Ik vraag me af of er virtualisatiesoftware is die ik kan booten vanaf USB stick bijvoorbeeld. Deze virtualisatiesoftware zou dan een virtualmachine moeten booten die bijvoorbeeld ook op de USB stick staat.
Mvg,
Kevin
Mvg,
Kevin
Alles kan stuk.
Dan heeft hij een tweede machine nodig om die ESX server te benaderen?CherandarGuard schreef op donderdag 02 december 2010 @ 19:36:
http://blog.vmpros.nl/200...ootable-esxi-4-usb-stick/ lijkt een aardige tutorial te zijn voor je. ESXi is gratis, overigens.
De eerste drie pagina's lijken mij alvast niet wat de TS bedoelt.remco_k schreef op donderdag 02 december 2010 @ 19:36:
Het lijkt mij dat een hele simpele google search daar een uitgebreid antwoord op geeft?
http://www.google.nl/sear...=boot+virtual+machine+usb
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
A wise man's life is based around fuck you
God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt
Verwijderd
Wat al aangeeft dat hij zijn vraag niet goed onderzocht heeft.YellowOnline schreef op donderdag 02 december 2010 @ 19:44:
Begrijpen jullie de TS niet verkeerd?
[...]
Dan heeft hij een tweede machine nodig om die ESX server te benaderen?
Vmware server? kan, maar dan kun je beter virtual box nemen? (maar dat kan te maken hebben met mijn eigen ervaringen met vmware server , die nu aan bitrot begint te leiden)[...]
De eerste drie pagina's lijken mij alvast niet wat de TS bedoelt.
Enige mogelijkheid die ik zie is een bootable USB stick met een gestripte linux waarop VMware server draait.
Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.
Sorry, macht der gewoonte. Zoals moto-moi aangeeft zijn er kant-en-klare versies van VirtualBox.leuk_he schreef op donderdag 02 december 2010 @ 19:56:
Vmware server? kan, maar dan kun je beter virtual box nemen? (maar dat kan te maken hebben met mijn eigen ervaringen met vmware server , die nu aan bitrot begint te leiden)
Dat voegt een extra softwarelaag toe die de prestatie niet ten goede komt en evt. extra licenties vereist. Zie verschil tussen type 1 en type 2 hypervisors.alex3305 schreef op donderdag 02 december 2010 @ 19:52:
Waarom wil je trouwens per se een virtuele machine starten voordat het besturingssysteem is geladen? Volgens mij is namelijk het nut van een virtuele machine dat het kan werken binnen een bestaand besturingssysteem.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Ey!! Macarena \o/
Ik zou ook een externe HD kunnen aansluiten op eSATA.Tsurany schreef op donderdag 02 december 2010 @ 20:21:
Maar je werk laptop is snel, dus dan is er toch ruimte genoeg voor een virtueel OS daar binnen? Je wilt het voor performance, weet je wel hoe bagger die wordt als de virtualisatielaag en het OS van een USB stick komen?
Ik wil de configuratie eigenlijk niet aanpassen. Het idee was schijf eraan, eigen OS draaien, schijf eruit en geen wijzigingen aan systeem.RaZ schreef op donderdag 02 december 2010 @ 20:23:
Dan lijkt me een dualboot veel slimmer. Dan heb je veel meer power, en geen overhead van de virtualisatie.
Omdat ik dan eigen software onder Windows moet installeren die niet door het bedrijf wordt geleverd. Computers worden voor software gescand die er niet op hoort.Tsurany schreef op donderdag 02 december 2010 @ 20:33:
Maar waarom dan niet binnen Windows? Ik weet niet om wat voor laptop het gaat en wat je prive wilt doen maar bijna elke laptop moet dat wel zonder problemen kunnen.
Verwijderd
Stom dat ik daar niet aan gedacht heb.ufear schreef op donderdag 02 december 2010 @ 21:09:
Ik vraag me af of mensen hier wel lezen; beste wat je dus kan doen is gewoon een Windows 7 install op een eSATA schijf (als je die poort hebt dan he) gooien, dan druk je bij het booten van je laptop op F8 (of whatever dat bij jou laptop is om in je BBS te komen is) om van je eSATA schijf te starten, klaar!
[ Voor 12% gewijzigd door kevinv2u op 02-12-2010 21:31 ]
And this !! Is to go even further beyond!!!
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq