Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Systeem ziet netwerk niet meer na installeren Virtual Box*

Pagina: 1
Acties:

• Le Freak
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 22-02-2011
Hallo,

Na het installeren van het verschrikkelijke programma Virtual Box van Oracle heb ik een probleem met mijn internetverbinding. Mijn systeem herkent (zoals de titel vermeldt) geen internetkabel meer. Ook niet die van mijn huisgenoot. Router reboot werkt ook niet. Draadloos netwerk werkt nog wel. Ik sta voor een raadsel.
Nieuwe driver gedownload vanaf Thoshiba site met hun geweldige: "Leading Innovation" slogan, de oplichters.
Wie kan mij helpen?

Specs:

Laptop: TOSHIBA Satellite L555
Netwerkkaart: PCIe FE Family Controller
Snapshot uit apparaatbeheer:

Alvast bedankt!

• Kompaan
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 23-06-2015
Ha welkom!

Om te beginnen: VirtualBox is geen verschikkelijk programma.

Virtualbox installeert zijn eigen virtuele netwerkkaart, zoals je ziet. Die kan je op verschillende manier instellen in VBox zelf.

Je netwerkkaart zou echter gewoon een netwerkkabel moeten zien (meestal lampje naast de aansluiting, of aan de andere kant van de verbinding (op je router). Gebeurt dat nu niet meer? Als dat het geval is kan je relatief makkelijk uitsluiten of het een windows/driver probleem is dooor op te starten van een liveCD van bijvoorbeeld Ubuntu.

• Le Freak
Bedankt voor je snelle reactie Kompaan!

Het lampje brandt wel aan de andere kant van de verbinding (router) en als ik in de UTP-ingang van mijn laptop kijk, zie ik een oranje lampje snel knipperen zodra ik de kabel er in stop.
Verder zie ik in het systeem nergens terug dat de kabel herkent wordt.
Virtual Box, waarin ik XP draai, maakt inderdaad gebruik van zijn eigen virtuele netwerkadapter. Bij 'Netwerkverbindingen' staat echter wel dat hij gebruik maakt van de netwerkkaart PCIe FE Family Controller.

Heb je advies opgevolgd, Ubuntu op USB gezet en gestart. Dit systeem geeft aan dat er connection is met een Wired Network. Heb het getest door Firefox te starten. Het probleem ligt dus bij Windows of de drivers. Ik heb alleen geen idee waar precies of hoe ik het kan oplossen.

• Vossie_NL
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 13-11-2011
Wat gebeurt er als je Virtualbox uitschakeld/deïnstalleerd? En wat rolt er uit ipconfig?

En kun je wel de webinterface van de router bereiken, of evt. het adres pingen? Of lukt dat ook niet.

• Koffie
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 22:02

Koffie

Moderator Internet & Netwerken

Brouwt bier

Ik zou eens beginnen met het deinstalleren van Virtual box - en daarmee de virtuele NIC. Ik gok dat het e.e.a dan weer werkt.
Van daar uit dan weer rustig Virtual box opnieuw installeren (liefst zou custom mogelijk) en kijken of het probleem terugkomt. Je kan ook nog proberen de virtele NIC te disablen en/of settings te wijzigen.

Tip voor de volgende keer: houd eventuele negatieve gevoelens acterwege, dat is meer iets voor in de kroeg.

(ik heb de titel van je topic iets aangepast voor wat meer duidelijkheid)

Koffie wijzigde deze reactie 02-12-2010 20:41 (7%)

• Kompaan
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 23-06-2015
Goede kans dat je de instellingen in VBox naar bridge hebt gezet oid. misschien handig om de netwerk instellingen in VBox na te kijken / aan te passen. Daarna de instellingen van je netwerkkaart in windows weer op DHPC/Automatisch zetten.

• Ventieldopje
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 21:30

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Je kunt proberen de volgorde van je netwerk apparaten te veranderen en je virtuele netwerk adapter helemaal onderaan te zetten ;)

Kun je doen door bij je adapter instellingen in het configuratie scherm even op ALT te drukken, vervolgens komt het normale menu te voorschijn, daar even op geavanceerd (advanced) klikken en dan geavanceerde instellingen (advanced settings), daar kun je de volgorde van je netwerk adapters aanpassen ;)

Op die manier kun je dus prima VirtualBox blijven gebruiken ;)

Ventieldopje wijzigde deze reactie 03-12-2010 11:09 (7%)

www.maartendeboer.net
1D X | 1Ds Mark III | 1N | Zeiss Milvus 1.4/85 | Zeiss Milvus 1.4/50 | Zeiss Milvus 1.4/25

• AlexanderB
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 23:51

AlexanderB

I void warranties!

overigens is die virtuele adapter in dit geval niet heel nuttig, die kan je in de algemene configuratie van virtualbox uitschakelen. :) (onder file-->configuration, ofwel bestand-->instellingen)

ik heb trouwens net een complete router gevirtualiseerd onder virtualbox, enige wat me een beetje irriteert maar waar ik niets aan kan doen, is dat de host OS ook gewoon in het externe netwerk kan, ik zou liever zien dat die adapter 100% naar virtualbox doorverbonden word, maar dat gaat dus niet.

anyway, virtualbox is juist heel goed in te stellen qua netwerk. stel je netwerkkaart van je VM in op "bridged" en dan naar degene die je ook gebruikt voor je host os. (je gewone netwerkkaart dus, evt zet je die draadlooskaart ook in bridged mode als nic2, dan kan je vm ook online als je alleen draadloos internet hebt.)

"Since there is no ending quote mark, everything after this is part of my quote. -Randal Munroe

• Le Freak
Probleem opgelost!

Ik keek even naar de Eigenschappen van mijn LAN verbinding en zag daar staan: Virtual Box Bridged network driver. Deze heb ik uitgevinkt. En daarna deed mn internet het weer..

Bedankt voor alle reacties!

• Vinzz
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 24-05 15:01
Ik schakel m meestal gewoon uit. Maar heb geen problemen zoals jij omschrijft gehad.
Pagina: 1

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Games

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True