Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik zit te twijfelen tussen verschillende headsets die ik mischien zou willen kopen, als iemand een sugestie heeft die niet hier tussen staat en die zij wel aanraden zou ik het graag horen.

op dit moment twijfel ik tussen de:
Logitech G35 gaming headset

Sennheiser PC 350

Sennheiser PC 360 G4ME

de laatste heeft het minst kans vanwege de prijs en de open earcup spreekt me niet erg aan.

verder heb ik als soundkaart de:
Realtek ALC889

deze zat standaard bij mijn moederbord

alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K0L3N
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07-09 13:34
budget? en koop liever een hifi headset en een losse microfoon, is meestal veel meer kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
laten we zeggen rond 150 als budget,
welke headset zou je aanbevelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank1973
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-09 16:49

Frank1973

XBL: Ghostleader1NL

Zou eerst eens kijken naar een soundkaart die dolby headphone ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartenv
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-09 00:27
Beste Duuxter,

Ik denk dat in jouw geval de G35 het beste zal passen. Deze heeft een USB ingebouwde geluidskaart en geeft redelijk goed geluid.

De Sennheiser PC360 is subliem in geluidskwaliteit, helderheid en bereik, echter met de geluidskaart die je nu hebt zal je dat maar beperkt merken.

Mocht je later nog een keer willen investeren in een echte geluidskaart, bijvoorbeeld de ASUS Xonar Essence STX, dan is de PC360 ook zeker de investering waard.

Zeker als je na een tijdje de headset gebruikt te hebben weer eens naar je oude luistert, hoor je het verschil.

De PC350 schijnt ook goed te zijn, maar die heb ik nooit gehoord.

Als je niet vaak naar lanpartys gaat, maar over het algemeen in een computerkamer/alleen spelletjes speelt en muziek luistert/film kijkt, zou ik je de PC360 aanraden.

De G35 heeft écht surround (4 of 6 speakers oid?)
Zoals Frank al aan probeert te geven, hebben de Sennheisers dat niet, deze zijn afhankelijk van de surround virtualisatie welke je geluidskaart moet ondersteunen. Echter is dit een beetje een non-opmerking, want zo'n beetje alle moderne(<2jaar) onboard geluidskaarten ondersteunen dit wel. Ik heb de ALC888 en ik had ook prima surround/gepositioneerd geluid.

Natuurlijk is dat surround alleen van toepassing op games en films.

Je zou ook een Sennheiser HD 595 kunnen kopen en een simpele microfoon er naast.

Ik hoop dat je wat met deze informatie kan.

Nog even een toevoeging, mocht je de G35 kopen, let dan op; Als je een speaker set hebt, moet je via het configuratiescherm telkens wisselen van audio apparaat waar het geluid heen moet... Dit is wel een echt nadeel...

Nog eens de specificaties van de ALC889 na gekeken, en lijkt wel een redelijke geluidskaart te zijn. Ik raad je de Sennheisers aan.

[ Voor 10% gewijzigd door maartenv op 15-12-2010 12:13 ]