Bootable virtualisatiesoftware

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinv2u
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ik vraag me af of er virtualisatiesoftware is die ik kan booten vanaf USB stick bijvoorbeeld. Deze virtualisatiesoftware zou dan een virtualmachine moeten booten die bijvoorbeeld ook op de USB stick staat.

Mvg,
Kevin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CherandarGuard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-10-2024
http://blog.vmpros.nl/200...ootable-esxi-4-usb-stick/ lijkt een aardige tutorial te zijn voor je. ESXi is gratis, overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:17

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Het lijkt mij dat een hele simpele google search daar een uitgebreid antwoord op geeft?

http://www.google.nl/sear...=boot+virtual+machine+usb

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Begrijpen jullie de TS niet verkeerd?
Dan heeft hij een tweede machine nodig om die ESX server te benaderen?
remco_k schreef op donderdag 02 december 2010 @ 19:36:
Het lijkt mij dat een hele simpele google search daar een uitgebreid antwoord op geeft?

http://www.google.nl/sear...=boot+virtual+machine+usb
De eerste drie pagina's lijken mij alvast niet wat de TS bedoelt.

Enige mogelijkheid die ik zie is een bootable USB stick met een gestripte linux waarop VMware server draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Een client hypervisor zoals Citrix XenClient, alleen ik weet niet of je dat ook vanaf USB kan booten. Opzich leuke technologie maar staat aardig in de kinderschoenen. Zijn meerdere varianten maar enkel Citrix XenClient schiet me zo snel te binnen. Kijk anders even op Brian Madden z'n blog, hij heeft er wel een keer wat over geschreven.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:22
VMware workstation kan al wat jij wilt, is weliswaar geen bare metal hypervisor maar dat was de vraag ook niet :+

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

xen, kvm, virtualbox, zo'n beetje alles wat op Linux draait kun je ook prima vanaf een usb-stick draaien.

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:48
Waarom wil je trouwens per se een virtuele machine starten voordat het besturingssysteem is geladen? Volgens mij is namelijk het nut van een virtuele machine dat het kan werken binnen een bestaand besturingssysteem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat de TS bedoelt dat hij gewoon een .exe kan openen zonder installeren (zoals Firefox portable) en daarmee een VM kan booten. Zodat hij op school (oid.) waar hij geen rechten heeft toch zijn 'eigen' virtuele PC kan draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

YellowOnline schreef op donderdag 02 december 2010 @ 19:44:
Begrijpen jullie de TS niet verkeerd?

[...]

Dan heeft hij een tweede machine nodig om die ESX server te benaderen?
Wat al aangeeft dat hij zijn vraag niet goed onderzocht heeft.
[...]

De eerste drie pagina's lijken mij alvast niet wat de TS bedoelt.

Enige mogelijkheid die ik zie is een bootable USB stick met een gestripte linux waarop VMware server draait.
Vmware server? kan, maar dan kun je beter virtual box nemen? (maar dat kan te maken hebben met mijn eigen ervaringen met vmware server , die nu aan bitrot begint te leiden)

http://linux-live-cd.org/Virtualisation-Emulation

staat ook een vmknoppix livecd bij, waar zowel xen, virtualbox als vmware server staat. (een livecd kun je relatief simpel vanaf usb starten he? )

Overigens zie ik ook niet zo goed in waarom topic starter het wil. Je hebt dan wel een relatief simpele universele virtueele omgeving, maar alle driver problemen heb je verschoven naar de gestripte linux versie en de hypervisor.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

leuk_he schreef op donderdag 02 december 2010 @ 19:56:
Vmware server? kan, maar dan kun je beter virtual box nemen? (maar dat kan te maken hebben met mijn eigen ervaringen met vmware server , die nu aan bitrot begint te leiden)
Sorry, macht der gewoonte. Zoals moto-moi aangeeft zijn er kant-en-klare versies van VirtualBox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

alex3305 schreef op donderdag 02 december 2010 @ 19:52:
Waarom wil je trouwens per se een virtuele machine starten voordat het besturingssysteem is geladen? Volgens mij is namelijk het nut van een virtuele machine dat het kan werken binnen een bestaand besturingssysteem.
Dat voegt een extra softwarelaag toe die de prestatie niet ten goede komt en evt. extra licenties vereist. Zie verschil tussen type 1 en type 2 hypervisors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinv2u
  • Niet online
Wat ik zoek is virtualisatiesoftware die start vanaf USB stick. Dus buiten het OS om, voordat het OS wordt gestart.

Waarom?
1. Performance - Windows 7 gebruikt al een GB aan memory en CPU cycles voor onnodige zaken

2. Ik heb een snelle laptop van mijn werk waar ik geen prive software op wil installeren. Ik wil zelf geen laptop aanschaffen want deze is prima voor wat ik ermee wil doen. Behalve dat ie' een eigen OS moet draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Maar je werk laptop is snel, dus dan is er toch ruimte genoeg voor een virtueel OS daar binnen? Je wilt het voor performance, weet je wel hoe bagger die wordt als de virtualisatielaag en het OS van een USB stick komen?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Dan lijkt me een dualboot veel slimmer. Dan heb je veel meer power, en geen overhead van de virtualisatie.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinv2u
  • Niet online
Tsurany schreef op donderdag 02 december 2010 @ 20:21:
Maar je werk laptop is snel, dus dan is er toch ruimte genoeg voor een virtueel OS daar binnen? Je wilt het voor performance, weet je wel hoe bagger die wordt als de virtualisatielaag en het OS van een USB stick komen?
Ik zou ook een externe HD kunnen aansluiten op eSATA.
De virtualisatiesoftware draait voornamelijk vanuit het memory ljkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Maar waarom dan niet binnen Windows? Ik weet niet om wat voor laptop het gaat en wat je prive wilt doen maar bijna elke laptop moet dat wel zonder problemen kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinv2u
  • Niet online
RaZ schreef op donderdag 02 december 2010 @ 20:23:
Dan lijkt me een dualboot veel slimmer. Dan heb je veel meer power, en geen overhead van de virtualisatie.
Ik wil de configuratie eigenlijk niet aanpassen. Het idee was schijf eraan, eigen OS draaien, schijf eruit en geen wijzigingen aan systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinv2u
  • Niet online
Tsurany schreef op donderdag 02 december 2010 @ 20:33:
Maar waarom dan niet binnen Windows? Ik weet niet om wat voor laptop het gaat en wat je prive wilt doen maar bijna elke laptop moet dat wel zonder problemen kunnen.
Omdat ik dan eigen software onder Windows moet installeren die niet door het bedrijf wordt geleverd. Computers worden voor software gescand die er niet op hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Portable programma om een virtuele machine te draaien? Die start je van USB key en de VHD of waar hij het in op slaat staan gewoon op de hardeschijf. Stuk praktischer en eenvoudiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uh, niet gemakkelijker om gewoon OS te installeren op USB stick? Geen idee of windows 7 dit kan out of the box, maar lukte al in windows XP met USboot(?) of een slipstream versie. Virtuele machine om enkel dit te doen lijkt me overkill.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Virtuele machines zijn juist ideaal hiervoor, dit wil je niet met een OS vanaf USB stick, dan nog eerder een OS vanaf een externe hardeschijf, dat zou wel kunnen. Echter lijkt mij een portable programma om virtuele machines te draaien een stuk eenvoudiger, werkt prima zonder dat je extra apparatuur nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ufear
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:34
Ik vraag me af of mensen hier wel lezen; beste wat je dus kan doen is gewoon een Windows 7 install op een eSATA schijf (als je die poort hebt dan he) gooien, dan druk je bij het booten van je laptop op F8 (of whatever dat bij jou laptop is om in je BBS te komen is) om van je eSATA schijf te starten, klaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinv2u
  • Niet online
ufear schreef op donderdag 02 december 2010 @ 21:09:
Ik vraag me af of mensen hier wel lezen; beste wat je dus kan doen is gewoon een Windows 7 install op een eSATA schijf (als je die poort hebt dan he) gooien, dan druk je bij het booten van je laptop op F8 (of whatever dat bij jou laptop is om in je BBS te komen is) om van je eSATA schijf te starten, klaar!
Stom dat ik daar niet aan gedacht heb.
Ik ga dat vanavond maar eens doen, dat is wel een goede optie.

Wat als ik geen eSATA zou hebben?
Bestaat dergelijke software voor clients? Of kom je dan uit bij een Linux Live CD met virtualisation software?

[ Voor 12% gewijzigd door kevinv2u op 02-12-2010 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Er bestaan, zoals ik eerder noemde, client hypervisors. Vraag is of ze vanaf USB stick kunnen booten, dat weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlterMann
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-10 23:43
Wat jij wil is gewoon een OS op een USB-stick, heeft helemaal niks met virtualisatie te maken. Moet het Windows zijn? Zo niet, installeer dan een Linux-distro op een USB-stickje. Zijn zat tutorials voor te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Hier bijvoorbeeld. http://www.pendrivelinux.com/

Aannemende dat die laptop ook minstens een SD slot heeft kun je ook van zo'n kaartje booten. Doe ik ook. Dan steekt er tenminste niets uit. Wel zo veilig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lamko
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-10-2024
Esata schijf is de beste oplossing heb je dit niet dan een portable VM software op usb stick en de image op de hardeschijf. Je mag gewoon data bestanden op je laptop hebben anders kun je namelijk ook geen Word documenten opslaan.

And this !! Is to go even further beyond!!!

Pagina: 1