Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iamzero456
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-09 20:16
Beste mensen,

Ik ben een beetje ten einde raad - bij deze heb ik al best veel dingen geprobeerd om de computer werkende te krijgen:

- p5n73-am 775 moederbord
- ATX 350 Voeding
- Verschillende 775 processoren - P4 3,0 ghz - P4 3,6 ghz - E2160 core 2 duo
- Verschillende geheugenmodules DDR2 - 1 gb 667 mhz - 512 mb 533 mhz - 1 gb 533 mhz
- Met/zonder videokaart - 7600GS silent

Moederbord op antistatische zak gelegd (op houten tafel) - evenals de voeding ernaast. Alles aangesloten --> 12v lijn - 24 pins connector - PWR SW aangesloten (kast staat leeg ernaast). CPU voorzien van standaard koeler + aangesloten op mobo nieuwe koelpasta (3 verschillende CPU's). Ram geheugen er in (3x verschillende), beide slotjes geprobeerd. Ten slotte ook de Speaker aangesloten op moederbord zodat deze piepjes kan geven

Conclusie: wat ik ook probeer, de fans beginnen te draaien en de moederbord begint aan 1 piep die maar door BLIJFT gaan. Hij stopt ook niet. Zelfs al probeer ik bovenstaande allemaal te verwisselen. Zowel onboard als videokaart doet het niet. Cmos batterij eruit (laten) en er weer in geeft geen verschil.

Als ik het geheugen er uithaal piept hij enkel dat er geen geheugen in zit. Zet ik er een ander geheugenmodule in - begint hij weer aan de doorlopende piep.

http://www.pcguide.com/ts/x/sys/beep/awardContinuous-c.html
Deze beschrijft of video of geheugen probleem - beide heb ik al geprobeerd te vervangen - maar geen succes.

Moet ik hierbij concluderen dat het mobo kapot is of weten jullie nog dingen die jullie zouden doen?

Alvast bedankt voor reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mis een dom antwoord maar ik zeg het toch , plasticje van de cpu af ?? of koeler ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iamzero456
Allebei gedaan - aangezien ik meerdere keren koelpasta vervangen heb.

Het zijn 2e hands producten die voorheen wel werkte, dus er zit geen plasticje meer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xorsist
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 26-03-2023
klinkt als gone to bitheaven .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iamzero456
En komt iemand die doorlopende piep nog bekend in de oren? want ik lees er niks over bij Bios Beep codes - behalve bij die ene site. Maar al die beschrijvingen zijn toch vaag ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatthiasH
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18-09 23:00
Dus de situatie zit als volgt: Je hebt nieuwe onderdelen en je wil er een nieuwe pc mee bouwen? Of heeft de pc gewerkt, en is dit nu tijdelijk gebeurd?

sorry, erover gelezen!

Heb je de voeding al eens nagekeken, of heb je de cpu wel stroom gegeven? Deze moet ook nog stroom krijgen dicht bij de cpu. Misschien zie je deze connectie niet door je koeler, controleer het even.

[ Voor 46% gewijzigd door MatthiasH op 03-12-2010 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iamzero456
De CPU krijgt stroom - via 4 pins connectie - volgens mij heet deze de 12 volt lijn. Is aangesloten en wel.

Op andere computer doet de voeding het prima - dus daar zou het niet aan liggen. Ik zit meer met die constante piep wat het moederbord geeft. 3 verschillende geheugenbankjes doen het ook goed op andere computers.

DUs wellicht toch de VGA aansluiting van moederbord kapot? maar hoe kan het dan dat via PCI-E hij ook zo bein te piepen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:32
Ik zou zeggen: cpu of het moederbord defect. Kun je de cpu vervangen?

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ploffie144
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 05-12-2024
BIOS Piep geluiden
Doorlopende toon - Stroomvoorziening defect
1x lang - Uitgevallen Ram-Refresh of geen geheugen
1x lang, 1x kort - Hoofdkaart of Rom-Basic foutief
1x lang, 2x kort - Fout in grafische kaart of dipswitch
1x lang, 3x kort - Fout op de EGA-kaart
2x lang, 1x kort - Foutieve beeldsynchronisatie
2x kort - Fout geheugen test
3x kort - Fout in de eerste 64-KByte-Ram
4x kort - Timer of teller defect
5x kort - Processor uitgevallen / videogeheugen uitgevallen
6x kort - Fout in toetsenbord
7x kort - Virtuele processormodes ingesteld
8x kort - Foutief schrijven naar video-RAM
9x kort - Foutieve ROM-BIOS-test
Korte tonen,aanhoudend - Defect mainboard
Hoge toon, aanhoudend - CPU is oververhit __________________

Een doorlopende toon geeft aan stroomvoorziening Defect.....Of CPU oververhit..

Ik gebruik dit lijstje....Om eventuele storingen op te sporen.. :o
Misschien kan het je helpen met je probleem op te lossen...

Succes

[ Voor 6% gewijzigd door ploffie144 op 04-12-2010 02:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iamzero456
Dat lijstje zegt stroomvoorzieningsprobleem - De voeding die ik op dit systeem probeer doet het prima op andere computers. Ik ga dus uit van een kapot moederbord (bij stroomvoorziening).

4 pins 12 V is aangesloten - 24 pins van voeding ook (lampje brand ook)

Ik heb 3 verschillende CPU's geprobeerd - allemaal met koelpasta en goed doordrukken van de koeler. Als de CPU te heet wordt - start ie nog wel gewoon op - maar valt ie na paar sec uit, dus dat is de oorzaak ook niet lijkt me.

Dank jullie voor de reacties! - helaas nog niet helemaal uitgesloten maar ik ben het gekloot nu zat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm30
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-04 20:06
start je de pc op, op de antistatische zak? want deze zak GELEID wel gewoon. hij bouwt alleen GEEN statische lading op. dus er is een grote kans dat je kortsluiting hebt bij het aanzetten. probeer het eens zonder deze zak.

als je die zak er niet onder hebt liggen, probeer dan met 1 stick geheugen, totdat je alle sticks hebt geprobeerd.

gametag: estruqiarixs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iamzero456
Antistatische zak --> bubbeltjesplastic --> moederbord

Ook heb ik steeds maar 1 geheugen module geprobeerd, helaas nog steeds de lange piep. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm30
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-04 20:06
Iamzero456 schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 19:45:
Antistatische zak --> bubbeltjesplastic --> moederbord

Ook heb ik steeds maar 1 geheugen module geprobeerd, helaas nog steeds de lange piep. :(
haal ze daar eens van af, en leg het op een kartonnen ondergrond. dit geleid namelijk niet.
heb je geen andere voeding liggen? het kan zijn dat deze pc meer vraagt van je voeding dan je andere doet.

gametag: estruqiarixs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan ook een temp voeler om het zo te zeggen stuk zijn of niet lekker...
Zijn je temps wel gewoon normaal ?
Mocht je het niet op lossen die piep zou ik mooi fan fail warning of temp warning uit zetten ..
Pagina: 1