Ubuntu reboot voor Grub. Bestanden op de desktop terugvinden

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 352206

Topicstarter
Sinds een paar maanden heb ik, om te proberen, Ubuntu geïnstalleerd met Wubi. Alles heeft de hele tijd perfect gewerkt. Geen problemen gehad, niets geinstalleerd, maar wel alles up-to-date gehouden via de updater.

Vandaag wilde ik de computer opstarten en zoals altijd kon ik in het begin kiezen tussen Windows of Ubuntu. Wanneer ik Ubuntu selecteer krijg ik normaliter een volgend scherm (ik gok dat dat Grub is) waarmee ik een versie van Ubuntu kan kiezen. Na selectie hiervan start Ubuntu normaal gesproken op.
Nu gebeurt dat anders. Na dat ik Ubuntu selecteer en ik wacht op het volgende scherm reboot de computer. Ik krijg nog wel een foutmelding, maar die gaat zo snel voorbij dat ik die niet kan lezen. Volgens mij iets met een NTFS error.

Windows draait nog als een zonnetje. Ik heb de hardware (harddisk, mem, videokaart, etc) getest en gebenchmarked en alles werkt prima, dus daar zit het probleem niet in denk ik.

Ik vind het niet erg Ubuntu een keer opnieuw te installen, maar heb behoorlijk wat werk op de desktop staan dat ik snel nodig heb. Is er een mogelijkheid om deze bestanden te achterhalen? Wellicht binnen Windows? Ik was een beetje aan het Googlen naar zoiets maar dat werkt ook niet helemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick_S
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-05 01:27

Nick_S

++?????++ Out of Cheese Error

Wat er met je Ubuntu aan de hand is, weet ik niet, maar je kan even kijken naar een Ext-3 windows driver, zodat je je ubuntu schijven ook in windows kan lezen. Als dat niet lukt, dan kun je met een live-cd en een usb disk ook een hoop.

'Nae King! Nae quin! Nae Laird! Nae master! We willna' be fooled agin!'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt voor de reply. Ik heb Ext2 Installable File System For Windows geïnstalleerd, maar z\ie nergens de bestanden tevoorschijn komen. Dat komt wellicht omdat ik Wubi heb gebruikt in plaats van de standaardinstallatie. Ik heb alleen een map met c:\Ubuntu en twee startbestanden los op de c-schijf, maar die kon ik ook zien voor installatie van Ext.

Jouw advies staat ook op deze pagina: https://wiki.ubuntu.com/WubiGuide#How can I access the Wubi files from Windows? Wellicht doe ik iets verkeerd? Ik zie in C:\ubuntu\disks\ inderdaad een .disk bestand van 18 GB, ik krijg deze echter met geen mogelijkheid geopend. Ik heb Winrar, MagicISO, etc.etc geprobeerd.

[ Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 352206 op 03-12-2010 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arie_papa
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10:08

arie_papa

Running on Ubuntu

Ik denk dat je gewoon het beste even kan booten van een Ubuntu Live cd. Je kunt dan je orginele installatie benaderen en eveneens je windows partitie. Dus gewoon verplaatsen van je /home naar je NTFS partitie.

Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het is een netbook zonder CD/DVD drive en ik kan hiermee niet booten van USB. Vandaar dat ik in eerste instantie voor WUBI gekozen had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het is opgelost!

Volgens de wubi manual moest ik chkdsk /r uitvoeren. Ik had in eerste instantie chkdsk /f gedaan. Bij beiden werden overigens geen fouten of iets dergelijks gevonden, maar klaarblijkelijk gebeurd er wel iets achter de schermen waardoor Ubuntu weer kan booten.

Offtopic > Misschien kan een admin dit topic in het Ubuntu-topic plaatsen, het schijnt een algemeen Ubuntu probleem te zijn dus wellicht hebben andere gebruikers er dan nog iets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-05 01:56

deadinspace

The what goes where now?

Anoniem: 352206 schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 12:24:
Offtopic > Misschien kan een admin dit topic in het Ubuntu-topic plaatsen, het schijnt een algemeen Ubuntu probleem te zijn dus wellicht hebben andere gebruikers er dan nog iets aan.
Liever niet juist. Als het in zijn eigen topic staat, dan hebben mensen nog een kans om dit te vinden met de search. In zo'n groot topic zijn antwoorden als deze heel slecht terug te vinden ;)

Fijn dat het is opgelost trouwens d:)b
Pagina: 1