Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0valyfe
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-08 19:15
Beste Tweakers,

Ik maak dit topic aan omdat het tegenwoordig zo erg is dat ik er echt niet meer mee kan leven. Ik heb al van alles geprobeerd (nieuwe USB dongle kopen, modem resetten, Vista Anti-Lagg en dergelijke programma's) maar niets heeft tot nu toe enige oplossing geboden.

Ik download regelmatig om niet te zegge constant (tenzij ik aan het gamen ben) en dit doe ik met volle snelheid zijnde +- 1900kbps. Het hangt soms af van torrent tot torrent maar wat ik ook download, in 90% van de gevallen zal het internet meerdere keren wegvallen. Met sommige torrents geraak ik tot aan het einde zonder enige problemen en bij andere valt het internet weg zodra de torrent gestart is (en hij dus nog niet eens 100kpbs gehaald heeft).

Wanneer het internet wegvalt dan valt er met de PC niets meer te doen buiten rebooten. Het opnieuw verbinden met de modem helpt niet, de dongle er opnieuw insteken helpt niet. Nochtans flikkert hij wel dus hij krijgt wel degelijk stroom en ook herkent hij de modem nog voor een kleine minuut en zegt hij (local acces only) om daarna (na enkele malen te disconnecten en te reconnecten) helemaal niets meer te vinden. Eens dat gebeurt en ik de dongle opnieuw in de PC steek krijg ik ook geen geluid meer van Vista (dat zegt dat er iets in de USB poort gestoken wordt) en het LEDje op de USB flikkert ook niet meer. Dan is de dongle dus dood...

En wanneer het internet eens wel normaal werkt en ik start (in mijn geval) BFBC2 dan gaat alles zonder problemen tot ik in een bepaalde map zit (welke maakt niets uit). Mijn ping is altijd al heel laag geweest en ik filter altijd op ping. Mijn ping is tijdens het spelen nooit hoger dan 80 tenzij het aan de server hangt dan spiked die soms eens tot 600 maar dit is zeer uitzonderlijk. Echter heb ik ongeveer elke minuut soms elke 5 seconde soms elke 3 minute een kleine hapering (2 seconden). Dit resulteert vaak in een headshot door iemand anders of in het verkeerde gebouw staan of gewoon terug buiten staan waar je voorheen stond.

Ik heb me laten wijsmaken dat Vista Anti-Lagg hiervoor een oplossing zou bieden. Dat programma gebruikte ik na 5 minuten al niet meer want ik bleef gewoon "laggen" (bij lage ping). Wanneer ik niet lagg dan herken ik mijn lage ping maar het zijn die 2 seconde hapering elke minuut die het spel compleet omzeep helpen.

Het is bij runescape dat het mij momenteel echt de voeten uithangt. Wat ik ook doe in het spel, alles heeft een volledige second vertraging waardoor het spel voor mij al enkele weken onspeelbaar is. Het geen mij hier ergert is het feit dat ik hier vroeger nooit lagg had en nu dus constant, niet in spikes maar constant. Ook hier filter ik de servers op ping (onder de 40) en kies ik vaak een hollandse/belgische server.

Ik gebruik Vista x64 SP2 samen met een TP-Link dongle maar dit is totaal irrelevant aangezien er al 10-tallen dongles gepasseerd zijn en ik heb het probleem bij elke dongle. Wij hebben ook digitale televisie maar of deze aan of uit staat maakt ook niets uit.

Weet er iemand (die deze lange tekst gelezen heeft :) ) wat het probleem zou kunnen zijn. Ik heb altijd een vermoeden gehad dat het aan de driver van de dongle ligt maar omdat deze dongle bij anderen perfect werkt en ik het bij elke dongle had heb ik hier mijn twjifels over. Zou het niet gewoon aan Vista kunnen liggen? Maar waarom werkt het dan soms wel en soms niet.

Misschien is de tijd dan toch gekomen om een SSD met W7 aan te schaffen?

alvast bedankt,

Tom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0valyfe
Ik heb eindelijk gevonden hoe ik dit probleem kan oplossen en het hangt dus inderdaad aan Vista!

1. Open cmd als admin
2. Typ (netsh int tcp show global) en druk op Enter
3. Typ nu volgende 3 regels en druk telkens op Enter

- (netsh int tcp set global chimney=enabled)
- (netsh int tcp set global autotuninglevel=normal)
- (netsh int tcp set global congestionprovider=ctcp)

- (netsh int tcp show heuristics)
- (netsh int tcp set heuristics disabled)

Mijn lagg in BFBC2 is gewoon verdwenen en speel nu al een kleine 3 uur zonder enige hapering! Ook klikken in runescape (voor diegene die dit nog spelen :) ) gaat direct!

Ik stel voor dat je deze site gebruikt voor de stappen hierboven uitgelegd, dit is ook waar ik het gevonden heb.

http://mpgh.net/forum/286...er-gameing-vista-7-a.html

Heb al zo veel mensen met dit probleem tegen gekomen en hoop dus dat de meesten hun weg naar deze site zullen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strikey
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10-09 11:13
Wat doe je in godsnaam nog met vista... ga voor windows 7 !:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0valyfe
Ik wil verdomd graag voor W7 gaan maar ik heb een C schijf met 1TB+ aan programma's, games, save games, iTunes die linkt naar lokale bestanden etc etc. Een overstap zou bijna een hele week voorbereiding vergen en dan nog eens een kleine week om alles te installeren.

Ik gebruik Vista niet voor het plezier, echter is nu dat dit probleem opgelost is, mijn enige ergernis over Vista ook verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strikey
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10-09 11:13
gewoon update windows doen... :) geen enkel probleem dan

Gewoon updaten via de windows 7 instalatie dvd ! Ik had geen centje pijn toendertijd te gaan van vista ultimate naar win 7 ultimate....:) 8)7

[ Voor 56% gewijzigd door strikey op 05-12-2010 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

n0valyfe schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 17:56:
Een overstap zou bijna een hele week voorbereiding vergen en dan nog eens een kleine week om alles te installeren.
Beetje overdreven - maar zelfs als het inderdaad waar is: What are you waiting for? Christmas?

Nee, serieus... zelfs al neemt het een week of twee... gewoon doen?
Pagina: 1