Shop geeft lage vervanginswaarde bij defecte graka (<1 jaar)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 317175

Topicstarter
Ik heb dit jaar op 19 april de club 3d hd5850 overclocked edition gekocht bij sww computers. Nu is de kaart begin vorige maand stuk gegaan. Ik kreeg de hele tijd strepen in me beeld en me pc liep vast en startte opnieuw op. Goed ik stuur dus me kaart op blijkt de kaart idd defect te zijn. Toen moest ik ruim 2 weken wachten voordat ze uberhaupt de kaart naar de fabriek hadden gestuurd om te kijken wat die erover zeggen. Nog 1 week later krijg ik eindelijk bericht dat de kaart echt defect was en wordt mij een nieuwe mindere kaart aangeboden of 184.45 euro terug te krijgen, dit terwijl de kaart 279 kost en zou ik een nieuwe willen kopen ben ik 219 kwijt. Nou is mijn vraag hebben jullie ook dit probleem gehad met sww computers of een soort gelijk probleem en wat was jullie uitkomst?

Mvg,

Jason

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:36
Ze zijn verplicht om:

1. Je een vergelijkbare kaart aan te bieden met dezelfde prestaties

of

2. Je complete aankoopbedrag te crediteren en niet de dagwaarde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
als ze nou wijgeren een vegelijkbare kaart aan te bieden of het complete aankoopbedrag te crediteren wat kan ik dan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Ben je bij de winkel langs geweest of telfonisch contact gehad of is alles per e-mail verlopen? Als het laatste het geval is bel ze eerst eens, blijven ze dan nog hetzelfde standpunt houden, dan kun je ze ingebreke stellen middels een aangetekende brief.

Ga niet zomaar een brief opzetten, maar op een nette manier waarin je ze een redelijk termijn stelt het probleem te verhelpen. Aan te raden is dit misschien samen met een rechtswinkel of rechtsbijstand te doen. Ben je misschien lid van een bond, mogelijk dat zij je ook kunnen helpen.

Je dient in iedergeval een vergelijkbaar produkt terug te krijgen, is deze niet beschikbaar dan mogen ze je wel iets beters aanbieden maar nooit minder. Kunnen ze niet repareren of vervangen,dan zal de koop ontbonden moeten worden, wat betekend dat jij jouw aankoop bedrag terug krijgt. (dagwaarden hebben hier niets van doen, dus niet relevant)

P.s. Hoe je een brief opstelt is hier in het forum, met een beetje zoeken, wel terug te vinden.

[ Voor 6% gewijzigd door _Dune_ op 02-12-2010 21:49 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HiDNN
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09-04 23:10
Dit is natuurlijk bullsh*t! Ze zijn gewoon verplicht om de huidige defecte kaart om te wisselen voor een nieuwe. Doen ze dat niet, zullen ze je het aankoop bedrag terug moeten geven :Y)

Kortom je staat volledig in je recht om minmaal zo`n zelfde kaart te eisen! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Wat voor kaart werd je aangeboden?

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb trouwens via de email contact gehad en ik heb ze gebeld. Waar het op neer kwam was zoals ik al zei dat ik 184.45 vergoed kon krijgen of voor 184.45 plus nog extra een nieuwe kaart kopen naar eigen keuze of ik kon kiezen voor de MSI R5850 TWIN FROZR II die een lagere videochip snelheid heeft en een lagere geheugensnelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karakedi
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:57
kijk naar een hd6870. Deze is iets sneller dan hd5850 en heeft een lager prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
komt ook op 220 terecht maar dit vraag ik helemaal niet jongens ik vraag of mensen ervaring hebben met dit probleem en wat zij er aan hebben gedaan en wat de uitkomst was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:36
Nou ja, een MSI R5850 Twin Frozr II is ongeveer gelijk aan je Club 3d hoor. Er zit ook nog betere koeling op, dus je kunt hem nog verder overclocken dan de Club 3d (volgens mij is ie zelfs wat duurder). M.a.w., neem gewoon die kaart :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-04 10:47
Anoniem: 317175 schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 08:49:
maar dit vraag ik helemaal niet jongens
ik vraag of mensen ervaring hebben met dit probleem en wat zij er aan hebben gedaan en wat de uitkomst was
Moeten we de brief voor je schrijven ?

Nee dus.

Er is hierover zoveel info te vinden op GoT, dus daar moet je er mee uit kunnen komen.

[ Voor 49% gewijzigd door aZuL2001 op 03-12-2010 08:53 ]

Abort, Retry, Quake ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:32

Wildfire

Joy to the world!

Simpelweg gezegd: je zit nog ruim binnen je garantie en ze moeten gewoon ofwel gratis repareren, ofwel gratis vervangen door dezelfde kaart en als dat niet mogelijk is door een vergelijkbare kaart. Consumentenrecht, zie bv. www.consuwijzer.nl

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 377816

Anoniem: 317175 schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 08:49:
komt ook op 220 terecht maar dit vraag ik helemaal niet jongens ik vraag of mensen ervaring hebben met dit probleem en wat zij er aan hebben gedaan en wat de uitkomst was
Je hebt recht op een goed produkt.
In dit geval heb je recht op reparatie of vervanging door een gelijkwaardig produkt.
Het kan dus zijn dat dit inmiddels een kaart is die nu minder kost dan dat je voor deze hebt betaald.

Neem geen genoegen met minder.
Blijft de leverancier in gebreke kun je verzoeken om creditering van je aankoop.

Als je weet wat je rechten zijn, leg dit dan ook aan hen voor.
Blijf rustig en beleefd, en geef ze een goede kans om jou een goede oplossing te bieden.

Suc6. >:)
Pagina: 1