Ik vond namelijk een Jackplug 3,5mm Naar 3x Cinchbus die ik dan direct in mijn luidspreker kon steken zodat ik van daaruit ook weer Cinch kabels naar de switch box zou kunnen laten lopen, maar als ik Cinch kabels zocht dan vond ik kabels met maar 2 plugs?Verwijderd schreef op woensdag 01 december 2010 @ 22:33:
Weet type van HQ niet meer,maar dit komt in de buurt.http://www.hetonderdelenmannetje.nl/audio-schakelaar-rcajack-input-p-2697.html?osCsid=hgoo45vs21cm1lkjfm8q01b6j1
Je moet wel even verloopje gebruiken van je pc boxjes(3.5mm) na tulp voor in de switch.Krijg de indruk tijdens typen dat nog meer info niet op prijs word gesteld in dit Mac-book forum,maar snap het probleem heb hier ook lang mee lopen klooien.Heb trouwens om andere reden kastje nog niet gekocht,maar toevallig gezien en er over gehad. Dit is de oplossing.Succes.
Ik hoop dat het duidelijk is.
Alle hulp is welkom en wordt gewaardeerd!
Awoodentree
[ Voor 0% gewijzigd door FeaR op 02-12-2010 20:24 ]