Moederbord audio en kast audio bussen gebruiken?

Pagina: 1
Acties:

• Harry!
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15:44
Beste Tweakers,

Ik heb een hier een speaker setje (2.0 als dat iets uitmaakt) en een headset met een microfoon. Nu wil ik ze tegelijk aansluiten.

De vraag is kan 1 apparaat op mijn moederbord bus en het andere op mijn kast audio bus?
Zoja, hoe krijg ik dat voor elkaar ? Krijg steeds maar 1 van de 2 werkend.

Mvg,
Harry

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 28-01 18:34

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Gaat waarschijnlijk niet werken, je besturings systeem ziet het als twee verschillende uitgangen en kan er maar één tegelijk gebruiken ;)

www.maartendeboer.net

• Harry!
Dus de enige optie is dan een audio splitter kopen? Want dan stop ik daar mijn audio in, en dan microfoon van headset achter in mobo?

Zoiets: http://www.niharsworld.co...008/05/audio-splitter.jpg

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Dat kan in principe wel wanneer je een Realtek onboard audiokaartje hebt, en dan ook de drivers hiervoor geinstalleerd hebt. Daarna kan je even zoeken naar een instelling waarin staat dat wanneer er een koptelefoon aangesloten word niet automatisch de speakers uitgeschakeld worden.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Wat bedoel je met "bus"sen :? Een PC heeft verschillende bussen, maar dan heb je het over PCI, PCIe etc., niet audio...

Maar even los van semantiek twee dingen:

1) vragen over Audio & HiFi horen in dat subforum, niet in Processors, Moederborden en Geheugen (al zit er een audio device op het moederbord, het gaat hier om de audio)

Move PMG -> AH

2) wees duidelijk mbt wat je wilt, gaat het om hetzelfde geluid over beide devices krijgen (zo ja: gebruik een splitter op de 3.5mm lijn ipv een losse kaart) of om verschillende dingen over beide devices te krijgen (zo ja: tweede geluidskaart is idd wat je nodig hebt).

Oslik blyat! Oslik!

• Harry!
Ik bedoelde de aansluitingen op mobo en op men kast :P heb het nu maar opgelost, heb tussen al men troep een splitter gevonden van 5 jaar oud ofzo.. Werkt nu gewoon.

Bedankt voor de reacties! :D

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

De aansluitingen op je kast komen ook gewoon van je moederbord af, alleen worden met een kabel doorgelust.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Pagina: 1